SMTP authenticatie bij instellen Outlook 2019

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 14:50
Hallo,

Sinds gisteren een nieuwe desktop pc met Office 2019, waaronder ook Outlook. Bij instellen van Outlook gaat er iets mis met mijn SMTP instelling. Ik heb nog een oud @zonnet.nl adres (wat ik gewoon wil houden), met op mijn oude pc (Windows 7, Windows Live Mail) de volgende verbindingsinstellingen:
Inkomende mail via pop3.versatel.nl (poort 110)
Uitgaande mail via smtp.ziggo.nl (poort 25)

en verder staat alleen 'aanmelden met leesbare tekstverificatie' aangevinkt.

Als ik Outlook op mijn nieuwe pc open moet ik eerst mijn mailadres ingeven, daarna kies ik voor POP in het volgende scherm. Bij de accountinstellingen voer ik vervolgens in wat ik ook op mijn oude pc heb staan (zie boven). Ik kies dan ook niet voor een bepaalde versleutelingsmethode of voor 'Aanmelding via beveiligd-wachtwoord verificatie'. Na doorklikken en ingeven van mijn wachtwoord krijg ik kort een scherm te zien met 'Alles wordt voorbereid' en een pop-up om mijn gebruikersnaam aan te passen.
Daarna gaat het mis, ik krijg continu de melding dat er geen verbinding is gemaakt met de uitgaande server (SMTP). En dan 'geen van de verificatiemethoden die worden ondersteund in Outlook, worden ondersteund op uw server'.

Toch kiezen voor een versleutelingsmethode of beveiligde verbinding heeft geen effect.

Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ziggo gebruikt als uitgaande port 587 en niet 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Het is wel aan te raden versleuteling toe te passen en je dient je te autoriseren met je Ziggomail gebruikersnaam en wachtwoord.

[ Voor 87% gewijzigd door Jay-B op 17-04-2020 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 21:36

slaay

Natuurbeleven.com

Staat de SMTP van Ziggo trouwens toe om mail te versturen met als afzender een niet-@ziggo.nl adres?
Het lijkt me niet meer dan logisch dat als Ziggo het toch toestaat dat berichten alsnog aangemerkt worden als spam.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazz
Het poort nummer aanpassen en beveiliging toevoegen heeft alleen tot gevolg dat Outlook langer bezig is, en uiteindelijk krijg ik de melding van een time out op de smtp server. Lijkt er toch op dat deze Outlook versie slecht overweg kan met de mailserver van zonnet/Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:01
Ik ben vorige week ook aan het pieren geweest om een mailadres toe te voegen. Alleen ik heb outlook 2016, en kwam er via via achter dat het niet lukte door outlook te openen, bestand kiezen en dan account toe te voegen, lukte gewoon niet. Maar wel met zie link vanaf stap 3.
https://www.yourhosting.n...il-instellen-outlook2016/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
slaay schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:56:
Staat de SMTP van Ziggo trouwens toe om mail te versturen met als afzender een niet-@ziggo.nl adres?
Het lijkt me niet meer dan logisch dat als Ziggo het toch toestaat dat berichten alsnog aangemerkt worden als spam.
Volgens mij wel alleen is er geen ondersteuning vanuit Ziggo.
Crazz schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:32:
Het poort nummer aanpassen en beveiliging toevoegen heeft alleen tot gevolg dat Outlook langer bezig is, en uiteindelijk krijg ik de melding van een time out op de smtp server. Lijkt er toch op dat deze Outlook versie slecht overweg kan met de mailserver van zonnet/Ziggo.
Het lijkt me sterk dat dat aan Outlook ligt. Maar kan je aangeven waarom je de Ziggo SMTP server als relay wil gebruiken? Dit zou moeten werken maar wordt officieel niet ondersteunt door Ziggo. Kan je niet gewoon de domein eigen uitgaande server gebruiken? Lijkt me praktischer:

https://www.tele2.nl/klan...nstellen-op-laptop-of-pc/
Instellingen @versatel.nl / @zonnet.nl
Inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl in
Poortnummer (POP3): 110
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl
Poort uitgaande mail: 25

[ Voor 28% gewijzigd door Jay-B op 18-04-2020 00:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Jay-B schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 00:51:
[...]

Volgens mij wel alleen is er geen ondersteuning vanuit Ziggo.

[...]

Het lijkt me sterk dat dat aan Outlook ligt. Maar kan je aangeven waarom je de Ziggo SMTP server als relay wil gebruiken? Dit zou moeten werken maar wordt officieel niet ondersteunt door Ziggo. Kan je niet gewoon de domein eigen uitgaande server gebruiken? Lijkt me praktischer:

https://www.tele2.nl/klan...nstellen-op-laptop-of-pc/

[...]
Je moet altijd via Ziggo relayen, Ziggo staat geen directe uitgaande SMTP toe.

Wat TS moet doen is niet via Outlook configureren, maar via control panel. Of via outlook.exe /manageprofiles (doen het zelde). Maar zeker niet vanuit Outlook.

Tip, wanneer je Outlook afsluit, even minuutje wachten, want Outlook blijft nog even actief op de achtergrond.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Je hebt gelijk ik was iets te snel. Port 25 wordt geblokkeerd door Ziggo. Als het gewoon over poort 587 had gekund dan was een relay niet nodig maar zo te zien werkt deze oude smpt server alleen over port 25. Dan kan je niet anders dan een relay via Ziggo inderdaad.

[ Voor 16% gewijzigd door Jay-B op 18-04-2020 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
slaay schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 18:56:
In principe spoof je je zonnet.nl mail adres via Ziggo. Maar het spf record op zonnet.nl lijkt dit toe te staan 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazz
Dank voor jullie goede tips, is inmiddels gelukt! Blijkbaar was inderdaad de truc om het via outlook.exe /manageprofiles te doen. Overigens wel met gebruik van smtp.ziggo.nl ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Crazz op 18-04-2020 08:53 ]

Pagina: 1