Pakket amazon.nl / DHL leeg aangekomen

Pagina: 1
Acties:
  • 13.092 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 14:35
Ik heb begin deze week een bestelling gedaan bij Amazon NL. Hiervan heb ik in de nacht van woensdag op donderdag een verzendbevestiging ontvangen en gisterenavond stond DHL voor de deur. Pakketje aangenomen maar bij opening bleek dat de inhoud ontvreemd was. Het doosje van het product zelf (Hue dimmer) was opgengescheurd en het item inclusief boekjes is weg. De ontvreemder heeft het gescheurde doosje en het plastic terug in de kartonnen envelop gedaan en de envelop weer dichtgevouwen.

Nu verdenk ik om één of andere reden DHL en niet Amazon, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Is er een manier om er achter te komen wat in welke fase het gewicht was? Als het onderweg lichter is geworden dan is het natuurlijk duidelijk dat DHL de schuldige is. In de track & trace zie ik geen gewichten staan.

Verder doet Amazon overigens niet moeilijk en ze versturen een vervangend product, maar DHL wil alleen maar dat ik het via de verkoper doe. Echter geloof ik niet dat er dan onderzoek wordt verricht. Daarom zou ik dat touw het liefst zelf in handen houden. Is er iets dat ik zelf zou kunnen uitzoeken?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Beste antwoord (via HarmoniousVibe op 17-04-2020 08:50)

Anoniem: 39993

Nee, daar kun je zelf niets aan doen. DHL doet zaken met Amazon en niet met de ontvanger, tenzij de ontvanger zelf het transport heeft geregeld. Het is dus aan Amazon on te bepalen wat ze hiermee doen. Als Amazon het de moeite niet waard vindt en gewoon een nieuwe opstuurt, dan blijft het daarbij. Daar heb jij als derde geen invloed op.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02 11:23
Buiten het melden bij Amazon is er weinig wat je kan doen.

Dit soort dingen wordt, helaas, ingecalculeerd en is de verzender meestal goedkoper uit door het direct vervangen van het product dan dat het een onderzoek instelt.

Geen idee hoe de contacten tussen Amazon en DHL zijn en hoe DHL dit verder gaat oppakken.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Nee, waarom zou je dat ook doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:43

Oekol

waka waka hey hey

Gewoon contact opnemen bij DHL. Die wegen alles wat binnenkomt als het goed is. Daar moet je sowieso aangeven dat er iets uit je pakketje is, die kunnen met camera's gaan kijken in het proces of het pakket al stuk was.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:10
Jij bent toch geen partij in deze?
De verkoper regelt het transport. DHL zou jou dus niets mogen vertellen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:45
Leoon. schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 07:25:
Gewoon contact opnemen bij DHL. Die wegen alles wat binnenkomt als het goed is. Daar moet je sowieso aangeven dat er iets uit je pakketje is, die kunnen met camera's gaan kijken in het proces of het pakket al stuk was.
TS heeft niks te DHL te maken. Amazone is de klant en die kan een melding aanmaken (waarmee een onderzoek kan worden gestart), maar voor TS maakt het echt niks uit. Zeker nu amazone al heeft aangegeven een nieuwe op te sturen.

Dan blijft alleen het oneerlijke gevoel van TS over, dat zal TS een plaatsje moeten geven in zijn leven en accepteren dat de wereld zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

President schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 07:29:
[...]

TS heeft niks te DHL te maken. Amazone is de klant en die kan een melding aanmaken (waarmee een onderzoek kan worden gestart), maar voor TS maakt het echt niks uit. Zeker nu amazone al heeft aangegeven een nieuwe op te sturen.

Dan blijft alleen het oneerlijke gevoel van TS over, dat zal TS een plaatsje moeten geven in zijn leven en accepteren dat de wereld zo is...
De ontvanger mag gewoon over z'n eigen pakket contact opnemen met de vervoerder hoor. Uiteindelijk moet de verzender Amazon in dit geval contact opnemen met de vervoerder, maar ts mag absoluut voor zijn eigen geruststelling contact met dhl opnemen om dingen uit te zoeken. Maar met Amazon contact opnemen zal 't ws wel oplossen, ze zijn behoorlijk coulant.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:30

Croga

The Unreasonable Man

Leoon. schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 07:42:
De ontvanger mag gewoon over z'n eigen pakket contact opnemen met de vervoerder hoor. Uiteindelijk moet de verzender Amazon in dit geval contact opnemen met de vervoerder, maar ts mag absoluut voor zijn eigen geruststelling contact met dhl opnemen om dingen uit te zoeken. Maar met Amazon contact opnemen zal 't ws wel oplossen, ze zijn behoorlijk coulant.
Uiteraard mag de ontvanger alles doen waar hij zelf zin in heeft. Het is een vrije wereld. DHL interesseert zich echter helemaal niets voor de ontvanger. Die heeft niet betaald en is daarom voor DHL geen partij. Het antwoord van DHL zal dus altijd zijn "Neem contact op met amazon". Dat hebben ze op een bandje staan en zodra jij zegt "Ik heb een pakketje ontvangen" gaat dat bandje lopen.

De oplossing voor TS is er al; amazon heeft al opnieuw verstuurd. Meer kan TS ook niet doen, hoezeer het gevoel van rechtvaardigheid dat ook tegen spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Nevermind niet goed gelezen, TS probeert recht te halen bij DHL terwijl Amazon zijn probleem al heeft opgelost.

[ Voor 80% gewijzigd door kevi-n1 op 17-04-2020 08:07 . Reden: fout gelezen ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Nee, daar kun je zelf niets aan doen. DHL doet zaken met Amazon en niet met de ontvanger, tenzij de ontvanger zelf het transport heeft geregeld. Het is dus aan Amazon on te bepalen wat ze hiermee doen. Als Amazon het de moeite niet waard vindt en gewoon een nieuwe opstuurt, dan blijft het daarbij. Daar heb jij als derde geen invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:39
Melden bij Amazon, die schrijven het af en sturen een nieuwe op. De verzekeringen van postbedrijven als DHL en PostNL zijn duur en als je aanspraak wilt maken moet je door brandende hoepels springen en is de vergoeding laag. Amazon heeft dat gewoon ingecalculeerd en neemt diefstal of beschadigingen voor eigen rekening.

En ja, ik heb me er ook wel over verbaasd dat 3 surface go tablets van 480 excl BTW p/s in een slap doosje zonder handtekening voor ontvangst werden verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Haha oké, helder. Ik snap dat ik formeel geen relatie heb met DHL, maar ik vind wel dat ik legitieme redenen heb om proberen te achterhalen waar het mis is gegaan. Dan weet ik immers of Amazon de schuld moet geven of DHL en dan kan ik daar in de toekomst rekening mee houden.

Sowieso is het inderdaad jammer van Amazon hoe het verpakt is. Ik snap dat we het snel in willen kunnen pakken en dat we geen plastic plakband meer willen gebruiken met z'n allen, maar doe dan zo'n kartonnen ding waar een kartonnen scheurrand in zit zodat je in ieder geval redelijkerwijs aan de buitenkant kunt zien of er mee gefrummeld is.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
Opzich maakt dat toch ook niet uit. Of het nou bij DHL of bij Amazon mis ging. Wanneer je zaken doet met Amazon krijg je je pakketje via DHL wanneer het probleem bij DHL ligt en je vertrouwt dit niet, dan moet je een andere verkoper zoeken. Als het bij Amazon ligt moet je ook een andere verkoper zoeken. En als je het niet weet zoek je ook een andere verkoper :)

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zat er van dat papieren amazon tape op ? Zo ja, was dat wel in takt ?

Moet wel zeggen dat die slappe doosjes van hun soms nog maar net herkenbaar rechthoekig binnen komen met overal kieren en scheuren.

Ik check dat wel altijd even vlug voordat ik teken, anders laat ik het de bezorger direct terug nemen of ik maak een foto met de terminal (waarop je moet tekenen) én de beschadiging van de verpakking in beeld.

In al die jaren overigens nog maar 1 keer gebeurd dat ik het niet heb geaccepteerd, dat was overigens op een afhaalpunt.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
@yakmak nou, dat is natuurlijk niet helemaal waar. Er zijn veel andere webshops die ook DHL gebruiken als verzenddienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
@DukeBox het was er zoëen:

Pakketje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6etfNVQUwiMdbTST30HQBr5y6E=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wegIS5CQrIO8fJRtebCjalrj.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2AapfplWS8lnjPzIc5jak22iuE4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfNUeAXDkf8a2kFoLBoidPzQ.jpg?f=fotoalbum_small

Die je dus open en dicht kunt vouwen zonder dat je er iets van ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-05 13:46
Ik denk dat het antwoord al is gegeven, maar in Nederland werkt een koopovereenkomst zo dat de leverancier verantwoordelijk is voor de goederen totdat de overdracht heeft plaatsgevonden. Dat wil dus zeggen: wanneer de koper de goederen in ontvangst heeft genomen.

Nu kan dat op allerlei manieren gebeuren. Bij een ouderwetse transactie in de winkel is er geen twijfel over het moment van overdracht van de goederen, bijvoorbeeld. Witgoedzaken leverden vroeger hun eigen spullen af in het dorp, en doen dat nog steeds. Maar Amazon neemt de diensten van DHL af om dat voor ze te doen.

Daarmee is Amazon verantwoordelijk voor de goede orde van de aflevering tot de overdracht. Maar dat gaat verder. Het contract over de dienstverlening bestaat tussen Amazon en DHL, in dit geval. Dat betekent dat ze, onafhankelijk van de aansprakelijk in jouw richting, ook verantwoordelijk zijn voor de verdere afhandeling met hun verzender.

Daarbij wil ik wel graag aantekenen dat de verzenders heel slecht zijn in het uitleggen van deze verhouding. Mijn ervaring is dat je een huisvrouw aan de lijn krijgt die een script voorleest, waarin deze hele situatie niet wordt uitgelegd...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:45
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:54:
maar ik vind wel dat ik legitieme redenen heb om proberen te achterhalen waar het mis is gegaan. Dan weet ik immers of Amazon de schuld moet geven of DHL en dan kan ik daar in de toekomst rekening mee houden.
Je hoeft sowieso geen enkel bedrijf de schuld te geven. Misschien dat een Amazon of DHL medewerker het heeft gedaan, maar ga je daar serieus in de toekomst rekening mee houden? Ga je dan nooit meer iets bij Amazon bestellen (alhoewel die het nu dus netjes zonder te zeuren opnieuw opsturen)? Of ga je dan nooit meer iets bij webshops bestellen die DHL gebruiken? :F Succes daarmee! Dan kan je het beste ergens in een hutje in een bos gaan wonen, want bij elk bedrijf worden fouten gemaakt en werken mensen die fouten maken, dingen stelen, dingen kapot maken, liegen, etc :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:38
President schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:17:
[...]

Je hoeft sowieso geen enkel bedrijf de schuld te geven. Misschien dat een Amazon of DHL medewerker het heeft gedaan, maar ga je daar serieus in de toekomst rekening mee houden? Ga je dan nooit meer iets bij Amazon bestellen (alhoewel die het nu dus netjes zonder te zeuren opnieuw opsturen)? Of ga je dan nooit meer iets bij webshops bestellen die DHL gebruiken? :F Succes daarmee! Dan kan je het beste ergens in een hutje in een bos gaan wonen, want bij elk bedrijf worden fouten gemaakt en werken mensen die fouten maken, dingen stelen, dingen kapot maken, liegen, etc :X
Klopt heb al eens problemen gehad met DHL postNL en DPD. Ook bij CB eigen bezorg service gaat het wel eens mis. Dan blijft er weinig online shoppen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
Klopt ik overtrok het een klein beetje. Maar dit soort dingen gebeuren en als het bedrijf (Amazon in dit geval) het netjes oplost is er niet veel aan de hand lijkt mij. Pas wanneer het vaker voorkomt bij hetzelfde bedrijf/bezorgdienst zou ik me hierover druk gaan maken.

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
@President, je trekt het nu veel te zwart-wit. Natuurlijk kun je lang niet altijd om bepaalde bedrijven heen, zeker niet als je ook op de prijs let, maar ik heb nooit gezegd noch bedoeld dat ik dat zou willen. Ergens rekening mee houden is veel genuanceerder dan jij in jouw post doet voorkomen. Vaak is het zo dat je de keuze hebt tussen een aantal aanbieders die het product ongeveer tegen dezelfde prijs aanbieden. Dan kan zo'n incident me er best toe bewegen om misschien net een euro meer te betalen om voor PostNL te kiezen. En nee, daarmee wil ik echt niet zeggen dat PostNL heilig is en ik weet dat overal iets mis kan gaan, maar het incident heeft nu eenmaal plaatsgevonden bij DHL en niet bij PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ja die heb ik ook wel eens gehad. Soms zit er dan nog een stuk paper-tape over maar met de huidige drukte denk ik dat iedere extra handeling er een teveel is. Bol.com heeft die invouw 'doosjes' ook maar dan zit er nog een stevige plakrand in (en zijn in zijn geheel veel steviger), die krijg je bijna niet zonder overduidelijke schade open.

Hoe dan ook is die hele verpakking controle onzin want als je echt iets wilt jatten dan pak je het gewoon weer opnieuw in. Als gemiddelde consument weet je van te voren toch niet hoe het er uit ziet.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:25

Nogne

>.<

President schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:17:
[...]
Ga je dan nooit meer iets bij Amazon bestellen (alhoewel die het nu dus netjes zonder te zeuren opnieuw opsturen)? Of ga je dan nooit meer iets bij webshops bestellen die DHL gebruiken? :F Succes daarmee! Dan kan je het beste ergens in een hutje in een bos gaan wonen, want bij elk bedrijf worden fouten gemaakt en werken mensen die fouten maken, dingen stelen, dingen kapot maken, liegen, etc :X
Wat heeft een hutje in het bos te maken met welke bezorg optie je wel of niet wil gebruiken? Ik gebruik DHL liever ook niet, dus als er een webshop is die hetzelfde produkt verkoopt voor iets meer en die gebruikt geen DHL, dan gaat daar ook mijn voorkeur naar uit.

Meeste leveringen via DHL worden of niet geleverd of de inhoud is er al uit gestolen.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-05 19:10
HarmoniousVibe schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:54:
Haha oké, helder. Ik snap dat ik formeel geen relatie heb met DHL, maar ik vind wel dat ik legitieme redenen heb om proberen te achterhalen waar het mis is gegaan. Dan weet ik immers of Amazon de schuld moet geven of DHL en dan kan ik daar in de toekomst rekening mee houden.
Maar wat bereik je ermee? Tegenwoordig hebben webshops 1 vaste partij of zoals amazon verschillende. Belangrijkste is dat het opgelost wordt. Stel het ligt aan dhl, ga je dan webshops weren die verzenden met DHL? Of stel het ligt aan amazon ga je die dan maar weren? Kijk bestel je regelmatig en heb je constant slechte ervaringen en wordt het niet netjes opgelost ja oke dan snap ik het wel.

Maar Amazon lost het netjes voor je op. En jij hoeft daar niks voor te doen. En er is ook weinig wat je kan doen. Mocht je wel wat willen doen, je zou aan dhl kunnen vragen wat het gewicht was bij het ophalen/ eerste sorteer moment. En kijken wat het gewicht was op het tweede moment. Mocht dat consistent zijn dan is er tussen sorteer/afleveren ergens wat fout gegaan. Maar dan alsnog wat bereik je ermee.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@HarmoniousVibe Overal zitten rotte appels tussen, en met ingehuurde bezorgers tegenwoordig kun je niet de verkoper of transportservice beschuldigen. Verder ontbreekt het nut ervan, want je kunt er niets mee, alleen Sherlock spelen. Als het netjes voor je opgelost wordt is het toch goed. Nu is het DHL via Amazon, de volgende keer PostNL via Bol. Verder heeft het gewicht er weinig mee te maken. via pakketje met SSD stond een gewicht van 3.45kg. (en er zat geen steen in)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Natuurlijk heb je wel te maken met DHL. Zij bezorgen jouw eigendom en daar zou je niks mee te maken hebben? Lekker aparte redenering houden sommige erop na hier haha.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:26
Als dit incidenteel gebeurt, kan het niet uit voor Amazon om er achteraan te gaan. Maar de marges zijn dun genoeg dat als dit structureel gebeurt, de grote webshops echt wel maatregelen nemen en echt zelf wel uitzoeken of de problemen intern of bij de bezorgdienst liggen. Dus maak je hier verder geen zorgen om.

[ Voor 14% gewijzigd door Lapa op 17-04-2020 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Nogne schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:46:
[...]

Meeste leveringen via DHL worden of niet geleverd of de inhoud is er al uit gestolen.
Dit soort sneue zwart-wit mededelingen zijn zo ongelofelijk nutteloos.

Denk je nou echt dat Amazon DHL nog zou gebruiken als meer dan 50% van de leveringen niet aankomt of leeg aankomt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Luxicon schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:02:
Natuurlijk heb je wel te maken met DHL. Zij bezorgen jouw eigendom en daar zou je niks mee te maken hebben? Lekker aparte redenering houden sommige erop na hier haha.
Het is pas jou eigendom zodra het aangekomen is, en die overeenkomst heb je in dit geval met Amazon, niet met DHL.

Die "aparte" redenering is correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:07:
[...]

Het is pas jou eigendom zodra het aangekomen is, en die overeenkomst heb je in dit geval met Amazon, niet met DHL.

Die "aparte" redenering is correct.
Opzich snap ik dat en klopt dat, maar als de bezorgdiensten zich niet aan de afspraak houden heb ik daar wel contact mee om te vragen hoe ze er tegenaan kijken en hoe dat willen oplossen. In dit geval zit dat misschien anders, maar normaal gesproken werkt dat sneller dan eerst antwoorden van bijvoorbeeld Amazon af te wachten, terwijl je lokaal antwoord kan krijgen van de bezorgdienst.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luxicon schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:11:
[...]

Opzich snap ik dat en klopt dat, maar als de bezorgdiensten zich niet aan de afspraak houden heb ik daar wel contact mee om te vragen hoe ze er tegenaan kijken en hoe dat willen oplossen. In dit geval zit dat misschien anders, maar normaal gesproken werkt dat sneller dan eerst antwoorden van bijvoorbeeld Amazon af te wachten, terwijl je lokaal antwoord kan krijgen van de bezorgdienst.
Dat kan je dus vaak niet in dit geval, want je hebt geen overeenkomst met de bezorgdienst. Dat heeft Amazon, en die kunnen dus eisen stellen.

En zo heb jij weer een overeenkomst met Amazon. Jou eisen moeten daar dus heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:25

Nogne

>.<

Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:06:
[...]

Dit soort sneue zwart-wit mededelingen zijn zo ongelofelijk nutteloos.

Denk je nou echt dat Amazon DHL nog zou gebruiken als meer dan 50% van de leveringen niet aankomt of leeg aankomt?
Dit soort sneue niet onderbouwde reacties zijn zo ongelofelijk nutteloos :+

Wat maakt het uit dat sommige mensen een eigen keuze maken ipv dat ze alleen maar volgen wat de rest zegt. Mijn ervaring met DHL is heel slecht en hier in de buurt ook niet de enige.

Het probleem is alleen dat je zelf niet de verstuurder bent, dus DHL doet niks met je klacht. En de webshop handelt het vaak gelukkig goed af. Maar dat betekend niet dat dat je dan maar alleen maar DHL moet gebruiken. De keuze blijft bij de consument of die een bestelling wil plaatsen bij een ebshop die DHL gebruikt.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Prima dat je geen overeenkomst hebt gesloten met DHL maar als je niet belt wordt eventueel (ik hou het in 't midden wie het gedaan heeft) diegene die het gedaan zou hebben aangesproken. Anders kan diegene lekker z'n gang blijven gaan. Ik weet toevallig (werk bij de concullega) dat wij hier heel ontvankelijk voor zijn, wij kunnen camera beelden nakijken, wegen elk pakket bij aankomst en kunnen zodoende dingen uitsluiten. Dit om onze service richting iedereen te kunnen waarborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Leoon. schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:16:
Prima dat je geen overeenkomst hebt gesloten met DHL maar als je niet belt wordt eventueel (ik hou het in 't midden wie het gedaan heeft) diegene die het gedaan zou hebben aangesproken. Anders kan diegene lekker z'n gang blijven gaan. Ik weet toevallig (werk bij de concullega) dat wij hier heel ontvankelijk voor zijn, wij kunnen camera beelden nakijken, wegen elk pakket bij aankomst en kunnen zodoende dingen uitsluiten. Dit om onze service richting iedereen te kunnen waarborgen.
Bij een partij als Amazon / Bol.com etc is het volstrekt irrelevant of jij naar DHL belt of niet. Een Amazon/Bol.com geeft bij elke niet-geleverde levering volautomatisch een seintje richting de transporteur hierover...

En of de transporteur het dan wel of niet wil uitzoeken is zijn probleem, alleen 1x per x tijd gaan Amazon / Bol.com even met transporteur om tafel zitten en mag transporteur even uitleggen waarom er dus in het gebied van Nogne slecht bezorgd wordt.

Die partijen hebben gewoon de hele boel dichtgeautomatiseerd omdat ze hiermee gewoon de tarieven omlaag drukken. Daar heeft een belletje van een consument echt geen nut meer hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:11

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Gomez12 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:40:
[...]
Bij een partij als Amazon / Bol.com etc is het volstrekt irrelevant of jij naar DHL belt of niet. Een Amazon/Bol.com geeft bij elke niet-geleverde levering volautomatisch een seintje richting de transporteur hierover...

En of de transporteur het dan wel of niet wil uitzoeken is zijn probleem, alleen 1x per x tijd gaan Amazon / Bol.com even met transporteur om tafel zitten en mag transporteur even uitleggen waarom er dus in het gebied van Nogne slecht bezorgd wordt.

Die partijen hebben gewoon de hele boel dichtgeautomatiseerd omdat ze hiermee gewoon de tarieven omlaag drukken. Daar heeft een belletje van een consument echt geen nut meer hoor.
En als er teveel verdwijnt, gaan de tarieven verder omlaag.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

Luxicon schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:02:
Het is jouw eigendom nog niet. Je hebt er dan al wel voor betaald, maar het is nog steeds eigendom van amazon. Amazon is verantwoordelijk voor het pakketje totdat het aan jou overgedragen is. Pas op dat moment is het jouw eigendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:59
Luxicon schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:11:
[...]

Dat kan, maar wat al vaker is gezegd, dat interesseert DHL niks want ze hebben tegenover jou geen verplichting, alleen met amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De discussie over eigen ervaringen mag stoppen hier. Die helpen TS niet verder met zijn probleem en horen hier dus ook niet thuis.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 19:45
Gewoon via Amazon. Heb tweemaal sd-kaarten besteld bij amazon. Een keer had de locatie het pakketje niet en de tweede keer ontbrak er eentje. Zonder enige moeite stuurde Amazon de producten opnieuw naar me toe.

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nogne schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:55:
[...]

De keuze blijft bij de consument of die een bestelling wil plaatsen bij een ebshop die DHL gebruikt.
Da's dus niet waar, zeer zeker niet bij Amazon.
Via welke logistieke dienstverlener het gaat, heb je bar weinig invloed op.
Het kan zelfs zo zijn, dat items uit één en dezelfde bestelling, via meerdere tranportbedrijven geleverd worden!

M.a.w. je weet gewoon niet of het PostNL, DHL, DPD of UPS gaat worden.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:21

ep667

It doesn't hurt to help

Vanuit het perspectief van de webshop is het eenvoudig: verdwijnt er af en toe iets, dan sturen ze gewoon een nieuw product op. Dat kan prima vanuit de marge op het product. Verdwijnt er te veel, dan zorgen ze wel dat dit wordt opgelost met de pakketdienst. Op basis van één pakketje dat ergens in de keten van het magazijn van Amazon tot jouw huis verdwenen is gaat (zeker voor zo'n kleine aankoop) geen duur en lang onderzoek gestart worden.

Vanuit het perspectief van de vervoerder is het eenvoudig: zij hebben een overeenkomst met (in dit geval) Amazon en met de zzp'er die voor hen bezorgt. Niet met jou. Vandaar dat ze geen thuis geven op basis van deze melding. Als er wat fout gaat, dan krijgen ze dat wel te horen van de webshop, zo is de procedure.

De redenatie van de vervoerder is logisch, aangezien er geen relatie is. De gedachte hierachter is dat de webshop het standaard meldt als er iets weg of beschadigd is, maar zeker grotere partijen zullen dat niet altijd doen (zie boven). Op die manier kom je er dus pas op een relatief laat moment achter of er een bezorger is die op grote schaal producten verduistert (bijvoorbeeld).

Vanuit dat laatste perspectief is het toch goed om dit als derde partij te melden. Als de pakketdienst hier niet voor open staat, dan is dat hun probleem en zou ik er me verder niet druk om maken. Met DHL heb ik hierin geen ervaring. PostNL staat hier wel voor open en neemt je melding voor kennisgeving aan. Dan wordt het in ieder geval ergens genoteerd en heb jij je plicht gedaan.

Verdwijnen er op grote schaal producten, dan zou ik andere stappen gaan nemen. Al was het maar omdat je nog het risico loopt dat de webshop jou de schuld gaat geven. Maar voor nu lijkt me dat niet nodig.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
ep667 schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:50:
Vanuit het perspectief van de webshop is het eenvoudig: verdwijnt er af en toe iets, dan sturen ze gewoon een nieuw product op. Dat kan prima vanuit de marge op het product.
Ehm, ik weet niet in welke markt jij opereert. Maar een webshop krijgt het echt niet betaald vanuit de marge van 1 product hoor, denk eerder maar aan dat er 1000 producten tegenover moeten staan.
Daarom wordt ook alles wel gemeld bij de pakketdienst, ze laten echt niets liggen hoor. Of het onderzoek duur en of lang is dat interesseert de webshop niets, aangezien die dat helemaal niet betalen.
Die automatiseren de melding maken en voor de rest zoekt de pakketdienst het maar uit, het komt gewoon terug bij de periodieke evaluatie...
De redenatie van de vervoerder is logisch, aangezien er geen relatie is. De gedachte hierachter is dat de webshop het standaard meldt als er iets weg of beschadigd is, maar zeker grotere partijen zullen dat niet altijd doen (zie boven). Op die manier kom je er dus pas op een relatief laat moment achter of er een bezorger is die op grote schaal producten verduistert (bijvoorbeeld).
De webshop doet altijd aangifte, alleen de webshop is niet geinteresseerd in het daadwerkelijke antwoord, waardoor de pakketdienst het ook niet altijd zal onderzoeken (want dat is duur en tijdrovend) terwijl ze toch weten dat het weinig verandert aan wat de webshop gaat zeggen bij de evaluatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

Gomez12 schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:07:
[...]

Ehm, ik weet niet in welke markt jij opereert. Maar een webshop krijgt het echt niet betaald vanuit de marge van 1 product hoor, denk eerder maar aan dat er 1000 producten tegenover moeten staan.
Kom kom. Volgens jou maakt Amazon 2 cent winst na kosten op zo'n dimmer van Hue? Dat lijkt me ernstig weinig. Zal eerder richting de 5 euro gaan.
Gomez12 schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:07:
Daarom wordt ook alles wel gemeld bij de pakketdienst, ze laten echt niets liggen hoor. Of het onderzoek duur en of lang is dat interesseert de webshop niets, aangezien die dat helemaal niet betalen.
Die automatiseren de melding maken en voor de rest zoekt de pakketdienst het maar uit, het komt gewoon terug bij de periodieke evaluatie...
Dat kan, maar is niet mijn ervaring bij een grotere speler in Nederland. Meeste werd gewoon intern afgehandeld en er werd intern een melding van gemaakt die terugkwam bij de evaluatie. De kosten zijn veelal toch al voor de webwinkel. Bedrijfsrisico.

Het kán natuurlijk zijn dat dit bij Amazon anders ligt, maar dat verandert niets aan de situatie van OP. Die heeft zijn product en kan verder weinig doen. De vervoerder gaat het uiteindelijk wel een keer merken als iemand in de keten op grote schaal spullen verduistert. Of dat nu gemeld wordt door de webwinkel of niet: je kunt het zelf melden zodat het duidelijk is. Dan is het aan de bezorgdienst om daar wel of niet iets mee te doen.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
ep667 schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:36:
[...]

Kom kom. Volgens jou maakt Amazon 2 cent winst na kosten op zo'n dimmer van Hue? Dat lijkt me ernstig weinig. Zal eerder richting de 5 euro gaan.
5 euro winst op een dimmer? Tja, dat is niet echt standaard zeg maar... Maar ok.
Amazon heeft 2x inkoop kosten, 2x interne kosten, 2x verzendkosten en 1x retourmelding afhandelen kosten.
En daar staat maar 1x een betaling tegenover...
Oftewel als Amazon 5 euro winst maakt (wat ik ten zeerste betwijfel) en ik dat ding te koop zie staan voor 19 nog wat etc ga ik even uit van een prijs van 15 euro.

Oftewel klant betaalt 15 euro.
En krijgt daarvoor 2x dimmer a 10 euro, dat is al 5 euro verlies, dan nog eens 2x de interne kosten, 2x verzendkosten en 1x retourmelding afhandelen.

Dat is rustig een tientje verlies. En dat op een product met een (verzonnen) winstmarge van 33%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

Gomez12 schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:08:
[...]

5 euro winst op een dimmer? Tja, dat is niet echt standaard zeg maar... Maar ok.
Maar 2 cent is dat wel? Een tientje inkoopwaarde lijkt me redelijk realistisch. Dan zijn de marges nog zeer laag.

Je rekensommetje laat ik maar even voor wat het is. Als ik het heb over de 'marge op het product', dan spreek ik natuurlijk niet over één exemplaar.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip] waarschuwing over het hoofd gezien, mijn excuses.

[ Voor 93% gewijzigd door hardware-lover op 20-04-2020 16:09 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:38
ep667 schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:41:
[...]

Maar 2 cent is dat wel? Een tientje inkoopwaarde lijkt me redelijk realistisch. Dan zijn de marges nog zeer laag.

Je rekensommetje laat ik maar even voor wat het is. Als ik het heb over de 'marge op het product', dan spreek ik natuurlijk niet over één exemplaar.
En dat laatste is waar het bij de grote jongen om draait. Misschien met 2 cent winst maken(of zelfs verlies). En de volgende keer 30 euro pakken op die telefoon die je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:39
Gomez12 schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:08:
[...]

Amazon heeft 2x inkoop kosten, 2x interne kosten, 2x verzendkosten en 1x retourmelding afhandelen kosten.
En daar staat maar 1x een betaling tegenover...
Oftewel als Amazon 5 euro winst maakt (wat ik ten zeerste betwijfel) en ik dat ding te koop zie staan voor 19 nog wat etc ga ik even uit van een prijs van 15 euro.

Oftewel klant betaalt 15 euro.
En krijgt daarvoor 2x dimmer a 10 euro, dat is al 5 euro verlies, dan nog eens 2x de interne kosten, 2x verzendkosten en 1x retourmelding afhandelen.

Dat is rustig een tientje verlies. En dat op een product met een (verzonnen) winstmarge van 33%
Maar als Amazon 500 van die dimmers verkoopt en op elke verzending 50 cent bespaart door het onverzekerd te versturen, winnen ze 250 euro tov een verloren dimmer die ze nogmaals moeten versturen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aleitalia
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-04 08:44
*knip* Hier zijn de shopreviews voor.

[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 14-10-2024 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Gezien alles in de originele discussie wel is gezegd en dit geen Amazon ervaringentopic is, doe ik dit topic op slot.

Ervaringen met Amazon mogen via de Shopreviews worden gedeeld, zoals gewoonlijk.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.