Ik ben in het bezet van een HP 420 WW Access Point (J8131A)
Waarvan ik de webinterface zowel via HTTP (80) alsmede HTTPS (443) kan benaderen en ik ook kan inloggen.
Maar wanneer ik ingelogd ben zie ik alleen een scherm met een helpfunctie alsmede de mededeling dat de Radio Status actief is, in de schermafbeeldingen in de handleidingen zie ik dat de schermen er uit zien zoals ze er uit moeten zien, met uitzondering van de tabbladen met de verschillende instellingen, die zijn niet zichtbaar in de webinterface.
Als ik in de sourcode kijk zie ik dat eze controls er wel zouden moeten zijn, maar worden echter niet getoond, in de handleiding staat dat Javascript enabled moet zijn in de browser, ik gebruik de meest recente versie van Firefox 64 bit en middels about:conig zie ik dat de Javascript boolean op true staat, enkele test sites laten zien dat Javascript ook correct werkt.
Dit is de sourcecode van de pagina, waarin ik de controls zie (en de achterliggende configuratiepaginas:
De Index source van de HP Webinterface:
Mijn vermoeden is dat het onderstaande niet correct wordt geladen om een of andere reden:
<script language="JavaScript" src="utility.js"></script>
Mijn vragen:
Heeft iemand soortgelike problemen gehad met de Webinterface van een HP ProCurve Product?
En mogelijk een oplossing gevonden?
Of heeft de HP Webinterface nog iets speciaals nodig naast dat Java Script is ingeschakeld in de browser?
Ik heb enkele browsers geprobeerd, Firefox, Chrome ook oudere versies van Ubuntu Live CDs
Verder heb ik de nieuwste versie van de firmware (versie 2.2.5 middels een telnet sessie op de AP geinstalleerd.
Wat zie ik over het hoofd?
Edit / Toevoeging:
@Allen: Dankvoor de reacties
Wat ik verder naar aanleiding van jullie reacties nog heb geprobeert is:
- Palemoon installeren in combinatie met Oracle Java 14 JRE en JDK en IcedTea plugin en daar met symbolic links naar de Mozilla Plugin folder geprobeerd de Java Plugin in Palemoon aan de praat tekrijgen, dat is helaas niet gelukt
- Verder heb ikin Chrome de extension IETAB geinstalleerd waarmee door de IE EngineIE 6 tm 11 gesimuleerd kunnen worden, daarmee kon ik zelfs helaas niet inoggen (wat in Firefox nog wel ging)
Een VM optuigen om alleen de IE browser te kunnen gebruiken voor een erg oude accesspoint is me het niet waard, maar dat is puur een persoonlijke keuze, van wat het me waard is om het draaiend te krijgen.
Ik heb nu een CISCO 541N AP in bestelling staan, waarbij men in de handleiding alleen melding maakt dat JavaScript enabled moet zijn, verder heb ik ook een CISCO modem die mogelijk met dezelfde webinterface technologie werkt, mijn hoop is daar op gevestigd, hopen dat de webinterface en daarbij wel naar behoren doet.
@Moderator: Het Topic kan dicht
Samenvattend is denk ik de oplossing van YoeriOppelaar, de enig werkende oplossing voor dit Webinterface probleem.
Waarvan ik de webinterface zowel via HTTP (80) alsmede HTTPS (443) kan benaderen en ik ook kan inloggen.
Maar wanneer ik ingelogd ben zie ik alleen een scherm met een helpfunctie alsmede de mededeling dat de Radio Status actief is, in de schermafbeeldingen in de handleidingen zie ik dat de schermen er uit zien zoals ze er uit moeten zien, met uitzondering van de tabbladen met de verschillende instellingen, die zijn niet zichtbaar in de webinterface.
Als ik in de sourcode kijk zie ik dat eze controls er wel zouden moeten zijn, maar worden echter niet getoond, in de handleiding staat dat Javascript enabled moet zijn in de browser, ik gebruik de meest recente versie van Firefox 64 bit en middels about:conig zie ik dat de Javascript boolean op true staat, enkele test sites laten zien dat Javascript ook correct werkt.
Dit is de sourcecode van de pagina, waarin ik de controls zie (en de achterliggende configuratiepaginas:
De Index source van de HP Webinterface:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
| <html> <head> <META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache"> <META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="-1"> <title>HP Wireless Access Point 420</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html"> <link type="text/css" rel="stylesheet" href="dstyle.css"> <script language="JavaScript" src="utility.js"></script> </head> <frameset rows="80,38,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> <frame name="banner" scrolling="NO" noresize src="banner.htm" > <frame name="main" scrolling="NO" noresize src="main.htm" > <frame name="detail" src="hp_reg.htm"> </frameset> <noframes> <body bgcolor="#003366" text="#000000"></body> </noframes> <HEAD> <META HTTP-EQUIV="PRAGMA" CONTENT="NO-CACHE"> </HEAD> </html> De Main Sectie: <html> <head> <META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache"> <META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="-1"> <title>HP Wireless Access Point 420</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html"> <link type="text/css" rel="stylesheet" href="dstyle.css"> <script language="JavaScript" src="utility.js"></script> </head> <body topmargin="5" leftmargin="0" style="{background: #003366;}"> <center> <applet codebase="./agent" name="Tabs" archive="agent.jar" code="PageSelector.class" width="100%" height="38" hspace="0" vspace="0" align="middle" > <param name="target" value="detail"> <param name="type" value="tabs"> <param name="buttons" value="identity~Identity~../identity.htm, status~Status~../status.htm, wireless~Wireless Interfaces~../wireless.htm, ethernet~Configuration~../ethernet.htm, apscan~AP Detection~../apscan.htm, admin~Administration~../admin.htm, support~Support~../hp_reg.htm~select" , i18n > </applet> </center> </body> <HEAD> <META HTTP-EQUIV="PRAGMA" CONTENT="NO-CACHE"> </HEAD> </html> |
Mijn vermoeden is dat het onderstaande niet correct wordt geladen om een of andere reden:
<script language="JavaScript" src="utility.js"></script>
Mijn vragen:
Heeft iemand soortgelike problemen gehad met de Webinterface van een HP ProCurve Product?
En mogelijk een oplossing gevonden?
Of heeft de HP Webinterface nog iets speciaals nodig naast dat Java Script is ingeschakeld in de browser?
Ik heb enkele browsers geprobeerd, Firefox, Chrome ook oudere versies van Ubuntu Live CDs
Verder heb ik de nieuwste versie van de firmware (versie 2.2.5 middels een telnet sessie op de AP geinstalleerd.
Wat zie ik over het hoofd?
Edit / Toevoeging:
@Allen: Dankvoor de reacties
Wat ik verder naar aanleiding van jullie reacties nog heb geprobeert is:
- Palemoon installeren in combinatie met Oracle Java 14 JRE en JDK en IcedTea plugin en daar met symbolic links naar de Mozilla Plugin folder geprobeerd de Java Plugin in Palemoon aan de praat tekrijgen, dat is helaas niet gelukt
- Verder heb ikin Chrome de extension IETAB geinstalleerd waarmee door de IE EngineIE 6 tm 11 gesimuleerd kunnen worden, daarmee kon ik zelfs helaas niet inoggen (wat in Firefox nog wel ging)
Een VM optuigen om alleen de IE browser te kunnen gebruiken voor een erg oude accesspoint is me het niet waard, maar dat is puur een persoonlijke keuze, van wat het me waard is om het draaiend te krijgen.
Ik heb nu een CISCO 541N AP in bestelling staan, waarbij men in de handleiding alleen melding maakt dat JavaScript enabled moet zijn, verder heb ik ook een CISCO modem die mogelijk met dezelfde webinterface technologie werkt, mijn hoop is daar op gevestigd, hopen dat de webinterface en daarbij wel naar behoren doet.
@Moderator: Het Topic kan dicht
Samenvattend is denk ik de oplossing van YoeriOppelaar, de enig werkende oplossing voor dit Webinterface probleem.
[ Voor 13% gewijzigd door MisteRMeesteR op 19-04-2020 20:13 . Reden: Code tags geplaatst ]