Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• aernout2
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-11 22:05
Ik heb een techneco ElGA aangeschaft en een Honeywell HCE20 zoneregeling.

De HCE20 is voorzien van meerdere thermostaten, als één van de thermostaten vraagt schakelt de HCE20 keurig de CV in d.m.v. opentherm.

De ELGA echter, mist blijkbaar de gemeten en gevraagde temperatuur in het OT protocol wat uit de HCE20 komt, en werkt dus niet.

Ik zoek naar een mogelijkheid om zonder Weers Afhankelijke Regeling de ELGA in en uit te schakelen vanaf een zoneregeling (met meerdere thermostaten dus).

Ik overweeg een OTGW aan te schaffen om in ieder geval te kunnen zien wat het verschil is tussen de OT gegevens uit de thermostaat, en die uit de HCE20. Of ik met dat apparaat de ELGA aan de praat zou kunnen krijgen met een zoneregeling is mij (nog) niet duidelijk.

Heeft iemand ervaring hier mee? Of nog beter, een oplossing?

Ik heb een topic van een paar jaar oud gevonden waar eigenlijk dezelfde vraag gesteld werd, maar helaas geen oplossing gevonden werd. Wellicht dat er nu nieuwe inzichten zijn .....

[ Voor 9% gewijzigd door aernout2 op 17-04-2020 20:25 ]

Alle reacties

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:48
Voor zover ik weet kan dat niet zonder WAR met Honeywell. Ik meen dat Plugwise er wel iets mee kan.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• Peijk
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-01-2021
Ik heb een techneco ElGA en een Honeywell HCE20 zoneregeling zonder WAR en 5 zones. Alles werkt naar behoren alleen als de elga spanningloos is geweest moet ik de honeywell thermostaat die ik op zone 1 van de HCE20 heb aangesloten losmaken en rechtstreeks aansluiten op de elga warmtepomp open therm zodat de parameters weer ingelezen worden. Weet iemand of er een mogelijkheid is om een batterij aan te sluiten zodat het geheugen van de warmtepomp behouden blijft na een spanningsuitval?

• Peijk
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-01-2021
Dus het is wel mogelijk om de HCE20 in combinatie met de Elga te gebruiken zonder weers afhankelijke regeling. Het enige probleem is dat de open therm van de HCE20 de parameters voor de elga niet doorgeeft.

• Arie66
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21-04-2024
Gebruiken jullie Honeywell opentherm thermostaten of een ander merk? Ik ben nl op zoek naar een thermostaat om mijn Round T87HC2011 te vervangen voor een smart thermostaat. Plugwise Anna kan ook verwarmen/koelen selecteren.

Thermostaat is aangesloten op HCE20 op zone 1.

mvrgr Arie