Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-05 17:31
Mijn vraag
Ik maak me ernstig zorgen om mijn stuurtje na een week. Ik heb de T150 pro (dus T150 met T3PA pedalen). De pedalen zijn prima, professioneel, heerlijk. Maar de T150 daar maak ik me nu ernstige zorgen over. Situatie: na een aantal keer Dirt gaat het spel goed, ik vorder met mijn technieken vooral de Scandinavian flick. Maar de T150 heeft het zwaar te verduren; ik hoor af en toe echt het tandwielmechanisme. Morgen is de laatste dag van de zichttermijn van 14 dagen en wil ik echt een beslissing nemen. Desnoods ga ik bij Informatique waar ik de boel heb gekocht langs. Ik heb echt het gevoel dat ik niet harder moet sturen of sneller moet zijn en dit wheel gaat kapot, het zit echt op de toppen van zijn kunnen. Mijn vraag: is wat ik doe normaal gebruik of past bij intensief rally rijden een professioneler stuur? De pedalen wil ik wel behouden, maar het is een set, dus ik kan ook de hele set ruilen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn game pc (zie handtekening), ben ik tevreden over, en dus de twijfelachtige Thurstmaster T150 pro.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Rustiger te rijden, maar dit is eigenlijk je gebruik afstemmen op je stuur: als je echt wil rally rijden moet je gebruik leidend zijn en niet je stuur. Ik ben niet overdreven ruw, want ik rijdt al sinds 2003 met stuurtjes en pedalen.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Beste antwoord (via stormbreaker op 18-04-2020 15:56)

• ShortsNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-04 17:50
Ook heb je hem al teruggebracht, hier een korte toevoeging voor een volgende lezer die dit ervaart.

Ik vermoed dat je Force Feedback nogal hoog stond. Ik herken het geluid van de tandwielen van mijn T150. Dit heb ik alleen als ik echt hard aan het stuur ruk. Bij de spellen die ik speel gebeurt dat niet zoveel, maar zoals je zegt bij Dirt waarschijnlijk wel.

Ik heb het vermoeden dat stuurtjes met tandwielmechanisme niet al te best zijn voor dit soort krachtpatsingen. Hiervoor zal je denk ik meer succes hebben met de duurdere varianten die een riem hebben om de FFB te simuleren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:48
Het is lastig om vanaf hier te zeggen of je het normaal gebruikt. Maar als je constant dat stuur keihard heen en weer knalt tegen de begrenzing kan ik met voorstellen dat het daar niet tegen kan...

Maar lijkt me geen slecht idee om bij de winkel langs te gaan en daar je zorgen te uiten. Kan je het gelijk achter laten als je niet tevreden bent

[ Voor 1% gewijzigd door Cyriel85 op 18-04-2020 07:45 . Reden: Late night autocorrect telefoon ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
Ik zit meer aan een iets professioneler set, de Thurstmaster T300 RS te denken. Want ik heb ook een review gezien (YouTube: Thrustmaster T150 Review) en daar wordt ook gezegd over de T150 dat deze wel entry level is en je ook geen wonderen moet verwachten. Het ding heeft tandwielen en één riem, en de T300 RS heeft 2 riemen, dat is toch steviger. Heb het idee dat de T300 RS een hogere belasting kan verduren. Voor het gebruik waarvoor ik mijn stuur wil is een entry level stuur eigenlijk niet voldoende, zo blijkt. Een Fanatec vind ik wel te duur eigenlijk.
[edit] blijk 30 ipv 14 dagen bedenktijd te hebben, dat maakt t wel even makkelijker.

[ Voor 6% gewijzigd door stormbreaker op 17-04-2020 23:16 ]

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

stormbreaker schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 23:10:
Ik zit meer aan een iets professioneler set, de Thurstmaster T300 RS te denken. Want ik heb ook een review gezien (YouTube: Thrustmaster T150 Review) en daar wordt ook gezegd over de T150 dat deze wel entry level is en je ook geen wonderen moet verwachten. Het ding heeft tandwielen en één riem, en de T300 RS heeft 2 riemen, dat is toch steviger. Heb het idee dat de T300 RS een hogere belasting kan verduren. Voor het gebruik waarvoor ik mijn stuur wil is een entry level stuur eigenlijk niet voldoende, zo blijkt. Een Fanatec vind ik wel te duur eigenlijk.
[edit] blijk 30 ipv 14 dagen bedenktijd te hebben, dat maakt t wel even makkelijker.
Zicht termijn wil niet zeggen dat je het mag proberen zoals je in een winkel zou kunnen doen. Dus niet 14 dagen of 30 dagen volledig gebruiken. Om gebruik te maken van WKO mogen er geen gebruik sporen zijn. Je bent dus waarschijnlijk al ver over de voorwaarden heen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wim-Bart schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 01:24:
[...]

Zicht termijn wil niet zeggen dat je het mag proberen zoals je in een winkel zou kunnen doen. Dus niet 14 dagen of 30 dagen volledig gebruiken. Om gebruik te maken van WKO mogen er geen gebruik sporen zijn. Je bent dus waarschijnlijk al ver over de voorwaarden heen.
WKO geeft je altijd het recht het binnen 14 dagen te retourneren. Is er echter schade (bruiksporen) dan mag de winkel daar wel een compensatie voor rekenen. Maar ze mogen hem niet weigeren.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Room42 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 03:37:
[...]

WKO geeft je altijd het recht het binnen 14 dagen te retourneren. Is er echter schade (bruiksporen) dan mag de winkel daar wel een compensatie voor rekenen. Maar ze mogen hem niet weigeren.
Klopt, als hij bijvoorbeeld stuk gaat mogen ze hem 100% afschrijven. Bijvoorbeeld bij buitensporig, buiten specificaties om gebruik.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stormbreaker
Vanmorgen naar Informatique geweest. Veel geld uitgegeven. Daar een TS-PC Thurstmaster wheel gekocht. De pedalen op advies van de service medewerker die zelf een hele setup had toch bij Fanatec. Daar een CSL Elite Pedals LC (incl. load cell op de rem) gekocht. Wheel heb ik nu, pedals besteld zal wel vanwege corona even gaan duren.

[ Voor 12% gewijzigd door stormbreaker op 18-04-2020 13:24 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ShortsNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-04 17:50
Ook heb je hem al teruggebracht, hier een korte toevoeging voor een volgende lezer die dit ervaart.

Ik vermoed dat je Force Feedback nogal hoog stond. Ik herken het geluid van de tandwielen van mijn T150. Dit heb ik alleen als ik echt hard aan het stuur ruk. Bij de spellen die ik speel gebeurt dat niet zoveel, maar zoals je zegt bij Dirt waarschijnlijk wel.

Ik heb het vermoeden dat stuurtjes met tandwielmechanisme niet al te best zijn voor dit soort krachtpatsingen. Hiervoor zal je denk ik meer succes hebben met de duurdere varianten die een riem hebben om de FFB te simuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
Dat klopt. Heb de FFB hoog ingesteld omdat ik bij de T150 anders weinig voelde. Bij Dirt moet ik soms een bocht van 45-60 graden maken zoals een 2 of een 3. Dan moet ik even ingrijpen want ik kom met 150 aan. Natuurlijk kan de gevorderde gebruiker dan met de handrem nog veel redden maar ik ben in Dirt nog niet gevorderd. Dus dan moet je af en toe even flink bij corrigeren waardoor ik de apex haal en sneller ben. De T150 geeft me die ruimte niet, hopelijk de TS PC racer wel.

Pagina: 1