Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 16:21
Ik heb een aantal jaar geleden in een opwelling deze 3d printer gekocht.

PP3DP UP! Mini

Deze heeft het een hele tijd goed gedaan maar is helaas toendertijd overleden / maakte geen contact meer met mijn PC via USB.
Zonder verder uit te zoeken heb ik de printer toen weg gezet. Het zou aan het mainboard liggen.
Deze zou zijn "doorgebrand" en dat zou erg duur zijn bij reparatie. Hij is toen in de kast beland.

Nu is mijn vraag, gezien de printer verder in prima conditie is:

Is er wellicht iemand die weet of ik deze nog aan de praat kan krijgen? En zo ja, hoe?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je zou een nieuw moederbord kunnen kopen (denk aan zo'n €30) waarop je vervolgens als software Marlin installeert die je helemaal custom in moet stellen. Denk bij dat laatste aan afmetingen van je printer, soort thermistor, type stepper motors (vermogen, aantal steps) enzovoorts enzovoorts. Dat is best een klus, maar het kan wel als je zin hebt om je erin te verdiepen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
Bedankt! Ik zal hier eens induiken of het iets voor me is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:59
flyyy schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 08:54:
Bedankt! Ik zal hier eens induiken of het iets voor me is!
Je kan een keer wat scherpe foto's schieten van het moederbord, voor+achterkant. Ik heb hier een werkende PP3DP UP! Mini in de kast staan die binnenkort een nieuw onderkomen krijgt bij een van mijn vrienden. Ik kan voor die tijd anders altijd nog even de mijne open maken als er bij jou zichtbare schade is. Dan kan ik vertellen welk onderdeel daar zat kwa waarde/type :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyyy
Ik zal morgen duidelijke foto’s maken.
Alvast bedankt! 👍🏻