Hallo, ik ben nieuw hier op het forum. Hoop dat er iemand met de nodige electronica kennis is hier die mij de juiste weg op kant op kan helpen. Ik heb een unifi installatie thuis (modem -> USG -> switch PoE 60w -> AC Lites en andere netwerk apparatuur). Ik wilde de switch aarden, maar merkte dat er vonkjes oversprongen van de aarde draad van de switch op de aardpen in de meterkast bij het aansluiten. Ik heb er een multimeter tussen gehangen en ik meet 104Vac tussen chassis van de switch en aarde.
Bij het lostrekken van de netwerk kabel van mijn iMac verlaagde de spanning tussen chassis van de switch en aarde naar 77 volt AC. Bij loshalen van andere netwerkkabels bleef de spanning gelijk.
De aardlekschakelaar slaat niet af, alles werkt prima.
Alles zit zo aangesloten dat er geen aardlus zou moeten zijn ontstaan.
Wat kan hier deze spanning op aarde veroorzaken? Mijn netwerkkabels zijn niet langs electra leidingen getrokken. Kan dit ook een ander apparaat in het huis zijn wat spanning naar aarde lekt en dat ik daardoor spanning meet tussen de switch en aarde? Of moet het dan in de switch zitten?
Ik hoop op een verlossend antwoord
Thanks!
Bij het lostrekken van de netwerk kabel van mijn iMac verlaagde de spanning tussen chassis van de switch en aarde naar 77 volt AC. Bij loshalen van andere netwerkkabels bleef de spanning gelijk.
De aardlekschakelaar slaat niet af, alles werkt prima.
Alles zit zo aangesloten dat er geen aardlus zou moeten zijn ontstaan.
Wat kan hier deze spanning op aarde veroorzaken? Mijn netwerkkabels zijn niet langs electra leidingen getrokken. Kan dit ook een ander apparaat in het huis zijn wat spanning naar aarde lekt en dat ik daardoor spanning meet tussen de switch en aarde? Of moet het dan in de switch zitten?
Ik hoop op een verlossend antwoord
Thanks!
[ Voor 5% gewijzigd door ElPositivo op 17-04-2020 15:52 ]