Samsung UE55KS7000 spontaan op zwart. Voeding & LED ok

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 17:28

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Hoi!

Ik heb een Samsung UE55KS7000 en deze stopte afgelopen maandag tijdens het kijken. Vervolgens is er geen leven meer in te krijgen.
De TV is niet heel oud en wordt maar ~5uur/week gebruikt.

Wat heb je al gedaan :?
* Alles los gehaald, 5min gewacht en alleen stroom aangesloten
* Nieuwe batterijen in afstandsbediening
* Open gemaakt en het logic board losgekoppeld. Dat knippert het LED: er zit dus leven in het LED en in de voeding!
* Alle componenten in de TV gecontroleerd op lekken of orrosie; maar niets gevonden.

Hebben jullie nog ideeën wat ik kan nalopen voordat ik een nieuw logic board koop?

Beste antwoord (via zAo op 28-04-2020 19:50)

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
zAo schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:21:
Hoi!

Ik heb een Samsung UE55KS7000 en deze stopte afgelopen maandag tijdens het kijken. Vervolgens is er geen leven meer in te krijgen.

* Open gemaakt en het logic board losgekoppeld. Dat knippert het LED: er zit dus leven in het LED en in de voeding!
* Alle componenten in de TV gecontroleerd op lekken of orrosie; maar niets gevonden.

Hebben jullie nog ideeën wat ik kan nalopen voordat ik een nieuw logic board koop?
Weet je heel zeker dat de voeding wel OK is? Samsung heeft in het verleden daar vaker problemen mee gehad, zelf had ik ook zo'n probleemgeval waarvan de led wel ging knipperen maar de televisie niet meer aan ging. Ondanks dat het voor mijn model algemeen bekend probleem was, internet stond er vol mee (ze hadden inferieure condensatoren gebruikt die na een paar jaar bol gingen staan), vond Samsung dat niet en wilde toen ruim €300 rekenen voor een nieuwe voeding.

Gelukkig stond op internet hoe die voeding te repareren was, simpelweg door die condensatoren vervangen, kostte geloof ik een tientje aan materiaal.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Pete
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-04-2020
Samsung Tv gekocht bij TV Reus hadden direct al problemen met de zenders.
Gebeld met Ziggo alles geprobeerd, kwamen er toen achter dat de Tv was non Benelux wat betekent andere zender frequenties.
Toen op 2 maart we naar Radar keken de Tv in een keer op zwart ging anderhalf jaar oud.
Tv Reus gebeld was garantie zeiden ze.
Moest Samsung service bellen, zo gezegd zo gedaan Tv werd opgehaald. Na veel bellen werd ons verteld hij was niet te repareren.
Dus omruil garantie, maar helaas hebben wij Na 10 weken nog geen Tv ontvangen.
Mijn advies is doe geen zaken met Tv Reus ze laten je in de kou staan, het is namelijk hun plicht om alles te regelen met Samsung. 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 18:37

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wat is niet 'heel oud' ? Heb je misschien niet gewoon garantie?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
zAo schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:21:
Hoi!

Weet je heel zeker dat de voeding wel OK is? Samsung heeft in het verleden daar vaker problemen mee gehad, zelf had ik ook zo'n probleemgeval waarvan de led wel ging knipperen maar de televisie niet meer aan ging. Ondanks dat het voor mijn model algemeen bekend probleem was, internet stond er vol mee (ze hadden inferieure condensatoren gebruikt die na een paar jaar bol gingen staan), vond Samsung dat niet en wilde toen ruim €300 rekenen voor een nieuwe voeding.

Gelukkig stond op internet hoe die voeding te repareren was, simpelweg door die condensatoren vervangen, kostte geloof ik een tientje aan materiaal.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
prutser001 schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:04:
Wat is niet 'heel oud' ? Heb je misschien niet gewoon garantie?
Hij is 3 jaar oud, buiten de garantie dus.
yodeluxe schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:58:
[...]

Thanks. Ik heb een nieuwe voeding besteld, hopelijk is dat het. Anders wordt het een -duurder- mainboard bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 18:37

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Uh nee niet echt buiten garantie, tenminste je mag verwachten dat een TV wel wat langer meegaat.
https://www.consumentenbo...-reparatie-in-de-praktijk

En toen ik mijn tv kocht kreeg ik 5 jaar garantie mee, wat dit precies in gaat houden zou er een defect optreden weet ik niet maar ik heb het wel.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Topicstarter
Nieuwe voeding geïnstalleerd en het werkt! Dank voor de tips; met €25 de tv kunnen repareren.
Pagina: 1