Hoi allen,
Sinds een tijd ben ik op zoek naar een vervanger voor mijn vertrouwde Samsung 226BW. De Samsung zal er als tweede scherm bij blijven staan. Ik heb de pricewatch nu al een aantal keer volledig doorgenomen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Wellicht dat jullie mij - op basis van eigen ervaringen - verder kunnen helpen.
Wat zoek ik?
Dank!
Groet,
Stammetje91
Sinds een tijd ben ik op zoek naar een vervanger voor mijn vertrouwde Samsung 226BW. De Samsung zal er als tweede scherm bij blijven staan. Ik heb de pricewatch nu al een aantal keer volledig doorgenomen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Wellicht dat jullie mij - op basis van eigen ervaringen - verder kunnen helpen.
Wat zoek ik?
- Scherm van max. 24 inch (optimaal zou zijn zo rond 23,6 inch)
- Geschikt voor thuiswerken en casual gaming (m.n. League of Legends, Magic Arena en singleplayer games)
- Stevige voet
- Budget tot ongeveer 250 euro, al wil ik voor een goed scherm best naar 300 gaan (budget is niet echt een probleem)
- Resolutie: full HD (groter lijkt me voor werk wel fijn, maar mijn rig is niet geschikt voor hogere resoluties in games)
- Diepe zwartwaarden / hoog contrast zijn een pre, maar geen must
- Bij voorkeur een bewezen merk/model, maar sta open voor alternatieven
- Geen gamer uiterlijk
- Wel/niet curved: is dit geschikt voor regulier kantoorwerk, or raden jullie dit sowieso niet aan op 24 inch?
- Welke refresh rate? Mijn 226BW heeft een 2ms reactietijd. Ik ben bang dat ik 5ms of hoger misschien ga merken met games. Wat zijn jullie ervaringen?
- Liep vanavond toevallig tegen de Philips 246E9QJAB, maar zag dat het contrast van deze monitor erg laag lijkt (1.000:1). Ik heb hier weinig verstand van, maar ben bang dat ik beeldkwaliteit inlever.
Dank!
Groet,
Stammetje91