Husqvarna 450X NERA (wei), Husqvarna 430X NERA (achtertuin), Segway Navimow i105e (voortuin), Roborock S7 Max Ultra, Marstek Venus E 3.0
Heb je gezocht op internet?
Static en Dymic trunk:
https://techhub.hpe.com/e..._mcg/content/ch04s03.html
Loadbalance is het beste op Source/destination IP and TCP/UDP Port Fiels kiezen. Dan wordt verkeer goed verdeeld over 4 poorten.
Static en Dymic trunk:
Loadbalance is het beste op Source/destination IP and TCP/UDP Port Fiels kiezen. Dan wordt verkeer goed verdeeld over 4 poorten.
bedenk wel dat je nog steeds voor 1 connectie maar max 1Gb hebt. Hierdoor is het nut van trunking voor thuis situaties altijd zeer beperkt.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Klopt.. maar als je op bv je desktop je nas loopt vol te pompen / leeg te trekken met 1GBIT/sec heb je nog steeds 3gbit over voor bv je HTPC of andere clients richting je nas :-)Frogmen schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:11:
bedenk wel dat je nog steeds voor 1 connectie maar max 1Gb hebt. Hierdoor is het nut van trunking voor thuis situaties altijd zeer beperkt.
hier ligt een 2gbits linkje (bij gebrek aan meer poorten op de DIY nas op dit moment..en t lijkt ook meer dan voldoende..) zodat de verbinding richting de DIY nas (wat tevens de router is etc etc) niet door 1 client dicht getrokken kan worden :-)
404 Signature not found
Thanks, ja ik weet het verschil tussen static en dynamic wel, enkel die opties die ik in de switch krijg zeggen me weinigplizz schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:02:
Heb je gezocht op internet?
Static en Dymic trunk:
Ik zal hem op de optie zetten die jij aangeeft dan, ook na wat verder Googlen kom ik dit af en toe tegen, maar is voor mij nog een beetje onduidelijk wat de verschillen zijn eerlijk gezegd...
[ Voor 10% gewijzigd door Peule_P op 17-04-2020 22:17 ]
Husqvarna 450X NERA (wei), Husqvarna 430X NERA (achtertuin), Segway Navimow i105e (voortuin), Roborock S7 Max Ultra, Marstek Venus E 3.0
Dat dus, en als mijn apparatuur de mogelijkheid heeft, waarom zou ik het dan niet gebruikenSMSfreakie schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:14:
[...]
Klopt.. maar als je op bv je desktop je nas loopt vol te pompen / leeg te trekken met 1GBIT/sec heb je nog steeds 3gbit over voor bv je HTPC of andere clients richting je nas :-)
hier ligt een 2gbits linkje (bij gebrek aan meer poorten op de DIY nas op dit moment..en t lijkt ook meer dan voldoende..) zodat de verbinding richting de DIY nas (wat tevens de router is etc etc) niet door 1 client dicht getrokken kan worden :-)
Staan toch meerdere mediaspelers hier in huis + de NAS zelf heeft diverse zaken zoals NZBGet, Radarr, Sonarr etc. draaien die ook wel wat bandbreedte kunnen trekken
Google op LACP XOR. Kort samengevat: XOR algoritme bepaald welke lijn wordt belast in LACP trunk.Peule_P schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 22:02:
[...]
Thanks, ja ik weet het verschil tussen static en dynamic wel, enkel die opties die ik in de switch krijg zeggen me weinig
Ik zal hem op de optie zetten die jij aangeeft dan, ook na wat verder Googlen kom ik dit af en toe tegen, maar is voor mij nog een beetje onduidelijk wat de verschillen zijn eerlijk gezegd...
Transmit network packets based on a hash of the packet's source and destination. The default algorithm only considers MAC addresses (layer2). Newer versions allow selection of additional policies based on IP addresses (layer2+3) and TCP/UDP port numbers (layer3+4). This selects the same NIC slave for each destination MAC address, IP address, or IP address and port combination, respectively. This mode provides load balancing and fault tolerance.
Wordt al duidelijker zo
Wordt al duidelijker zo
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/JePfG2zRalDAcmDMxMLGHFru.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M8jC5qytNyZjjI4y23IkSCdh.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zrp3N0TkeRphWdSsxnnxK1p5.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/W5axFqoImTvhfO7rCf7QK8zc.jpg?f=fotoalbum_large)