Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkinzzz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
De laatste tijd overweeg ik steeds meer om een smarttracker/watch aan te schaffen, maar iets is mij niet helemaal duidelijk. Moet zo'n device altijd in bluetooth verbinding staan met je smartphone? Of kan ik 1 keer per dag verbinden om de data te syncen?

Stel ik koop bijvoorbeeld een Huawei band 4 pro, daar hoort de Huawei health app bij. Moeten mijn band 4 pro en mijn smartphone de hele dag en nacht met bluetooth verbonden zijn met elkaar, of kan ik de data 1x per dag syncen? Bijvoorbeeld als ik 24/7 mijn hartslag en slaapritme wil tracken.

En is dit bij alle devices zo, of verschilt dit ook weer per device?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Larkinzzz dat verschilt waarschijnlijk per device. Maar voor mijn Xiaomi Bip is het voldoende om één keer in de zoveel tijd verbinding te maken, ook GPS tracken werkt prima zonder Bluetooth verbinding. Het versturen van notificaties / weervoorspelling werkt echter niet zonder Bluetooth verbinding.

Is er reden voor dat je niet 24/7 verbonden wilt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

rens-br schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:13:
@Larkinzzz dat verschilt waarschijnlijk per device. Maar voor mijn Xiaomi Bip is het voldoende om één keer in de zoveel tijd verbinding te maken, ook GPS tracken werkt prima zonder Bluetooth verbinding. Het versturen van notificaties / weervoorspelling werkt echter niet zonder Bluetooth verbinding.

Het vreet batterij om mee te beginnen :p
Ik sync mijn horloge ook eens in de 2-3 dagen, omdat het verder ook gewoon niet nodig is.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:31
Wintervacht schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:15:
[...]

Ik sync mijn horloge ook eens in de 2-3 dagen, omdat het verder ook gewoon niet nodig is.
Maar hoe zit dat dan met notificaties?
Die komen dan toch niet door op jouw smartwatch, en dat lijkt mij een belangrijke reden om er een te hebben.
Of mis ik iets? :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Van het horloge of van de telefoon?

Mijn Bip gaat al 30~45 dagen mee in standby, dus daar hoef ik het niet voor te laten. En bij mijn beide telefoons (OnePlus One & Pocophone F1) had ik weinig merkbaar verschil tussen wel en geen permanente Bluetooth verbinding.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 17-04-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Daar merk je kwa batterijduur met Bluetooth BLE echt super weinig van.

Anyways, voor de hartslagsync e.d. doen de meeste watches dat zowiezo alleen als je de app opent. Voor notificaties e.d. moet je wel een permanente verbinding hebben maar met BLE werkt dat anders dan met bijv. je headset - je hebt bijv. niet constant het bluetooth-verbonden logotje in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Maarten_E schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:17:
[...]

Maar hoe zit dat dan met notificaties?
Die komen dan toch niet door op jouw smartwatch, en dat lijkt mij een belangrijke reden om er een te hebben.
Of mis ik iets? :)
Ik zie het nut er niet van in, als ik toch al constante BT verbinding zou moeten hebben betekent dat dat ik mijn telefoon ook op zak heb, waar dezelfde notificaties staan. Daarnaast vind ik het mateloos irritant als vanalles gaat trillen en piepen, mijn telefoon doet dat al genoeg :P
Wat mij betreft is een smartwatch hoedanook zinloos, het scherm is te klein om er fatsoenlijk wat mee te kunnen en het is erg beperkt t.o.v. een telefoon. Ik heb hem dan ook voornamelijk omdat ik een mooi klokje wilde waarvan ik de wijzerplaat kan aanpassen naar smaak, met als bijkomstigheid dat het lichaamsfuncties monitort, maar dat is zeker niet de hoofdreden.
rens-br schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:17:
[...]

Van het horloge of van de telefoon?

Mijn Bip gaat al 30~45 dagen mee in standby, dus daar hoef ik het niet voor te laten. En bij mijn beide telefoons had ik weinig merkbaar verschil tussen wel en geen permanente Bluetooth verbinding.
Batterij van mijn telefoon gaat gruwelijk hard leeg als bluetooth aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Wintervacht schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:22:
als ik toch al constante BT verbinding zou moeten hebben betekent dat dat ik mijn telefoon ook op zak heb, waar dezelfde notificaties staan. Daarnaast vind ik het mateloos irritant als vanalles gaat trillen en piepen, mijn telefoon doet dat al genoeg :P
Daar heb je een punt. Ik heb stuur ook alleen noodzakelijke notificaties door naar mijn Bip. Verder ligt mijn telefoon vaak ergens anders (op bureau / andere ruimte) en het Bluetooth bereik in mijn huis is groot genoeg dat ik dan wel overal notificaties ontvang.

Tevens is het op de fiets / tijdens wandelen wel eens ooit fijn om te kijken wat er binnen kort / kijken of je gebeld wordt e.d.
Batterij van mijn telefoon gaat gruwelijk hard leeg als bluetooth aanstaat.
Wat voor smartwatch / telefoon combinatie heb je dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

rens-br schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:34:
[...]

Daar heb je een punt. Ik heb stuur ook alleen noodzakelijke notificaties door naar mijn Bip. Verder ligt mijn telefoon vaak ergens anders (op bureau / andere ruimte) en het Bluetooth bereik in mijn huis is groot genoeg dat ik dan wel overal notificaties ontvang.

Tevens is het op de fiets / tijdens wandelen wel eens ooit fijn om te kijken wat er binnen kort / kijken of je gebeld wordt e.d.
En zo heeft ieder zijn eigen reden :)
En dat is nou precies de reden dat TS de vraag stelt denk ik :p
[...]

Wat voor smartwatch / telefoon combinatie heb je dan?
Een LG G7 en een Huawei Watch GT.
Heeft niet zo zeer met de watch te maken maar ik merk dat de accu van mijn telefoon sneller leeg is als bluetooth aan staat. Ik heb het dan ook niet over een actieve verbinding ofzo, maar gewoon het feit dat BT ingeschakeld is zorgt uiteraard voor een hoger verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Wintervacht schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:36:
[...]

En zo heeft ieder zijn eigen reden :)
En dat is nou precies de reden dat TS de vraag stelt denk ik :p
Zo is dat. (We gaan ook wel een beetje offtopic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkinzzz
rens-br schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:13:

Het vreet batterij, en notificaties boeit me niet zoveel. Wil puur een smartdevice om mijn hartslag en misschien mijn slaapritme eens in de gaten te houden. En ook de tijd kunnen zien zonder mijn smartphone uit mijn zak te hoeven halen is ook wel prettig, en eventueel een stopwatch functie.

Dus als ik het goed begrijp, slaat de smartdevice de data lokaal op, en wanneer je synct (met een app bijvoorbeeld) dan zie je alsnog alle data van de afgelopen uren/dagen?

[ Voor 7% gewijzigd door Larkinzzz op 17-04-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Larkinzzz schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:30:
Het vreet batterij, en notificaties boeit me niet zoveel. Wil puur een smartdevice om mijn hartslag en misschien mijn slaapritme eens in de gaten te houden. En ook de tijd kunnen zien zonder mijn smartphone uit mijn zak te hoeven halen is ook wel prettig, en eventueel een stopwatch functie.

Dus als ik het goed begrijp, slaat de smartdevice de data lokaal op, en wanneer je synct (met een app bijvoorbeeld) dan zie je alsnog alle data van de afgelopen uren/dagen?
Jep. Dat heb je goed begrepen. Er zit natuurlijk wel een limiet aan de hoeveelheid die een watch kan opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkinzzz
[...]

Hoe bevalt die Huawei health app? Dus jij synct je horloge eens in de zoveel dagen met die HH app, en dan kan je gewoon je hartslag en dergelijke zien van de afgelopen dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Larkinzzz schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 17:33:
[...]

Hoe bevalt die Huawei health app? Dus jij synct je horloge eens in de zoveel dagen met die HH app, en dan kan je gewoon je hartslag en dergelijke zien van de afgelopen dagen?
Yep, dat kan allemaal, hij houdt het voor elke dag bij dus je kan ook week- en maandoverzichten genereren.
Houd er wel rekening mee dat het syncen van meerdere dagen aan data langer duurt :p Maar het is vooralsnog nooit mis gegaan.
De app zelf is wat onintuitief in gebruik maar daar laat ik me verder niet door tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larkinzzz
@Wintervacht oké thanks
Pagina: 1