Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik bouw een game PC (met daarnaast af en toe wat foto- en videobewerking) die alle games voorlopig moeiteloos op 1440p moet kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro zou mooi zijn, mag een paar honderd euro meer zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Cooler Master Hyper 212 EVO CPU fan
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De BBG mainstream game PC van maart 2020 is mijn uitgangspunt:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Voorlopig niet waarschijnlijk, al denk ik dat dit systeem dit wel toe laat?
Wat verwacht je van ons?
Momenteel is het hierboven genoemde intern geheugen van Crucial nergens op voorraad, met vooralsnog lange levertijden. Het is alweer even geleden dat ik zelf een PC heb gebouwd, dus graag advies over wat een goed alternatief zou zijn voor mij. Ik lees dat ander geheugen soms problemen geeft met deze combinatie mobo en CPU, al lijkt deze set een goed alternatief te zijn: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB. Zijn jullie het daarmee eens of zijn er betere alternatieven?
Andere builds of adviezen op het bovenstaande systeem zijn natuurlijk ook welkom.
Ik bouw een game PC (met daarnaast af en toe wat foto- en videobewerking) die alle games voorlopig moeiteloos op 1440p moet kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro zou mooi zijn, mag een paar honderd euro meer zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Cooler Master Hyper 212 EVO CPU fan
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De BBG mainstream game PC van maart 2020 is mijn uitgangspunt:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450-A Pro Max | € 99,83 | € 99,83 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT | € 444,- | € 444,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 65,89 | € 65,89 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 97,34 | € 97,34 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 116,68 | € 116,68 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 998,74 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Voorlopig niet waarschijnlijk, al denk ik dat dit systeem dit wel toe laat?
Wat verwacht je van ons?
Momenteel is het hierboven genoemde intern geheugen van Crucial nergens op voorraad, met vooralsnog lange levertijden. Het is alweer even geleden dat ik zelf een PC heb gebouwd, dus graag advies over wat een goed alternatief zou zijn voor mij. Ik lees dat ander geheugen soms problemen geeft met deze combinatie mobo en CPU, al lijkt deze set een goed alternatief te zijn: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB. Zijn jullie het daarmee eens of zijn er betere alternatieven?
Andere builds of adviezen op het bovenstaande systeem zijn natuurlijk ook welkom.