• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-03 14:00

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Ik wil met m'n laptop (met Infrarood-poort) zo af en toe mijn e-mail op kunnen halen voor m'n werk. Ik heb windows 98. En ik wil dus via infrarood in kunnen bellen oid. Ik gebruik een Nokia (7110 of 8210. ligt eraan) en daar zit dus ook infrarood op. Wat heb ik precies nodig en hoe gaat het in z'n werk?

Verwijderd

Moet je ff langs Nokia.com gaan en ff de drivers neerladen. en dan gaan met die banaan! (maar erg snel zal het niet gaan)

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-03 14:00

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 18:53 schreef Hyphylus het volgende:
Moet je ff langs Nokia.com gaan en ff de drivers neerladen. en dan gaan met die banaan! (maar erg snel zal het niet gaan)
het hoeft ook niet snel te gaan, ALS het maar werkt!

het gaat hoofdzakelijk over de 8210 om mee te internetten (straks 8310) maar bij de nokia-site staat NIET echt duidelijk of je alleen IR nodig hebt om in te kunnen bellen.

Verwijderd

het gaat hoofdzakelijk over de 8210 om mee te internetten (straks 8310) maar bij de nokia-site staat NIET echt duidelijk of je alleen IR nodig hebt om in te kunnen bellen.

8210 heeft ingebouwd modem, dus je hoeft aleen de modem driver voor win98 op te halen bij nokia, daarna is het een eitje.

Verwijderd

Je moet windows gewoon laten denken dat jij een normaal modem hebt, dat toevallig een infrarood aansluiting heeft ipv usb or whatever.

Weet hij veel dat er een GSM aanhangt, als hij dat kreng maar als modem kan gebruiken. Je moet idd dus gewoon ff wat nokia drivers downloaden en vervolgens op je lappie je gsm (aka modem) instellen als Nieuwe Hardware :)

volgens mij is het zo simpel :)
Pagina: 1