Vervangen van component(en?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sbaliyev
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik heb al een tijdje een game PC waar ik tevreden mee was. Laatste tijd merk ik dat hij langzamerhand een beetje trager begint te worden. Zo speelde ik bijvoorbeeld 200fps League of Legends op max instellingen en alle andere games ook. Call of Duty heb ik ook op max gespeeld.

Nu zie ik lag verschijnselen als ik zelfs minecraft speel en League of Legends haal ik 100fps en gaat soms in behoorlijke team gevechten onder de 80fps.

Nu is mijn vraag, aangezien ik niet zelf zo onwijs veel verstand van heb, wat is het verstandigst om als eerst volgende component te upgraden aan mijn PC?

Ik dacht zelf aan een CPU upgrade of wellicht een koeling upgrade? Heel warm wordt mijn PC niet dus misschien toch een CPU? Welk CPU zou het best passen in mijn moederbord en die het best werkt met videokaart? (Als dit uberhaupt wel samen werkt :p)

Mijn specs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbxJdrCr7112BQm0seFnOqmMBpY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5ddHyoGL1NhGDQBQnTeCEuTM.png?f=user_large

Alle reacties

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 13:03
Euh ja, hoogst waarschijnlijk begint je cpu een bottleneck te worden voor je gpu. (Meet dat eventueel even na met afterburner)
Als je wil upgraden houdt dat in nieuwe cpu, moederbord en geheugen. Wellicht nog je voeding maar dat is afhankelijk van leeftijd en model.

Hou er alleen wel ff rekening mee dat je monitor 75Hz is.. dus 100-200fps heeft helemaal geen zin

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
CPU is sowieso de zwakste schakel maar er moet toch wat meer aan de hand zijn als je in hetzelfde spel ineens van 200 naar 100fps gaat.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:46

TTLCrazy

Listen to Frankie

@ExiZTeNcE
Waar zie je dat zijn monitor 75Hz is ?

@Sbaliyev
Ik zou eens beginnen met windows opnieuw te installeren, als je fps zo inkakt is er meer aan de hand dan ineens een cpu bottleneck.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

TTLCrazy schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:04:
@ExiZTeNcE
Waar zie je dat zijn monitor 75Hz is ?

@Sbaliyev
Ik zou eens beginnen met windows opnieuw te installeren, als je fps zo inkakt is er meer aan de hand dan ineens een cpu bottleneck.
Dat staat toch in de specsheet van die monitor?
Diagonal 27", 68.6cm
Panel TN LED, matte finish
Native resolution 1920 x 1080 @75Hz (HDMI&DisplayPort, 2.1 megapixel Full HD)
Aspect ratio 16:9
Brightness 300 cd/m² typical
Static contrast 1000:1 typical
Advanced contrast 80M:1
Response time 1ms
Viewing zone horizontal/vertical: 170°/160°, right/left: 85°/85°, up/down: 80°/80°
Colour support 16.7mln 8bit (6bit + Hi-FRC) (sRGB: 99%; NTSC: 72%)
Horizontal Sync 30 - 83KHz
Vertical Sync 48 - 75Hz
Viewable area W x H 597.6 x 336.15mm, 23.5 x 13.2"

[ Voor 43% gewijzigd door Firestorm op 17-04-2020 09:16 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:36

br00ky

Moderator Harde Waren
mstx schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:03:
CPU is sowieso de zwakste schakel maar er moet toch wat meer aan de hand zijn als je in hetzelfde spel ineens van 200 naar 100fps gaat.
Dit. Leuk dat we allemaal stellen dat de cpu de zwakste schakel zou zijn, maar OP geeft aan dat het tot voor kort wél lekker liep.

Dus, @Sbaliyev, is er kortgeleden iets veranderd in je setup of software? Zijn alle drivers nog up to date? Post ook eens een screenshot van Afterburner terwijl je aan het gamen bent en die drops ervaart. Dan kunnen we achterhalen waar het aan ligt.

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 17-04-2020 09:25 ]

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:46

TTLCrazy

Listen to Frankie

Firestorm schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:13:
[...]

Dat staat toch in de specsheet van die monitor?
je hebt gelijk, ik zag de monitor helemaal over het hoofd |:(

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Sbaliyev
FPS drop is door de tijd heen langzamer geworden, het is niet opeens van 200 naar 100 gegaan.
PC heb ik ongeveer 2,5 jaar en videokaart als eerst geupdrage na 1 jaar.
ExiZTeNcE schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:59:
Hou er alleen wel ff rekening mee dat je monitor 75Hz is.. dus 100-200fps heeft helemaal geen zin
Ik heb een Iiyama g-master black hawk. Die ondersteund FreeSync maar dat zijn voor AMD drivers heb ik begrepen dus geen Nvidia :-(

Welk CPU zou goed gaan met mijn huidige setup? Ik denk zelf een AMD Ryzen 5 3600 wel goed zou passen?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Sbaliyev schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:52:
FPS drop is door de tijd heen langzamer geworden, het is niet opeens van 200 naar 100 gegaan.
Wel gek als LoL in de loop van de tijd van 200 naar 100 gaat, of hebben weer gamers daar last van? (ik speel het zelf niet, dus geen idee). Bij nieuwe games verwacht je natuurlijk wel dat oudere hardware het steeds zwaarder begint te krijgen, maar game X zou op dezelfde setup door de jaren heen min of meer hetzelfde moeten hebben.

Verder, loopt je cpu nog stock, want je hebt een heel dik moederbord. Jammer als je die niet eens op zijn staart gaat trappen.

[ Voor 14% gewijzigd door br00ky op 17-04-2020 11:01 ]

• Sbaliyev
br00ky schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:00:
[...]
Bij nieuwe games verwacht je natuurlijk wel dat oudere hardware het steeds zwaarder begint te krijgen, maar game X zou op dezelfde setup door de jaren heen min of meer hetzelfde moeten hebben.
Verder, loopt je cpu nog stock, want je hebt een heel dik moederbord. Jammer als je die niet eens op zijn staart gaat trappen.
Wellicht helpt mijn PC opschonen daarbij, een lange tijd niet gedaan.

Oh ik dacht altijd dat die ook een upgrade nodig had 8)7 Daar zit ik dus wel goed op

[ Voor 28% gewijzigd door Sbaliyev op 17-04-2020 11:08 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je hem eens probeert over te klokken, kan er best nog extra performance uit komen. Ik snap dat men begint over upgrades naar AMD, maar waarom heb je dan indertijd een (overpriced) overklokbord aangeschaft ;).

Overigens mis ik in je verhaal de loads op je processor en gpu. Draai eens afterburner terwijl je aan het gamen bent en post een screenshot.

Kortom:
- Alles drivers etc up to date maken
- Alle zooi eraf gooien (meest extreme is een verse Windows installatie)
- Gamen met afterburner aan om te checken wat er spaak loopt
- Overklokken als de CPU de bottleneck blijkt

Pas dan kunnen we nadenken over geld uitgeven.

[ Voor 52% gewijzigd door br00ky op 17-04-2020 11:14 ]

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01 09:40
Sbaliyev schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:52:

[...]

Ik heb een Iiyama g-master black hawk. Die ondersteund FreeSync maar dat zijn voor AMD drivers heb ik begrepen dus geen Nvidia :-(

Welk CPU zou goed gaan met mijn huidige setup? Ik denk zelf een AMD Ryzen 5 3600 wel goed zou passen?
Werkt wel ;) en dan nog zou je op 144hz kunnen spelen ipv de 60 hz. Rechtermuisknop op je bureaublad > NVIDIA - configuratiescherm > Resolutie wijzigen > even scrollen naar beneden en dan onder het kopje PC je resolutie en rechts daarvan je vernieuwingsfrequentie aanpassen. Mits je je monitor hebt aangesloten met een display port, anders werkt t niet.

Zet dan in je monitor freesync aan en dan kan je die ook aanzetten in dit configuratiescherm. Met mijn GPU draait dat niet fatsoenlijk en krijg ik black screens. Ik heb ook een iiyama g-master namelijk ;)

• Sbaliyev
Hieronder screenshots van beide games. Let op, bij League of Legends heb ik een training opgestart en dit is niet hezelfde als een normaal game waar 10 spelers in zitten. Bij training zit er maar 1 BOT bij.
Tijdens League of Legends training haalde ik 170fps en tijdens het gebruiken van een ability een drop naar 120/130 fps. En de abilities waren alleen van mij, laat staan 9 andere in hetzelfde map.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Q6VRY8VLozFHB70ImVJx2lMZbQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XoLCsmSKeQGhPWV9kicvdVU6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TcJqBrUpeGswUAoF8AaSAIZyLFk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E71FpYVV6wXqlQ4n4xKSgySw.png?f=fotoalbum_large

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Het gaat juist om die lijntjes eronder met GPU temp etc. Dit zegt nu niet zoveel. Verder is het handigst als je exact doet wat je normaal ook doet als je die lage fps haalt. Een demo oid runnen heeft weinig nut als je daar wél hoge fps hebt.

[ Voor 49% gewijzigd door br00ky op 17-04-2020 12:51 ]

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Een 2070 zou toch veel hoger moeten klokken?
Doe eens een fatsoenlijke benchmark op zowel cpu als gpu en post de resultaten, Dan is een inschatting te maken of de hardware naar verwachting presteerd of dat er andere factoren spelen in het omlaag schieten van je fps. LoL is niet bepaald een mega zwaar spel, al kan het natuurlijk zijn dat ze de afgelopen jaren updates uitgebracht hebben die wel voor extra load zorgen.

• Sbaliyev
invine schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:30:
[...]

Werkt wel ;) en dan nog zou je op 144hz kunnen spelen ipv de 60 hz. Rechtermuisknop op je bureaublad > NVIDIA - configuratiescherm > Resolutie wijzigen > even scrollen naar beneden en dan onder het kopje PC je resolutie en rechts daarvan je vernieuwingsfrequentie aanpassen. Mits je je monitor hebt aangesloten met een display port, anders werkt t niet.

Zet dan in je monitor freesync aan en dan kan je die ook aanzetten in dit configuratiescherm. Met mijn GPU draait dat niet fatsoenlijk en krijg ik black screens. Ik heb ook een iiyama g-master namelijk ;)
Er staat alleen 60Hz, 59 en 50hz

• ExiZTeNcE
invine schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:30:
[...]

Dan heb je wrsch de 2760h welke wel 144Hz is. Een 2730h is 75Hz en dat kan je niet zomaar ff omhoog schroeven, beperkt door de hardware. Zijn idd wel allebei g-master’s

• Sbaliyev
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDM2Q2GULzTLhvVPmUCwPDgMtYI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lxHds5CrlbcVX8Gq9dL298zv.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UB7Q1ywxiWfMBGYQm4zHqWTg_4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y8K68uaofwGqi5mPSGcH2HxX.png?f=user_large

Hier 2 screenshots terwijl ik minecraft speel. ik heb even 2 grafieken gepakt met meeste peaks.

• Sbaliyev
Firestorm schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:50:
Een 2070 zou toch veel hoger moeten klokken?
Doe eens een fatsoenlijke benchmark op zowel cpu als gpu en post de resultaten, Dan is een inschatting te maken of de hardware naar verwachting presteerd of dat er andere factoren spelen in het omlaag schieten van je fps. LoL is niet bepaald een mega zwaar spel, al kan het natuurlijk zijn dat ze de afgelopen jaren updates uitgebracht hebben die wel voor extra load zorgen.
Heb ik gedaan met Minecraft ik zie hoge peaken in de grafiek maar weet zelf verder niet wat dit inhoud

• Sbaliyev
ExiZTeNcE schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:59:
Euh ja, hoogst waarschijnlijk begint je cpu een bottleneck te worden voor je gpu. (Meet dat eventueel even na met afterburner)
Kan je mij aub helpen met de screenshots?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 01:53

Thomg

Aww yiss

Klik even op detach en laat meerdere grafieken zien.
We zijn vooral geïnteresseerd in usage.

• Sbaliyev
Thomg schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 14:23:
Klik even op detach en laat meerdere grafieken zien.
We zijn vooral geïnteresseerd in usage.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZW6Arai_jcBO-NiwGVQp-RyvzWo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vbHjF3iHNifu5n6AYwQZ9zbv.png?f=user_large

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Je laat nu alleen alle afzonderlijke cores van je cpu zien. Dat is niet zo interessant, behalve dat je kan zien dat hij de meeste tijd niet zoveel hoeft te doen.

Als je in dat veld op je rechtsknop klikt en vervolgens eigenschappen, dan kan je kiezen wat je wilt laten zien.

Ik zou doen GPU1 temp, GPU 1 gebruik, GPU1 geheugen gebruik, CPU temperature, CPU usage (allebei dus degene zonder nummer erachter), CPU clock, RAM usage, FPS (of beeldverversingssnelheid). En dan even het venster helemaal uitrekken zodat het allemaal te zien is. Als je dat post kunnen we verder.

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 18-04-2020 20:35 ]

• Sbaliyev
Tijdens het spelen van LoL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlKdtgrSu_8nBD5sxgySdWdplN0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N8tFu7d03Ub1ZSFCZ4uKO8Al.png?f=fotoalbum_large
br00ky schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:29:
Je laat nu alleen alle afzonderlijke cores van je cpu zien. Dat is niet zo interessant, behalve dat je kan zien dat hij de meeste tijd niet zoveel hoeft te doen.

Als je in dat veld op je rechtsknop klikt en vervolgens eigenschappen, dan kan je kiezen wat je wilt laten zien.

Ik zou doen GPU1 temp, GPU 1 gebruik, GPU1 geheugen gebruik, CPU temperature, CPU usage (allebei dus degene zonder nummer erachter), CPU clock, RAM usage, FPS (of beeldverversingssnelheid). En dan even het venster helemaal uitrekken zodat het allemaal te zien is. Als je dat post kunnen we verder.
FPS werd zelfs 90 in teamfights

[ Voor 74% gewijzigd door Sbaliyev op 18-04-2020 21:36 ]

• Sbaliyev
Kan het wellicht aan opgedroogde koelpasta liggen?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 01:53

Thomg

Aww yiss

Sbaliyev schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:11:
Kan het wellicht aan opgedroogde koelpasta liggen?
Wat? Nee? Heb je gekeken naar de temperatuur van je processor en GPU? Worden nauwelijks belast.

LoL draait gewoon vrij beroerd, ik heb ook last van heftige fps drops in teamfights.

Dat je inconsistente fps krijgt in minecraft is wel weer een flink vraagteken.

Enfin, ik zou maar beginnen met een reinstall van je windows (en dan misschien met key).

• ExiZTeNcE
Probeer hetzelfde verhaal qua grafieken nog eens bij CoD, op die van LoL is niks geks te zien.. je pc wordt er letterlijk niet warm van..

En idd, ik zou eens Windows opnieuw installeren kijken wat dat doet

• Sbaliyev
Na een tijd met mijn huidige desktop wil ik een aantal onderdelen upgraden, dit zijn; Moederbord, processor en RAM. Ik heb zelf onderzoek gedaan en ben op de volgende onderdelen gekomen die mij goed zouden lijken te werken in mijn huidige setup.

Moederbord:
MSI MPG X570 GAMING PLUS, socket AM4

Processor:
AMD Ryzen 5 3600X socket AM4 processor

RAM:
Corsair 16 GB DDR4-3200 Kit werkgeheugen

Qua budget zit ik ook goed rond deze klassen, namelijk; €500. Echter ben ik ook erachter gekomen dat ik beter de AMD Ryzen 5 3600 kan halen i.p.v. 3600X omdat ik zelf niet zo bekend ben met overklokken en de X varianten vooral goed werken als ze overgeklokt zijn (klopt dit of zeg ik iets geks nu)

EDIT: Is het mogelijk dat ik voor de X variant ga en leer overklokken? Of is dit nog al een taak en een beetje mission impossible voor een rookie?

De reden dat ik wil upgraden is vooral omdat ik merk dat mijn PC langzamerhand wel een upgrade nodig heeft. Ik game vooral op mijn PC en gebruik het voor dagelijkse taken.

Zou deze 3 onderdelen 'goed pairen' met mijn huidige setup?
Mijn huidige setup:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mbxJdrCr7112BQm0seFnOqmMBpY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5ddHyoGL1NhGDQBQnTeCEuTM.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Sbaliyev op 26-04-2020 13:10 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:03
Overklokken is niet meer nodig, huidige processors boosten vanuit zichzelf al erg goed.
Je hebt sowieso geen X variant nodig om te kunnen overklokken, de X variant zou ik juist eerder nemen als je niet zelf gaat overklokken, echter met dit prijsverschil is het niet slim.

Als je het overklokken zou willen leren zou ik dat op je huidige set doen, daar kun je wel een flinke winst pakken.

Waaraan merk je aan dat "mijn PC langzamerhand wel een upgrade nodig heeft"?
Is dat met de dagelijkse taken, of juist met gamen?
Wat loopt er precies niet lekker of wil je op een hoger niveau en hoe ben je tot de conclusie gekomen dat de processor de bottleneck is? Heb je bijvoorbeeld gekeken naar taakbeheer of MSI afterburner?
Welke games, settings, resolutie en refresh rate speel je op?

Vanwaar zo'n relatief duur moederbord, wat voor wensen/eisen heb je?

PS: welke voeding heb je (exact type), oudere modellen zijn namelijk (op papier) niet compatible met nieuwe hardware, dat kán problemen geven.

[ Voor 13% gewijzigd door mitsumark op 26-04-2020 13:31 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:08
De 3600X is de meerprijs niet waard tov de 3600. Prestatieverschil is te verwaarlozen.
Waarom een X570 moederbord. Een 3600(X) draait niets minder goed op een fatsoenlijk B450 bord.
Neem Crucial geheugen want beter compatibel en stabieler dan Corsair.

[ Voor 10% gewijzigd door Uszka op 26-04-2020 13:41 ]

• Sbaliyev
Dit merkte ik met gamen voornamelijk, ik kreeg FPS drops in League of Legends en Minecraft. Eerste pakte ik 200fps nu 100fps (ongeveer) Echter 2 dagen geleden heb ik een windows reset uitgevoerd en nu merk ik dat ik deze FPS weer kan oppakken. Maar ik ben benieuwd hoe lang dit zal duren voordat ik weer FPS drops ervaar.

Qua moederbord wensen heb ik niet zo veel, ik 'dacht' na mijn onderzoek dat deze moederbord wel goed zou gaan met zowel de AMD 3600X als Geforce 2070

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:03
Als de performance slechter is geworden ligt dat in principe aan software, een processor verslechtert "niet".
Of je moet een temperatuur probleem hebben of iets dergelijks.

Maar je hebt een 60Hz scherm, dus weinig nut aan 200fps? Ik denk dat je helemaal geen upgrade nodig hebt.
De games die je noemt hebben ook zoveel cores niet nodig, dus dan is je 3820 met een leuke overklok net zo snel als een Ryzen 2600 (de 3600 is nog wel weer wat sneller, maar dan heb je onnodig 300fps?)
Voor games die wat hebben aan meer cores zou je dan nog kunnen kijken naar een 2e hands 3930k/4930k/4960X.

[ Voor 39% gewijzigd door mitsumark op 26-04-2020 20:53 ]

• Sbaliyev
Qua temperatuur zit ik blijkbaar wel goed aan de hand van de resultaten van MSIBurner Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlKdtgrSu_8nBD5sxgySdWdplN0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N8tFu7d03Ub1ZSFCZ4uKO8Al.png?f=fotoalbum_large

Wat nou als ik ook mijn scherm upgrade erbij?

• Uszka
Wat zegt Afterburner over het cpu gebruik per core?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan prima verder in Vervangen van component(en?), of gaan we alles wéér opnieuw bediscussiëren?

• Uszka
Opgedroogde koelpasta veroorzaakt hoge temperaturen. Ik zie geen hoge temperatuur van cpu en gpu, erg laag zelfs met max 32 en 34 graden.

• ExiZTeNcE
Dus nu met een verse Windows install haal je wel weer hoge fps? Wat wil je bereiken met een upgrade dan?

• Sbaliyev
'Hoge FPS' haal ik niet, hij draait gewoon soepel en niet als eerst op 20 fps. Ik haal nog steeds maar 60fps met minecraft. Naar mijn inzien is dit best wel laag.

• ExportZeeuw1985
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-01 08:38
4095MB met een 2070? Zie ik nu iets over het hoofd of is dat niet wat laag voor een 2070?
Of is speccy gewoon een beetje in de war?

• ExiZTeNcE
Sbaliyev schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:40:
'Hoge FPS' haal ik niet, hij draait gewoon soepel en niet als eerst op 20 fps. Ik haal nog steeds maar 60fps met minecraft. Naar mijn inzien is dit best wel laag.
Heb je niet iets van vsync aan staan na je reinstall? En zet de framerate van je scherm eens op 75Hz

• Sbaliyev
ExportZeeuw1985 schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:22:
4095MB met een 2070? Zie ik nu iets over het hoofd of is dat niet wat laag voor een 2070?
Of is speccy gewoon een beetje in de war?
Zeer zeker mogelijk ja
ExiZTeNcE schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:24:
[...]

Heb je niet iets van vsync aan staan na je reinstall? En zet de framerate van je scherm eens op 75Hz
Ik heb Iiyama Black Hawk G-master, deze ondersteund alleen FreeSync van AMD toch? Geen Nvidia
Pagina: 1