Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is deze samenstelling compatibele?

Pagina: 1
Acties:
  • 270 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor het eerst een computer samenstellen en bouwen. Ik heb heel weinig ervaring dus is mijn vraag of de onderdelen in de foto's compatibel zijn? Het linkje hieronder zijn de onderdelen

https://azerty.nl/basket/...pOjE7aToxNjQ5NTA7aToxO30=

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDTofv5ZbGumDihdesZRf9n4imU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cDtLqhVQvWZ88eZAJfylKZOD.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFImtji0drxnlr-UI-QJbtjkjqI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/68kuDpR1tAfSLzg91V3OP9AP.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KymZ4LERTeHp76e1GZ6ruMu-alE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/u4bJNTCjKtpUOR6CmlZbceCc.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qELPLkesEcdmksRi7EzXlAv1KNE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WDYjtwg6l2QahLHaTt3glBiF.png?f=user_large

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2020 00:11 ]

Alle reacties

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:04

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik zie geen foto's, wellicht omdat je een vrij nieuw account hebt?
Edit, zie ze nu wel.

Het is overigens handiger om een lijstje te maken, het liefst met klikbare linkjes/verwijzingen binnen Tweakers.

Waar heb je de lijst van deze componenten vandaan? Uit een van de best buy guides of op welk advies?
En bij welke winkel wil je ze bestellen? Meestal hebben ze een montage optie, waarbij ze ook kijken naar compatibiliteit.

[ Voor 41% gewijzigd door Accretion op 17-04-2020 00:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Accretion schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 00:05:
Ik zie geen foto's, wellicht omdat je een vrij nieuw account hebt?
Edit, zie ze nu wel.

Het is overigens handiger om een lijstje te maken, het liefst met klikbare linkjes/verwijzingen binnen Tweakers.

Waar heb je de lijst van deze componenten vandaan? Uit een van de best buy guides of op welk advies?
En bij welke winkel wil je ze bestellen? Meestal hebben ze een montage optie, waarbij ze ook kijken naar compatibiliteit.
Ik wil ze kopen bij azerty daar kan ik ze volgens mij niet laten monteren. Ik heb een linkje bijgevoegd. Een vriend heeft de onderdelen samengesteld maar ook hij is niet zeker of de onderdelen bij elkaar passen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2020 00:15 ]

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:04

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

https://azerty.nl/category/componenten/Assemblage_Service

Dat kan wel, je moet even zelf kijken of dat interessant voor je is, maar ik vermoed dat het je veel onzekerheid scheelt.
Denk dat azerty er ook graag aan mee helpt als je inderdaad alles bij hun besteld.

--

Daarnaast zijn er veel Tweakers die je advies kunnen geven om jou build te verbeteren, maar daarbij is het belangrijk dat je aangeeft wat je zelf wilt.

Bijvoorbeeld of het een heel stille, energiezuinige PC moet worden en welke games je wil gaan spelen.
Mogelijk is een RTX2060 ook bereikbaar? De meeste Tweakers zullen op het moment echter slapen en ik moet eerlijk toegeven dat ik niet de meeste kennis heb van compatibiliteit.

Je kan er ook over na denken om het beeldscherm apart te bestellen of andere fans te nemen. Levertijden op beeldschermen zijn momenteel wat moeilijk en het zou zonde zijn als je daar op moet gaan zitten wachten.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik zou in ieder geval voor sneller geheugen gaan:
Is nog goedkoper ook. Vreemd, de pagina zegt iets van € 85 (incl btw), maar als je opent is het € 99 ??
Het is deze: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16

Koelpasta hoef je niet te kopen, tenzij je een andere cpu koeler wilt waar het niet bij zit. De stock koeler heeft al een thermal pad erop.

Voeding zou ik waarschijnlijk investeren in iets meer high-end, zoals de corsair RM...x serie, meerprijs maakt het verschil ook niet meer op een volledig systeem. Compatibel zal het allemaal wel zijn.

Verder zou ik geneigd zijn voor de nieuwe ryzen 3600 te gaan, maar moet je zelf weten of dat de meerprijs waard is. Ik denk van wel.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald.

Zet ook je build in een goed leesbare tabel met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.