Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinroeven
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-11-2020
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik wil een camera of webcam voor vergaderingen in onze vergaderruimte. Het liefst iets wat we op het presentatiescherm kunnen monteren zodat het lijkt dat we de klant recht in de ogen aankijken. Een usb kabel is geen optie aangezien onze pc meer dan 5 meter van het scherm verwijderd is. Ik kan niks vinden wat geen usb kabel heeft vandaar dat ik aan het vastlopen ben. We zitten met ongeveer 5 mensen aan een ovale tafel in de spreekkamer

Wat is je budget?
tot ongeveer 1000 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
merk maakt niet uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
We hebben een groot presentatie scherm die beeld krijgt van een windows PC op ongeveer 7/8 meter afstand

Beste antwoord (via Kevinroeven op 22-04-2020 12:25)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:20

Sick Nick

Drop the top!

Voor 1000 euro kan je genoeg oplossingen maken, draadloos of met een telefoon iets bouwen lijkt me niet echt betrouwbaar.

Je kan met een echte camera gaan werken en een USB HDMI capture kaart als een Elgato Streamlink 4K. Dan kan je met HDMI vanuit de camera over lange afstand naar je PC zonder problemen. Dan link je die als virtuele webcam in welke meeting software dan ook, of zelfs via iets als OBS als je helemaal fancy wilt gaan.

Doe je zoiets, dan ken je een camera met een goede lens (of zelfs verwisselbaar) gebruiken, is alles lekker scherp en heb je de optie om met de zoom van je lens te spelen zodat iedereen ook daadwerkelijk in beeld is. Meeste webcams zijn niet zo breed qua beeldhoek dus grote kans dat je dan allemaal aan 1 kant van de tafel moet gaan zitten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 12:28
Een USB verlengkabel is geen optie?
Wireless webcams zijn er niet naar mijn weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:14

JdM

Humbled

Dit kan toch gewoon met een WiFi-IP camera die van buitenaf bereikbaar is, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinroeven
DenHond schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:20:
Een USB verlengkabel is geen optie?
Wireless webcams zijn er niet naar mijn weten...
Dit ben ik al tegengekomen maar ik ben bang dat ik dan kwaliteitsverlies krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:50
@Kevinroeven ik denk eerder dat je kwaliteitsverlies hebt door het gekozen programma dan door usb verlengkabel. Anders kan je altijd nog een camera pakken met wifi / bluetooth.
Weet je dat jouw mobiel waarschijnlijk een camera heeft die ook voldoet? je zou dus ook de camera van je mobiel kunnen gebruiken hiervoor.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:20

Sick Nick

Drop the top!

Voor 1000 euro kan je genoeg oplossingen maken, draadloos of met een telefoon iets bouwen lijkt me niet echt betrouwbaar.

Je kan met een echte camera gaan werken en een USB HDMI capture kaart als een Elgato Streamlink 4K. Dan kan je met HDMI vanuit de camera over lange afstand naar je PC zonder problemen. Dan link je die als virtuele webcam in welke meeting software dan ook, of zelfs via iets als OBS als je helemaal fancy wilt gaan.

Doe je zoiets, dan ken je een camera met een goede lens (of zelfs verwisselbaar) gebruiken, is alles lekker scherp en heb je de optie om met de zoom van je lens te spelen zodat iedereen ook daadwerkelijk in beeld is. Meeste webcams zijn niet zo breed qua beeldhoek dus grote kans dat je dan allemaal aan 1 kant van de tafel moet gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinroeven
Sick Nick schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:28:

Dit kan wel een oplossing zijn dankjewel
Pagina: 1