Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:40
Mijn vraag
Ik wil mijn ram geheugen uitbreiden.
Nu zit er 16gb in maar ik heb vaak dat cities skylines het beschikbare ram gewoon vult.
Ook met inventor met thuiswerken kom ik ernstig dicht bij de 16gb. En die kapt er gewoon mee als het op is.

Kan ik een willekeurige ddr4 16gb sodimm 2400mts erbij prikken?
Of beter 2 exact dezelfde
En zit er nog prestatie verschil in tussen een van 65 of 95 euro per stuk

Relevante software en hardware die ik gebruik.
Inventor
Cities skylines
Photoshop

Huidige geheugen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCYlXFhInBff9CEnsgKMYG6hvzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxljmCFJrsDIqxX94lpxJZIr.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

https://tweakers.net/pric...6g4sfd824a/specificaties/

Beste antwoord (via FRANQ op 18-04-2020 07:37)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wat is je huidige systeem? Zo te zien een laptop? Heeft deze twee sloten voor geheugen? Zo ja, dan is het zelfde geheugen aan te bevelen. Maar kan de laptop overweg met 32GB is dan de volgende vraag?

Overigens moet je gewoon twee de zelfde modules gebruiken, want je wilt geen issues met timings en subtimings en afwijkende chips (B-die, E-die, H-die). Want dat wordt instabiel of de boel klokt zwaar omlaag.

[ Voor 34% gewijzigd door Wim-Bart op 18-04-2020 01:16 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wat is je huidige systeem? Zo te zien een laptop? Heeft deze twee sloten voor geheugen? Zo ja, dan is het zelfde geheugen aan te bevelen. Maar kan de laptop overweg met 32GB is dan de volgende vraag?

Overigens moet je gewoon twee de zelfde modules gebruiken, want je wilt geen issues met timings en subtimings en afwijkende chips (B-die, E-die, H-die). Want dat wordt instabiel of de boel klokt zwaar omlaag.

[ Voor 34% gewijzigd door Wim-Bart op 18-04-2020 01:16 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:40
Top, 2x dezelfde gebruiken dus.
Thanks

Laptop kan het aan.
Heb extra slot over, en kon destijds ook kiezen voor 32gb. En die optie staat ook in de specificaties die ik in kan zien via mijn service tag.