ASRock P45TurboTwins2000 geen stroom op USB tijdens startup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xblaauw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-05 12:21
Hallo beste tweakers,

Ik post niet vaak op dit forum en ik weet daarmee ook niet zeker of ik in de juiste categorie post. Ik heb hier een situatie waar ik niet uitkom.

Ik heb voor een vriend een oude desktop die ik achterin een kast had staan opgelapt en cadeau gedaan. Nu een jaartje later diezelfde vriend belde mij met de boodschap dat hij zn pc niet meer aan de praat kreeg. Dus die PC ligt nu bij mij op tafel.

De PC postte niet dus ik heb de ram stickjes een voor een getest, eentje was dood en die heb ik vervangen. Problem solved dacht ik. Maar dit bleek niet zo te zijn.

Als ik de pc aanzet start deze netjes naar Windows, zodra ik inlog op het gebruikers account heb ik +- 1 minuut de tijd en dan valt de pc zonder waarschuwing uit. Als ik niet inlog op het gebruikers account dan gebeurd dit niet. Okay dacht ik, software probleem, ff de SSD schoonvegen en een nieuwe install erop en klaaro. En dan nu de crux.

Als ik de pc opstart krijgen de USB poorten pas stroom nadat windows is opgestart. Heel vreemd probleem in mijn ogen. Ik kan de BIOS niet besturen om die reden, en ik kan ook geen usb stick gebruiken om windows opnieuw op te starten.

Heeft iemand een idee waar ik kan beginnen om hier wat meer duidelijkheid over te krijgen? Zal ik de SSD in een andere pc stoppen en die gebruiken om windows opnieuw te installeren of denken jullie adv deze beschrijving dat dat het niet gaat oplossen. Hieronder de specs voor zover ik ze kan vinden:

CPU: intel q6600
moederbord: ASROCK Turbo Twins 2000
Voeding: Recom 450 watt
SSD: Micron RealSSD 400 256GB
Videokaart: MSI GTX650TI OC

Alvast bedankt,
Xander

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 09:15

De Nelis

en anders maar niet...

Het zou kunnen dat standaard de USB bij boot uitgeschakeld staan, dit was meestal wel het geval bij deze oudere borden. Je zou dan een PS/2 toetsenbord moeten gebruiken om dit in te schakelen.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xblaauw
ah okay, ik ga eens even graven naar een toetsenbord met ps2 aansluiting, maar ik heb niet veel hoop dat ik dat ga vinden, er is zeker geen andere oplossing waar jij van weet? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De voeding die je gebruikt is hoogstwaarschijnlijk ook gaar. Dat wil niet zeggen dat het de oorzaak is, maar wel een probleem dat je moet oplossen.

En als je dat probleem hebt opgelost en je hebt nog steeds het probleem met de USB poorten dan zal je mobo
waarschijnlijk ook kapot zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 17-04-2020 20:24 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:17

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

xblaauw schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:46:
ah okay, ik ga eens even graven naar een toetsenbord met ps2 aansluiting, maar ik heb niet veel hoop dat ik dat ga vinden, er is zeker geen andere oplossing waar jij van weet? :P
Zoek eens naar een USB female naar PS2 male adapter en plug je toetsenbord dan in om de opties in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02
xblaauw schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:46:
Wat voor een usb toetsenbord gebruik je nu? Als het een hele uitgebreide is met ingebouwde usb-hub/geluidskaart/draadloos/rgb etc die werken vaak niet lekker in dit soort situaties. Liefst gewoon een zo eenvoudig mogelijk usb keyboard proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xblaauw
Ik had deze comments helemaal gemist, ik ga even zoeken naar een ps2/usb adapter maar ik heb niks liggen denk ik. Ik heb een psu gekocht om te testen, die mag terug als het niet blijkt te werken. Ik moest tussendoor even dit op een laag pitje doen want ik moest een thesis deadline halen :/

Ik heb alleen een CM storm mechanisch toetsenbord met lampjes :/ niet echt optimaal idd :(

[ Voor 71% gewijzigd door xblaauw op 02-05-2020 02:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
xblaauw schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 01:46:
Ik heb een psu gekocht om te testen, die mag terug als het niet blijkt te werken.
Waarom zou je de voeding terug sturen als het niet je probleem oplost? Je huidige voeding is zeer slecht, waardoor het gewoon mogelijk is dat die bijvoorbeeld het moederbord heeft gesloopt. Zo'n voeding wil je alleen nog gebruiken als je graag meer onderdelen stuk wil krijgen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xblaauw
-The_Mask- schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 08:11:
[...]

Waarom zou je de voeding terug sturen als het niet je probleem oplost? Je huidige voeding is zeer slecht, waardoor het gewoon mogelijk is dat die bijvoorbeeld het moederbord heeft gesloopt. Zo'n voeding wil je alleen nog gebruiken als je graag meer onderdelen stuk wil krijgen.
Je hebt helemaal gelijk, maar ik heb al 10 jaar aan pc's geknutseld, en deze is niet van mij. De eigenaar heeft geen idee hoe het allemaal werkt en die baalt vooral dat hij al weken z'n pc kwijt is. Dus we hebben besloten om de werkende onderdelen te verkopen / in andere pc's te stoppen en dan een nieuw systeem aan te schaffen. Ik heb namelijk al eens eerder geprobeerd om van een LGA775 systeem het moederbord te vervangen, en dan wil je toch wel graag een ddr3 bordje, en dan zijn er maar een paar op de markt, en dan kost het nog steeds al snel 50 euro, en vorige keer schoot ik 2x mis en ontving ik een dood bord. Op die manier dacht ik dat het voor hem beter zou zijn om het gedoe voor te zijn en de klok te luiden dat het tijd is voor een nieuw systeem. Enorm bedankt voor alle adviezen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Qua prestaties maakt DDR2 of DDR3 niet heel veel verschil, merkbaar zal het alleen zijn als het langzaamste DDR2 gaat vergelijken met het snelste DDR3. En dan is het ook alleen maar merkbaar in het specifieke toepassing welke geheugen afhankelijk zijn. Je wil dan ook gewoon het mobo vervangen door iets vergelijkbaars wat er al inzat zodat de rest van de kosten beperkt blijven.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xblaauw
-The_Mask- schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:21:
Qua prestaties maakt DDR2 of DDR3 niet heel veel verschil, merkbaar zal het alleen zijn als het langzaamste DDR2 gaat vergelijken met het snelste DDR3. En dan is het ook alleen maar merkbaar in het specifieke toepassing welke geheugen afhankelijk zijn. Je wil dan ook gewoon het mobo vervangen door iets vergelijkbaars wat er al inzat zodat de rest van de kosten beperkt blijven.
Oh ik dacht dat je dat wel zou merken, goed om te weten!
Pagina: 1