TV kijken met kastje maar internet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikHw
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-09-2020
Hi,

Mijn ouders willen nieuwe TV, makkelijk bedienbaar en uitzending gemist etc. Hebben nu nog caox via Solcon. Wil dan met een kastje digitaal via solcon.

Maar dan moet je internet hebben en die ligt er niet. Ook geen loze leiding oid. Kan je dit internet verlengen via een wifirepeater oid. Internet via stopcontact?

Ze zijn wat ouder dus zoek naar een makkelijke oplossing dat ze eenvoudig TV kunnen kijken, kunnen opnemen en gemist kunnen kijken.

Gr Erik

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Als ik het goed begrijp is je vraag dus hoe je het makkelijkste een internet kabel naar de locatie in huis kunt krijgen waar de TV staat?

Een powerline adapter (aka internet via de stopcontact) is daarvoor het makkelijkst denk ik, dat werkt vandaag de dag best wel prima en stabiel. Deze adapters kun je ook vinden met een ingebouwde contactdoos, dus een tekort aan stopcontacten zul je ook niet krijgen. Wel erop letten dat je die adapters echt direct in het stopcontact moet steken, in een stekkerdoos werken deze vaak niet of slecht.

[ Voor 13% gewijzigd door n9iels op 17-04-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Coax > Ethernet adapters zijn ook nog een optie, https://www.kabelshop.nl/...net-over-coax-p24998.html

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikHw
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-09-2020
Bedankt ga eens even verder op onderzoek

Denk dat de power adapter makkelijker werkt. Ook nog tips voor welk?

[ Voor 47% gewijzigd door ErikHw op 17-04-2020 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

n9iels schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:14:
Als ik het goed begrijp is je vraag dus hoe je het makkelijkste een internet kabel naar de locatie in huis kunt krijgen waar de TV staat?
Dan is het niet iets voor Televisies & Beamers maar meer voor Netwerken. Verhuis ik het topic die kant even op: TB > NT.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.