Vraag

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:06
Ik zoek een?
High end Android smartphone.

Wat is je budget?
600-800 euro (goedkoper is beter)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Veel internetten, Whatsappen, navigeren met Maps, Youtube filmpjes kijken etc.
Snel kunnen multitasken zonder enige hapering is belangrijk. Tevens is een goede batterijduur iets waar ik veel waarde aan hecht. Ik heb momenteel een Galaxy S9 waarbij de batterijduur toen ik hem net nieuw had krap aan voldoende was. Inmiddels na anderhalf jaar gebruik in de batterij zodanig slecht dat de batterij binnen 18 a 24 uur helemaal leeg is afhankelijk van het gebruik.

Ja, ik besef dat bovenstaande ook kan met een mid range smartphone van 300 euro of een vlaggenschip van vorig jaar zoals de S20+ of 7T Pro.

Echter mis ik bij mid range toestellen de kwaliteitsbeleving die 'm vaak in de kleine details zit en loop je bij oudere flagships weer een jaar support mis.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn shortlist bestaat momenteel uit de
Samsung Galaxy S20+ en de Oneplus 8 Pro (ik overweeg de + en Pro varianten vanwege de grotere accu).

Mijn vorige en huidige telefoon (S7 en S9) zijn ook van Samsung en overall ben ik best tevreden.
Wel merkte ik bij beide telefoons dat de batterij na verloop van tijd echt slecht begon te worden en dat er steeds meer haperingen/vertragingen waarneembaar zijn na verloop van tijd. Dit doet mij overwegen om eens een ander merk te proberen zoals Oneplus.

Redenen om voor de S20+ te kiezen zijn:
- het design (ben geen fan van de achterkant van de Oneplus 8 Pro maar dat is geen dealbreaker)
- minder aflopende schermranden (alhoewel ik de Oneplus 8 Pro nog nooit in m'n handen heb gehad dus nog niet kan zeggen of dit voor mij hinderlijk zou zijn) Er gaan sowieso een case om de telefoon dus denk dat het een non issue is.
- Schiet betere foto's. (Niet heel belangrijk voor mij)
- Maandelijkse beveiligingsupdates
- Ik weet de weg te vinden in One UI aangezien ik nu een S9 heb.
- Betere stereospeakers
- Smart Switch: kan alles in 1x overzetten van mijn S9 naar de S20+. Heeft Oneplus ook een dergelijke optie?
- Betere restwaarde

Redenen om voor de Oneplus 8 Pro te kiezen:
- Snapdragon ipv de waardeloze Exynos.
Het verschil ga je in dagelijks gebruik niet merken maar dan nog vind ik het schandalig dat Samsung in Europa voor dezelfde prijs een inferieur product aanbiedt in verhouding tot wat ze in de rest van de wereld verkopen. Dit is voor mij het overwegen waard om Samsung dit jaar eventueel te boycotten.
- Hole punch aan de zijkant ipv het midden (minder hinderlijk)
- Cleanere Android skin
- Prijs (alhoewel ze op dit moment even duur zijn gaat de prijs nog wel zakken verwacht ik)

Punten waarop beide toestellen gelijkwaardig zijn:
- Display (de 8 Pro doet 120 hz op volledige resolutie terwijl de S20+ het op 1080p doet maar dat is een feature die ik toch niet ga gebruiken waarschijnlijk)
- Werkgeheugen/Opslag: beide komen met 8/12gb RAM en opslag vanaf 128 GB (is voor mij meer dan voldoende). Ook beide UFS 3.0.
- Beide IP68 rating
- Bouwkwaliteit? (afgaand op de reviews die ik heb gelezen).
Ik heb geen ervaring met Oneplus telefoons maar met de bouwkwaliteit lijkt weinig mis te zijn?
- Batterijduur?
- Betere vingerafdrukscanner?
- Ik vroeg me ook nog af welke van de twee de betere vibration/haptic engine heeft?

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ga het toestel aanschaffen i.c.m. een abonnement (kan nu verlengen) waarbij ik 10 euro in het maandbedrag op het toestel aflos en de rest cash bijleg.
Ik heb geen haast met de aanschaf en wacht tot er goede deal voorbij gaat komen (zo had ik voor m'n S9 maar 488 euro in totaal betaald 2 maanden na release), ook omdat ik eerst wil afwachten of er nog kinderziektes ontdekt worden bij de 8 Pro.

Alle reacties

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:50
Weet je wat je ook zou kunnen overwegen als alternatief en budget optie:

https://www.realme.com/eu/realme-x2-pro

Ik heb zelf de aziatische variant nu een paar maanden
en dit is werkelijk waar echt een toptoestel.

Ik kan niets bedenken wat ik er aan zou willen verbeteren.

Misschien niet je smaak maar je zou er eens naar kunnen kijken.

• X2X2X
Dank voor je suggestie.

Ik had de realme al eens eerder bekeken en hij biedt ontzettend veel waar voor z'n geld.
Echter ben ik afgeknapt op ColorOS.
Vind het in veel aspecten op een IOS imitatie lijken.
Bovendien ben ik ook geen fan van de druppelnotch.

• boyette
X2X2X schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:44:
Dank voor je suggestie.

Ik had de realme al eens eerder bekeken en hij biedt ontzettend veel waar voor z'n geld.
Echter ben ik afgeknapt op ColorOS.
Vind het in veel aspecten op een IOS imitatie lijken.
Bovendien ben ik ook geen fan van de druppelnotch.
het is wel een coloros geloof ik
er staat gewoon android 10

maar je merkt dat helemaal nergens aan
wat themes maar dat kun je allemaal uitschakelen

als alternatief kan je ook nog lineage erop zetten
maar ik ben er nog niet aan begonnen

druppelnotch? kan je ook uitschakelen?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
En de S10 Lite? product: Samsung Galaxy S10 Lite
Die heeft 4500 mAh batterij. En staat voor goed 500 Euro in de pricewatch, en zag elders dat je via Samsung chat mogelijk bij hun kunt inruilen voor nog een paar tientjes minder.

• underdog85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-06 13:19
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en heb net de knoop doorgehakt. Ik heb gekozen voor een oneplus 7 pro voor 580 (515 incl verlenging)
Voor mij was van belang; het scherm, de popup camera, oxygen OS en 256gb/8gb
Voor mij zijn de camera en 5g minder van belang.

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
De Realme X50 Pro?
-Snapdragon 865
-90Hz
-Stereo speakers
-65W snelladen (ootb)
-Goede bouwkwaliteit en ongecertificeerde waterbestendigheid.
-Supersnelle vingerafdrukscanner en gezichtsherkenning.
-EDIT: goede haptische feedback
-Dual-band GPS
-Prima batterijduur (90h), vergelijkbaar met S20+ (87h, GSMArena)
-Realme UI, wat (toevallig :) ) tussen One UI, OxygenOS en natuurlijk ColorOS inzit. Onder andere de notificatielade is anders dan bij ColorOS, net zoals de app drawer. Het heeft ook een smart sidebar, en je kan in de notificatielade opzij slepen, wat lijkt op One UI. Ik kan je daarnaast uit eigen ervaring zeggen dat de hele software super vloeiend is. Mede door de 90Hz, maar voornamelijk door de vernieuwde animaties en optimalisatie, waardoor je op 60Hz ook een goede ervaring hebt.

Het is (nog) geen OxygenOS, maar ik heb het idee dat ze steeds meer die kant op gaan. Realme luistert veel naar meningen van fans, mede door de community-app, en doordat ze enquêtes geven waarin mensen massaal 'closer to stock Android' als verbetering aangeven, wordt de UI waarschijnlijk alleen maar cleaner.
-Prijs van €600 t.o.v. €900 van de OnePlus 8 Pro en €1100 van de S20+ 5G (4G is niet verkrijgbaar volgens Samsung.com/nl

• boyette
Potenscia schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:18:
De Realme X50 Pro?
-Snapdragon 865
-90Hz
-Stereo speakers
-65W snelladen (ootb)
-Goede bouwkwaliteit en ongecertificeerde waterbestendigheid.
-Supersnelle vingerafdrukscanner en gezichtsherkenning.
-EDIT: goede haptische feedback
-Dual-band GPS
-Prima batterijduur (90h), vergelijkbaar met S20+ (87h, GSMArena)
-Realme UI, wat (toevallig :) ) tussen One UI, OxygenOS en natuurlijk ColorOS inzit. Onder andere de notificatielade is anders dan bij ColorOS, net zoals de app drawer. Het heeft ook een smart sidebar, en je kan in de notificatielade opzij slepen, wat lijkt op One UI. Ik kan je daarnaast uit eigen ervaring zeggen dat de hele software super vloeiend is. Mede door de 90Hz, maar voornamelijk door de vernieuwde animaties en optimalisatie, waardoor je op 60Hz ook een goede ervaring hebt.

Het is (nog) geen OxygenOS, maar ik heb het idee dat ze steeds meer die kant op gaan. Realme luistert veel naar meningen van fans, mede door de community-app, en doordat ze enquêtes geven waarin mensen massaal 'closer to stock Android' als verbetering aangeven, wordt de UI waarschijnlijk alleen maar cleaner.
-Prijs van €600 t.o.v. €900 van de OnePlus 8 Pro en €1100 van de S20+ 5G (4G is niet verkrijgbaar volgens Samsung.com/nl
juist!

en realme heeft ook een europese afdeling wat een grote plus is en levert direct in NL

Ik was in eerste instantie huiverig maar ik ben echt dik tevreden over dit merk
en heb nog 0 ergernissen in de stockrom gevonden

• X2X2X
De X50 Pro heb ik ook overwogen.
Deze is echter alleen via Aliexpress te bestellen en (nog) niet via een Nederlandse reseller te bestellen is.
Ben daar nogal huiverig over in geval van garantieclaims.

Ander minpunt voor mij is de dubbele selfiecamera die een flinke hap uit het scherm wegneemt.
Vind de holepunch van de 8 Pro toch net wat subtieler

Overall neig ik nu heel erg naar de 8 Pro.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

X2X2X schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:09:
Overall neig ik nu heel erg naar de 8 Pro.
En gelijk heb je, want dat is heel mooi apparaat, maar de Samsung Galaxy S20+ is dat ook ;)
Zoals ik zie heb je vele voors en tegens al uitgebreid opgesomd, waarvoor kudo's, want dat zie je ook niet vaak. Voor de rest is het toch echt een kwestie van persoonlijke voorkeur, budgetten en de kleine dingetjes die alleen jijzelf kunt afwegen en bepalen. De haptics van de OnePlus 8 Pro zijn weer een stukje verbeterd ten opzichte van de vorige generatie, heb hier nu net even geen S20+ in huis om ze naast elkaar te houden.

Ikzelf prefereer de softwareschil van OnePlus, de Alert Slider is retehandig en de punchhole in een hoekje is fijn voor tijdens landscape-gebruik. Er bestaan verschillende apps om data over te zetten trouwens, OnePlus kent zelf ook zo'n app, maar ikzelf zou daar weinig waarde aan hechten bij Samsung. Heb je dat niet, dan ben je een keertje een uurtje bezig met je toestel instellen, waarna je 'm weer jaren kunt gebruiken, dat is het wel waard toch?

Ik kan ook nog wel verschillende alternatieven geven, maar dit zijn twee mooie devices, succes :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• X2X2X
Ik ben eruit!
Het gaat de Oneplus 8 Pro worden.
Kan 'm bij Tele2 voor 792 euro krijgen i.c.m. contractverlenging. (128 GB variant met 8 GB ram in de kleur Onyx Black).
Had 'm liever in het blauw/groen gehad maar die kleur is nog beperkt/niet leverbaar voor de 128 GB versie. Aangezien ik 'm toch in een hoesje stop kan ik daar wel mee leven.

Zal ze vanmiddag even bellen om te kijken of ik er nog wat korting af kan lullen en dan bestellen!

Bedankt voor het meedenken iedereen

Verwijderd

De Realme X50 Pro is nu te bestellen voor 530 euro. Misschien dat je dat nog kunt meenemen? Met de kortingscode gaat de prijs omlaag naar 525 euro + 5 euro verzending.

https://de.edwaybuy.com/r...ce=webgains&siteid=116019
Pagina: 1