Rij-Simulator videogame voor beginneling.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-04 21:45

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Hey hoi!

Ik zoek de ervaring van andere m.b.t rij-simulator.
In tegendeel tot andere wil ik het gebruiken om te kijken of ik de verkeersborden op tijd herken. Het wordt als 21 jarige toch maar eens tijd om mijn AM-Rijbewijs te halen. Want voor mijn werk moet ik steeds verdere afstanden fietsen.

Ik ga niet gelijk voor een rijbewijs omdat deze niet noodzakelijk is, en de inkomsten er niet 100% naar zijn.

Ik heb een Xbox-controller en ‘n High-End Gaming PC. Prijs maakt niet heel veel uit.
Ik ga voor het brommerbewijs (45km)

PS: Ik vraag jullie advies, omdat er een ton hoeveelheid van dit soort games zijn, haha.

[ Voor 11% gewijzigd door AltTabKeys op 17-04-2020 18:35 ]

What a terrible day to have eyes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Euro Truck simulator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Das alleen vrachtwagens, toch? Ik oogde meer op auto, want dat is qua hoogte vergelijkbaar met brommer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
Ik zou lekker gaan lessen, het moeilijkste is de behendigheid met de auto zelf en dat leer je niet van een sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

unfor schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:31:
Ik zou lekker gaan lessen, het moeilijkste is de behendigheid met de auto zelf en dat leer je niet van een sim.
Laat dat nou net een beetje lastig zijn in deze tijd. Ik hoorde juist gisteren op het nieuws dat sommige rijscholen nu juist ook gebruik maken van simulatoren omdat dan die 1,5m wel in een zaaltje met simulator aan te houden is, maar in een auto normaalgesproken niet.

Voor het herkennen van verkeersborden en verkeerssituaties lijkt een simulator me ook nog wel geschikt, maar je zal inderdaad uiteindelijk de behendigheid in de auto moeten leren door er echt mee te rijden en real life situaties mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:14
Hier ga je echt niks van leren

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

Rmg

Dit, koop gewoon een theorieboek of desnoods een online theorie cursus.

Zeker voor je AM rijbewijs

[ Voor 6% gewijzigd door Rmg op 17-04-2020 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
gwystyl schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:36:
[...]

Laat dat nou net een beetje lastig zijn in deze tijd. Ik hoorde juist gisteren op het nieuws dat sommige rijscholen nu juist ook gebruik maken van simulatoren omdat dan die 1,5m wel in een zaaltje met simulator aan te houden is, maar in een auto normaalgesproken niet.

Voor het herkennen van verkeersborden en verkeerssituaties lijkt een simulator me ook nog wel geschikt, maar je zal inderdaad uiteindelijk de behendigheid in de auto moeten leren door er echt mee te rijden en real life situaties mee te maken.
Dan kun je beter gewoon theorie gaan leren.
Zo'n sim moet ook nog eens voor de Nederlandse markt zijn want rregels en borden kunnen in buitenland weer totaal anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Rmg schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:38:
[...]

Dit, koop gewoon een theorieboek of desnoods een online theorie cursus.

Zeker voor je AM rijbewijs
Theorieboek heb ik hoor, haha. Het was meer om te kijken of ik de borden op tijd herken en waarneem. En anticiperen op het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

om te kijken of ik de verkeersborden op tijd herken
In welke vorm moet ik dit zien? Je ziet ze gewoon te laat, of je ziet ze op tijd maar geen idee wat het moet zijn?

Een theorieboek gaat je niet helpen met anticiperen en 'op tijd', dat zijn grotendeels foto's met paar vragen, meer de achtergrond om toe te passen in de praktijk.

Secondair heb je aan een rij-simulator weer niet alles, een AM heeft net een paar andere regels dan de auto (snelweg om maar iets te noemen).

Maar heb je dan toch geld over? https://cs-driving-simulator.com/rijsimulator-carnetsoft/
Is maar 750 euro :P

(hoop toch niet dat rijsimulator het nieuwe 'lessen' wordt, dan wordt het komende tijd alleen maar erger op de weg :P)

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 17-04-2020 18:53 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:52:
[...]

In welke vorm moet ik dit zien? Je ziet ze gewoon te laat, of je ziet ze op tijd maar geen idee wat het moet zijn?

Een theorieboek gaat je niet helpen met anticiperen en 'op tijd', dat zijn grotendeels foto's met paar vragen, meer de achtergrond om toe te passen in de praktijk.

Secondair heb je aan een rij-simulator weer niet alles, een AM heeft net een paar andere regels dan de auto (snelweg om maar iets te noemen).

Maar heb je dan toch geld over? https://cs-driving-simulator.com/rijsimulator-carnetsoft/
Is maar 750 euro :P

(hoop toch niet dat rijsimulator het nieuwe 'lessen' wordt, dan wordt het komende tijd alleen maar erger op de weg :P)
Haha, leuk prijsje voor als je ziet wat je krijgt. Maar, dat is een halve brommer waard haha.
Anticiperen kun je niet zo leren inderdaad. Dat is gewoon iets wat je doet op basis van de situatie. Maar, ik hoopte op een game die me een beetje het idee kon geven.

Ik rij wekelijks met mijn moeder mee in de auto, en ook al rij ik niet zelf, ik overzie de situatie wel altijd en 'rij' als het ware mee. Ik ben de Tesla-Boordcomputer van de auto, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
Maar waarom ga je niet gewoon buiten fietsen? Dat is toch veel nuttiger dan een spelletje spelen :p.

Denk dat je het brommerrijbewijs wat overschat. En ik raad aan voor een autorijbewijs te gaan, die ga je toch nodig hebben later en krijg je een brommerrijbewijs bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Jampot007 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:08:
Maar waarom ga je niet gewoon buiten fietsen? Dat is toch veel nuttiger dan een spelletje spelen :p.

Denk dat je het brommerrijbewijs wat overschat. En ik raad aan voor een autorijbewijs te gaan, die ga je toch nodig hebben later en krijg je een brommerrijbewijs bij.
Ik heb een test-rijles gehad voor de auto. En ik heb een vorm van Autisme, waardoor het leren van schakelen dus danig veel tijd en geld vergt, dat ik liever op dit moment voor de scooter ga. Ook is het prijsplaatje voor de examens van een AM of B rijbewijs een groot verschil, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
AltTabKeys schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:21:
[...]

Ik heb een test-rijles gehad voor de auto. En ik heb een vorm van Autisme, waardoor het leren van schakelen dus danig veel tijd en geld vergt, dat ik liever op dit moment voor de scooter ga. Ook is het prijsplaatje voor de examens van een AM of B rijbewijs een groot verschil, haha.
A zo, vervelend. het prijsverschil heb je gelijk in maar als je t allebei moet halen geef je nog meer uit. Je zou een automaatrijbewijs kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Jampot007 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:24:
[...]

A zo, vervelend. het prijsverschil heb je gelijk in maar als je t allebei moet halen geef je nog meer uit. Je zou een automaatrijbewijs kunnen overwegen.
Ik overwoog om voor de automaat te gaan inderdaad. Alleen er was sprake dat binnenkort de B op je rijbewijs zou verdwijnen, wat betekende dat je met Automaat je rijles mag halen, en vervolgens in een handgeschakelde mag rijden na X tijd. Alleen deze regelgeving laat nog op zich wachten. Vandaar dan maar AM. Heb helaas niks aan een automaatrijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:42
Wat is het probleem? Het schakelen op zich, of aanvoelen wanneer je moet schakelen. In het laatste geval zou je kunnen vragen of je met een auto met toerenteller kunt lessen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jampot007
AltTabKeys schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:26:
[...]

Ik overwoog om voor de automaat te gaan inderdaad. Alleen er was sprake dat binnenkort de B op je rijbewijs zou verdwijnen, wat betekende dat je met Automaat je rijles mag halen, en vervolgens in een handgeschakelde mag rijden na X tijd. Alleen deze regelgeving laat nog op zich wachten. Vandaar dan maar AM. Heb helaas niks aan een automaatrijbewijs.
Automaat is de toekomst :p Dan kan je voorlopig een brommer gebruiken maar dan heb je dat autorijbewijs al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
hcQd schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:29:
Wat is het probleem? Het schakelen op zich, of aanvoelen wanneer je moet schakelen. In het laatste geval zou je kunnen vragen of je met een auto met toerenteller kunt lessen.
Het schakelen zichzelf. Het is net even teveel werk om tijdens het rijden tussendoor te doen. Mede omdat ik teveel op de weg let. Ik hoop door eerst wat ervaring op te doen met het AM bewijs, later ook een B rijbewijs te halen zodra ik gewend ben aan het rijden zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Jampot007 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:31:
[...]

Automaat is de toekomst :p Dan kan je voorlopig een brommer gebruiken maar dan heb je dat autorijbewijs al
Automaat is de toekomst inderdaad. Maar voorlopig niet met mijn inkomen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:45
Carmageddon? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
AltTabKeys schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:32:
[...]

Het schakelen zichzelf. Het is net even teveel werk om tijdens het rijden tussendoor te doen. Mede omdat ik teveel op de weg let. Ik hoop door eerst wat ervaring op te doen met het AM bewijs, later ook een B rijbewijs te halen zodra ik gewend ben aan het rijden zelf.
Na 1 les kan je dat al zeggen? Je kan ook gewoon wat meer lessen nemen en het onder de knie krijgen. Beetje zonde om twee keer een rijbewijs te halen voor hetzelfde, dan kan je beter met B gewoon gelijk beginnen.

En dat zeg ik als autist die al 10 jaar dr rijbewijs heeft. Ja ik had meer lessen nodig om alle handelingen te kunnen combineren, maar ik heb er in 10 jaar nog nooit problemen mee gehad in het verkeer.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jampot007
Nou ja het idee is een beetje dat het schakelen evenals de andere randzaken een automatisme worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

AltTabKeys schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:32:
[...]

Ik kan je uit ervaring vertellen, dit leer je vanzelf aan. Ik heb pas mijn rijbewijs pas laat gehaald en eerste lessen kon ik niet begrijpen hoe ik dit ooit kon gaan combineren, schakelen en op de weg letten. De eerste lessen waren voor mij een drama, helemaal met terugschakelen terwijl je moest remmen.

Gelukkig met mijn tweede rijschool ging alles compleet anders, een uur lang niets anders gedaan dan optrekken, naar z'n 2, remmen en stoppen, weer opnieuw, dat was voor mij de holy grail om het daarna stuk beter te doen, week later met een spoedcursus het afgemaakt :P

Ja, tussendoor heb ik erg veel geoefend met mijn G27 en granturismo, probleem was dat een koppeling compleet anders werkt in een echte auto dan in welke simulator je ook zal zitten (ok, behalve die echt dure dingen, maar die zie je echt niet bijscholen).

Zie het als de muis bewegen op je scherm, dingen op een stukje papier schrijven terwijl je ergens anders naar kijkt, het is een stukje automatisme wat vanzelf komt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1