Beste tweakers,
Helaas heb ik niet zoveel verstand van laptop specificaties/vereisten, vandaar dat ik graag een beroep wil doen op jullie.
Ik ben opzoek naar een laptop om een aantal spellen via Steam te spelen (voornamelijk Age of Empires II HD en Age of Empires II DE). Werk en persoonlijke administratie doe ik op mijn werklaptop, maar deze kan ik ivm de beveiliging niet gebruiken om op te gamen. Ik zit te twijfelen om mijn oude laptop te upgraden of om een tweedehands laptop te kopen met een budget van rond de €200,-. De laptop wordt niet voor andere dingen gebruikt en ik speel altijd met een externe monitor.
De minimum vereisten om Age of Empires II DE te spelen:
Ik zat aan het volgende te denken (zonder nog naar prijzen en types te kijken):
Wat denken jullie dat handig is: Een tweedehands laptop kopen voor €200-250 of mijn oude laptop upgraden? Ik gebruik hem puur om af en toe een spelletje te spelen op Steam.
Helaas heb ik niet zoveel verstand van laptop specificaties/vereisten, vandaar dat ik graag een beroep wil doen op jullie.
Ik ben opzoek naar een laptop om een aantal spellen via Steam te spelen (voornamelijk Age of Empires II HD en Age of Empires II DE). Werk en persoonlijke administratie doe ik op mijn werklaptop, maar deze kan ik ivm de beveiliging niet gebruiken om op te gamen. Ik zit te twijfelen om mijn oude laptop te upgraden of om een tweedehands laptop te kopen met een budget van rond de €200,-. De laptop wordt niet voor andere dingen gebruikt en ik speel altijd met een externe monitor.
De minimum vereisten om Age of Empires II DE te spelen:
- Vereist een 64-bits processor en besturingssysteem
- Besturingssysteem: Windows 10 64bit
- Processor: Intel Core 2 Duo or AMD Athlon 64x2 5600+
- Geheugen: 4 GB RAM
- Grafische kaart: NVIDIA® GeForce® GT 420 or ATI™ Radeon™ HD 6850 or Intel® HD Graphics 4000 or better with 2 GB VRAM
- DirectX: Versie 11
- Netwerk: Breedband internetverbinding
- Opslagruimte: 30 GB beschikbare ruimte
- Aanvullende opmerkingen: 2GB of video memory + 4GB of system memory required
- Asus S451LA-CA158H
- Besturingsysteem: Windows 10 64bit
- Processor: Intel Core i5-4210U CPU @ 1,70GHz, 2401 MHz, 2 core('s)
- Geheugen: 4GB RAM
- Grafische kaart: Intel HD Graphics 4400
- DirectX: Geen idee. Is dit relevant?
- Opslagruimte: rond de 700GB (HDD)
- Aanvullende opmerkingen: Geen idee hoeveel video memory. Is dit relevant? Waar kan ik dit zien?
Ik zat aan het volgende te denken (zonder nog naar prijzen en types te kijken):
- SDD schijf inbouwen
- 4 GB RAM toevoegen
Wat denken jullie dat handig is: Een tweedehands laptop kopen voor €200-250 of mijn oude laptop upgraden? Ik gebruik hem puur om af en toe een spelletje te spelen op Steam.
- Ik twijfel ook over de CPU. 1,70GHz is niet zo snel. Zou ik die ook moeten vervangen?
- Als ik een internet speedtest doe dan kom ik uit op een downloadsnelheid van +/- 40 Megabits per seconde op mijn oude laptop tegenover 220 Megabits per seconde op mijn werklaptop. Waar zou dit aan kunnen liggen?
- Zou ik Age of Empires II DE kunnen spelen als ik een SSD schijf inbouw en 4 GB RAM toevoeg?
[ Voor 3% gewijzigd door RobinAB op 17-04-2020 13:59 ]