Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Ik heb een aankoop gedaan met Ideal in een belgische webshop, die ook een kleine fysieke winkel lijkt te hebben. Ik heb geen bevestiging van aankoop ontvangen. Contact formulier werkt niet. En bij bellen moet je een bericht inspreken. Lijkt mij dus dat er bij die winkel niemand aanwezig is .

Neem aan dat ze onbereikbaar zijn i.v.m Coronabeleid in Belgie... Aankoop doen en geld overmaken werkt prima maar verder doet niks het dus. Ik denk dat ik vroeg of laat wel mijn geld terug krijg, heb daar al eens eerder iets gekocht, maar ja dat kan nog weken zo niet maanden duren.

Ik doe vrij veel aankopen op internet wereldwijd, ook nu. In principe duurt bezorging wat langer verder is alles prima. Zoiets als boven beschreven ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Mij lijkt dat er een aantal van die kleine webwinkeltjes in een gedwongen lockdown zitten waar ze bestellingen en betaling opnemen maar niet in staat zijn om de order af te handelen met als gevolg dat de klant gedupeerd is. Zou eigenlijk niet mogen zoiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-09 20:35
Zou niet mogen, maar soms is er gewoon overmacht en dan kun je er echt niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

8mile13 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:47:
Ik heb een aankoop gedaan met Ideal in een belgische webshop, die ook een kleine fysieke winkel lijkt te hebben. Ik heb geen bevestiging van aankoop ontvangen. Contact formulier werkt niet. En bij bellen moet je een bericht inspreken. Lijkt mij dus dat er bij die winkel niemand aanwezig is .

Neem aan dat ze onbereikbaar zijn i.v.m Coronabeleid in Belgie... Aankoop doen en geld overmaken werkt prima maar verder doet niks het dus. Ik denk dat ik vroeg of laat wel mijn geld terug krijg, heb daar al eens eerder iets gekocht, maar ja dat kan nog weken zo niet maanden duren.

Ik doe vrij veel aankopen op internet wereldwijd, ook nu. In principe duurt bezorging wat langer verder is alles prima. Zoiets als boven beschreven ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Mij lijkt dat er een aantal van die kleine webwinkeltjes in een gedwongen lockdown zitten waar ze bestellingen en betaling opnemen maar niet in staat zijn om de order af te handelen met als gevolg dat de klant gedupeerd is. Zou eigenlijk niet mogen zoiets.
kan prima dat er 1 medewerker - een uurtje- de orders van online gaat verwerken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 23:16
8mile13 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:47:
Zoiets als boven beschreven ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Mij lijkt dat er een aantal van die kleine webwinkeltjes in een gedwongen lockdown zitten waar ze bestellingen en betaling opnemen maar niet in staat zijn om de order af te handelen met als gevolg dat de klant gedupeerd is. Zou eigenlijk niet mogen zoiets.
Dit zijn veelal geautomatiseerde systemen. Ja, slordig dat de ondernemer dan niet de webshop op slot doet, maar dat kan hem dan ook klanten kosten die niet meer durven te bestellen nadat die weer op en is.
En aan de andere kant kan het zijn dat hij de betaalmodule vergeten is op slot te zetten; maar ik kan mij voorstellen dat veel van deze (kleinere) ondernemers zich nu concentreren op andere problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Hackus schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:51:
[...]

kan prima dat er 1 medewerker - een uurtje- de orders van online gaat verwerken.
Het schijnt zo te zijn dat een aantal bedrijven zo weinig verkopen tijdens lockdown dat ze tijdelijk dicht gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Na enkele dagen het bericht gekregen dat het pakket verzonden is. Track & Trace code volgt nog.

Het bericht was als reactie op mijn contact mail waarbij mij opviel dat bij het versturen orginele contact mail het de ene keer malfuntion geeft en de andere keer niet waardoor het onduidelijk was of mijn bericht wel aangekomen was. Ik heb het vandaag op Chrome, Edge en Explorer geprobeerd maar het geeft nu steeds malfuntion. Het blijft een vreemde site. Kan het wel ergens anders kopen maar dan ben ik meteen meer geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:18
Daarom die ik in deze tijd eigenlijk alles via PayPal/Klarna/Afterpay/CC kopen/betalen. Ook bij bedrijven die ik prima vertrouw en vroeger nog wel eens met ideal betaalde omdat het makkelijk was. Dan heb je altijd een partij die het geld kan terug halen indien nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8mile13
loki504 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:30:
Daarom die ik in deze tijd eigenlijk alles via PayPal/Klarna/Afterpay/CC kopen/betalen. Ook bij bedrijven die ik prima vertrouw en vroeger nog wel eens met ideal betaalde omdat het makkelijk was. Dan heb je altijd een partij die het geld kan terug halen indien nodig.
Ik gebruik vaak PayPal in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Dit 'onderwerp' is geen reden voor een nieuw topic.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.