Gmail met eigen domein

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-06 08:41

3raser

⚜️ Premium member

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil Gmail gebruiken met mijn eigen domeinnaam. Daar heb je G Suite voor maar dat is alleen voor zakelijke klanten. Ik ben een particulier en heb dus geen KvK-nummer en BTW-nummer. Ik heb goed gezocht maar kan nergens iets vinden of G Suite ook voor particulieren te gebruiken is. Is er een mogelijkheid om toch een eigen domein te koppelen aan Gmail?
Ik ben bekend met het forwarden naar Gmail of het ophalen van mail uit een POP mailbox. Dit zijn niet de oplossingen waar ik naar op zoek ben. Ik wil de MX records van mijn domein rechtstreeks naar Google laten wijzen en vanuit Gmail legitieme mail kunnen verzenden die ook echt de juiste afzender heeft en niet "on behalf of" is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
N.v.t.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op Google.
Een proefaccount aangemaakt. Liep vast op het BTW-nummer.
G Suite sales gebeld. Daar krijg je niemand aan de lijn, alleen een computer stem die je verteld naar welke website je moet gaan (lekker klantvriendelijk).

[edit]
Om nog iets verder in te gaan op het proefaccount, ik maak een G Suite-basic account aan die je volgens de omschrijving ook als particulier moet kunnen gebruiken. Bij het invullen van de betalingsgegevens wordt echter standaard vermeld dat het een "Zakelijke rekening" betreft i.p.v. "Individueel". Dit kan ik niet wijzigen!

[ Voor 14% gewijzigd door 3raser op 17-04-2020 14:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 15:51
Ik heb het al jaren draaien en meen dat ik het indertijd als educatieve instelling gedaan heb.
aanvulling(het is echt een tijdje geleden)
Ik heb en had mijn eigen domein draaien bij een hoster, daar is toen een wijziging gemaakt......maar weet niet meer precies van de hoed en de rand;-)

[ Voor 50% gewijzigd door bing69 op 18-04-2020 10:08 ]

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:46
Ik heb het ook al een tijdje draaien als particulier, geen kvk nummer op gegeven dus het is zeker mogelijk, zal straks eens kijken of ik hiermee kan helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:30

Nogne

>.<

Ik heb het net even bekeken, want ik heb dit zelf ook draaien. Maar zoals ik het nu zie is het een betaalde dienst, waar je voorheen tot 5 gebruikers het gratis kon gebruiken. En ik betaal er nu nog steeds niet voor.

Dus de mensen die het al hebben kunnen het gratis blijven gebruiken (tot 5 gebruikers). Maar een nieuwe G Suite domein opzetten kan nu niet meer zonder KvK en betaalde dienst af te nemen.

[ Voor 30% gewijzigd door Nogne op 18-04-2020 10:00 ]

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:50

De Nelis

en anders maar niet...

G suite is in het verleden een tijdje beschikbaar geweest voor particulieren, maar nu enkel voor zakelijke toepassingen.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 15:55
Je kunt dit wel realiseren bij Microsoft. Je moet je domein dan wel hosten bij Godaddy.
Dan kun je vanuit Outlook mailen vanaf je eigen domein.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:13
rimave schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:03:
Je kunt dit wel realiseren bij Microsoft. Je moet je domein dan wel hosten bij Godaddy.
Dan kun je vanuit Outlook mailen vanaf je eigen domein.
Je kunt overal je domeinen hosten. Zolang je de dns records maar kunt aanpassen is het geen probleem.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-06 17:14

Rmg

Ik kan het je afraden als je andere google services gebruikt. Reminders werken niet met https://support.google.com/assistant/thread/11607814 , family groups en sharing werkt niet https://support.google.com/a/thread/16570476?hl=en , updates aan layouts krijg je niet of veeeeel later. En wie weet waar ze nog meer van gaan zeggen "gsuite is not ment to be used for bla"

Van een gsuite terug naar een persoonlijk account en je apps en licenties behouden is onmogelijk

[ Voor 11% gewijzigd door Rmg op 18-04-2020 10:11 ]

Pagina: 1