TV met vertraging van geluid via de ARC HDMI naar receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• anton noniem
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-05-2020
De opstelling:

Een nieuwe Sony KD-55XG7077 55inch flatscreen gekocht

Deze is gekoppeld aan bestaande opstelling DENON AVR 1713, met HDMI op de ARC/HDMI uitgang
Dan geluid vd TV via goede speakers. Fijn voor een goede film beleving !

In mn vorige opstelling had een flatscreen met geluid ook via de ARC naar buiten, deed t prima.
Heb nu dus alleen een andere flatscreen.

Deze TV heeft een inwendig "app" voor Netflix en Youtube.
Ziggo gaat via de mediabox, HDMI op de TV.

Het geluid via de TV speakers gaat synchroon
Het geluid via de ARC/HDMI/Denon gaat wel synchroon voor Youtube en TV gebruik.
Als ik geluid van Netflix via de ARC/HDMI/Denon laat komen, zit er vertraging in tov het beeld op het scherm. Dat is heel irritant.

Als ik een oudere Western digital media box met Netflix koppel via HDMI aan de TV en audio uit via ARC/HDMI/Denon is dat wel synchroon.

TV gereset, laatste software versie.
Netflix op full HD /4K

Waar zit het probleem, of kan ik kijken voor een oplossing ?

Alle reacties

• anton noniem
probeer t zelf al te begrijpen. al wat zitten lezen.

ook bij Sony

Voor sommige tv's die in 2013 zijn uitgebracht, kan het geluid vertraagd worden bij het afspelen van content van een apparaat dat is aangesloten via een HDMI-kabel, terwijl op het apparaat de instelling voor audio-uitvoer is ingesteld op Dolby Digital. Het Dolby® Digital-audiobestand van een film, videogame of tv-programma duurt langer om te decoderen dan het videobestand en dat veroorzaakt de vertraging van het geluid. Dit is iets wat niet kan worden verholpen. Als tijdelijke oplossing kunt u de instelling voor audio-uitvoer op het aangesloten apparaat instellen op Linear PCM of Stereo.

(in mn Denon weet ik niet of ik daar wat kan aan passen.)

en:
Digitale audio uit: Hiermee kunt u het audiosignaal instellen dat wordt uitgevoerd wanneer u de digitale (optische)* audio-outputkabel of HDMI-kabel gebruikt.
Auto 1
Voer gecomprimeerde audio uit zonder wijziging.
Auto 2
Voer alleen gecomprimeerde audio uit voor meerkanalige inhoud zonder wijziging.
PCM
Voer altijd uit in PCM.

Wat doet PCM ? Basale stereo ?

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08
Ja, met pcm heb je alleen stereo en dat lijkt me niet de bedoeling!
Ik heb een Denon X1500H, daar kan je de audiovertraging instellen per ms zelfs.
En dat werkt tot spot-on! Heb je deze mogelijkheid niet op jouw Denon 1713?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp

• anton noniem
ik check dat.
in de surround modus zou ik audio delay kunnen aanpassen, lees ik in de manual.

maar als bv TV en andere externe input in de TV geen audio delay heeft via ARC/HDMI, maar alleen de Netflix... wat doe ik daar mee dan ?

Ik heb nu alleen een stereo set speakers in de huidige opstelling. Kan wel uitbreiden met achter surround nog.

ik ga proberen !

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-10 19:00
Let op dat de nornale delay problemen zijn dat het geluid voor loopt op het beeld. Dat is wat ARC oplost.
Hier lijkt iets anders aan de hand, en ik zou die Netflix app daar de schuld van willen geven.

[ Voor 16% gewijzigd door frickY op 20-04-2020 18:57 ]

• anton noniem
Ik heb even zitten proberen en zoeken.
In de Denon kan ik idd vertraging aanpassen tot 200msec.
maar wordt het alleen maar erger ! is het geluid nog meer te laat tov het beeld.

Via ARC, loopt de inwendige YouTube wel OK, maar ik heb al wel gezien dat de Denon dit als stereo ontvangt, op dat display staat dan PCM, terwijl de TV in dolby staat. Dus maakt de TV-Youtube combi er als PCM van. Dan heb ik geen delay.

Als ik dan Netflix opstart, staat PCM wel uit, en dus moet de Denon decoderen ? of doet de TV dat dan ?
Ik weet wel dat ik dan wel vertraging heb.

Ik had dit niet met mn vorige flatscreen... (die zei "plof"en was overleden)
Toen had ik alleen Netflix draaien op een WD live mediaplayer, die op de Denon, en video naar de TV.
Dus niet vergelijkbaar.

Ik had dezelfde gedachte als frickY over hoe de TV en Netflix "app" t niet goed aansturen.
Maar Sony zegt dat t aan de Denon ligt...
Pagina: 1