Auto versterker wel stroom(ledjes branden) Maar geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikederoo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-08-2022
Dag mede tweakers,

Een paar dagen geleden heb ik een autoversterker gekocht, een JBL CS60.4. Nu heb ik deze aangesloten met een REMOTE, GND & 12V. Daarnaast heb ik dit allemaal doorgemeten en geven ze netjes rond de 12 volt aan. Ook gaan de lampjes op de versterker branden.

Maar als ik een speaker aansluit op de versterker komt er geen enkel geluid(signaal) uit.. Daarnaast heb ik ook al verschillende RCA kabels geprobeerd. Deze heb ik op de radio en versterker aangesloten..

Headunit: Alpine UTE-204DAB
Versterker: JBL CS60.4

Heeft iemand van jullie een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:56
Gebruik je de juiste ingangen op de versterker? Hij heeft namelijk ook pre-amp outputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikederoo
Nielson schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:16:
Gebruik je de juiste ingangen op de versterker? Hij heeft namelijk ook pre-amp outputs.
Ik heb de tulp stekkers angesloten op de Rear input net zoals op de radio.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4dzC48NijaZ_iTY0rdGQ0Lv6go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/71qfEl0uwQhaWZg4ezgj3UbA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:56
Op de radio aangesloten op de outputs neem ik aan? Gebruik anders even een andere bron om een van de twee uit te sluiten, bijvoorbeeld een telefoon via een 3.5mm jack naar 2x rca kabeltje als je die hebt. Hoe heb je de input level staan, niet helemaal op 6V? Wat voor speakers heb je aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikederoo

Nielson schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:28:

Op de radio aangesloten op de outputs neem ik aan? Gebruik anders even een andere bron om een van de twee uit te sluiten, bijvoorbeeld een telefoon via een 3.5mm jack naar 2x rca kabeltje als je die hebt. Hoe heb je de input level staan, niet helemaal op 6V? Wat voor speakers heb je aangesloten?
Dag Nielson,

Ik heb ze op de radio op deze aangesloten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DnGlvQW7a2Krtg2uoKgZfmzn2Hw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7mNW9tBAeedVt2xAuPfUyuLn.jpg?f=user_large

Dat kan ik orgen wel eens even proberen inderdaad. Dankjewel voor de tip! Volgensmij heb ik ze niet helemaal op 6v staan inderdaad. Daarnaast heb ik deze speakers: DD audio dx 6.5a

[ Voor 30% gewijzigd door mikederoo op 16-04-2020 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_ers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06:52
Mischien moet je in de radio zelf nog externe uitgang activeren (dit komt soms wel eens voor bij radio´s)

De tulp aansluiting waar je nu op aangesloten hebt is voor de achterspeakers zoals ik in de handleiding zo snel kan vinden
mikederoo schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:31:
[...]

Dag Nielson,

Ik heb ze op de radio op deze aangesloten:
[Afbeelding]

Dat kan ik orgen wel eens even proberen inderdaad. Dankjewel voor de tip! Volgensmij heb ik ze niet helemaal op 6v staan inderdaad. Daarnaast heb ik deze speakers: DD audio dx 6.5a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikederoo
k_ers schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:37:
Mischien moet je in de radio zelf nog externe uitgang activeren (dit komt soms wel eens voor bij radio´s)

De tulp aansluiting waar je nu op aangesloten hebt is voor de achterspeakers zoals ik in de handleiding zo snel kan vinden

[...]
Ik heb daar ook naar gekeken, maar kon zo geen instelling daarvoor vinden. De speakers die ik wil versterken zijn inderdaad de achterspeakers, zo heb ik hem ook gekoppeld op rear aan de versterker de speaker. Erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:11

InFamous

excommunicado

Voor de zekerheid je hebt de speakers ook wel echt aangesloten op de rear out van de versterker en niet toevallig de front out?

Check ook even je fader instellingen.

En wat gebeurt er als je de de radio op de front ingang aansluit en de speakers op de front uitgang?

Zekeringen ook nog goed?

[ Voor 28% gewijzigd door InFamous op 16-04-2020 21:49 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikederoo
InFamous schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:46:
Voor de zekerheid je hebt de speakers ook wel echt aangesloten op de rear out van de versterker en niet toevallig de front out?

Check ook even je fader instellingen.

En wat gebeurt er als je de de radio op de front ingang aansluit en de speakers op de front uitgang?

Zekeringen ook nog goed?
Ja, ik heb ze op de rear aangesloten. Ook staat fader/balance op 0. De andere speaker die rechtstreeks op de radio zit werkt wel. Alleen de speaker die op de versterker zit niet. De speaker werkt wel dat heb ik getest.

Front heb ik ook geprobeerd. Heeft niks geholpen. Zekeringen ja tot hoever ik weet wel. Dit moet ik anders morgen even checken. Maar het leek mij dat de versterker ook niet aan ging dan.

[ Voor 12% gewijzigd door mikederoo op 16-04-2020 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

mikederoo schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:51:
[...]

Ja, ik heb ze op de rear aangesloten. Ook staat fader/balance op 0. De andere speaker die rechtstreeks op de radio zit werkt wel. Alleen de speaker die op de versterker zit niet. De speaker werkt wel dat heb ik getest.

Front heb ik ook geprobeerd. Heeft niks geholpen. Zekeringen ja tot hoever ik weet wel. Dit moet ik anders morgen even checken. Maar het leek mij dat de versterker ook niet aan ging dan.
Ik bedoel ook de front output van de radio he, dus alles op front aansluiten.

Staat subwoofer op off in de instelling van de alpine en de switch op de versterker op flat en niet op lp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikederoo
InFamous schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:00:
[...]

Ik bedoel ook de front output van de radio he, dus alles op front aansluiten.

Staat subwoofer op off in de instelling van de alpine en de switch op de versterker op flat en niet op lp?
ja dat heb ik gedaan ales op front. Subwoofer heb ik op 3 gezet en de switch op flat en lp geprobeerd.

EDIT: Zekering zojuist ook gecheckt. Zien er ook nog prima uit...

[ Voor 7% gewijzigd door mikederoo op 16-04-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

https://www.caraudio.com/...ut-from-alpine-hu.221184/

Hier iemand met hetzelfde probleem en een bizarre oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikederoo
Als ik dit zo goed lees, heeft hij alles opnieuw aangesloten en een nieuwe plek gekozen voor de massa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Daar lijkt het op. Heb je de Alpine ook al eens gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Of hij schakelt mss niet op op de rear inputs en stieken ff de front gebruiken? Gokje hoor

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 16-04-2020 22:26 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikederoo
InFamous schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:24:
Daar lijkt het op. Heb je de Alpine ook al eens gereset?
Oke, ga ik dat nog eens even proberen ik laat het morgen even weten. Hij is wel een paar keer gereset nadat ik de 12v van de accu heb afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:56
Wat gebeurt er als je met een 3.5mm jack naar tulp kabeltje op een telefoon of ipod wat aansluit op de versterker ( zet je geluid wel even zacht haha). Hoor je dan wel muziek? Wel de remote aangesloten laten en de radio dus aanzetten zodat de versterker aanschakelt.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikederoo
Speeddragon schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:02:
Wat gebeurt er als je met een 3.5mm jack naar tulp kabeltje op een telefoon of ipod wat aansluit op de versterker ( zet je geluid wel even zacht haha). Hoor je dan wel muziek? Wel de remote aangesloten laten en de radio dus aanzetten zodat de versterker aanschakelt.
Dit heb ik zojuist getest. Geen geluid niks.. Heb de massa plek nog even goed kaal gemaakt en alles gecheckt.. Maar nog steeds niks, wel hoor ik een hele zachte ruis uit de speaker(speaker is niet kapot, nog getest)

Het kan natuurlijk ook dat de versterker gewoon kapot is?

Ik heb even geen ideeen meer...

[ Voor 4% gewijzigd door mikederoo op 17-04-2020 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:52
Heb je ook de fader gecontroleerd?
Dat de voor- en achter kanalen aan staan op je autoradio?

[ Voor 3% gewijzigd door thespeed op 17-04-2020 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

mikederoo schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:21:
[...]

Dit heb ik zojuist getest. Geen geluid niks.. Heb de massa plek nog even goed kaal gemaakt en alles gecheckt.. Maar nog steeds niks, wel hoor ik een hele zachte ruis uit de speaker(speaker is niet kapot, nog getest)

Het kan natuurlijk ook dat de versterker gewoon kapot is?

Ik heb even geen ideeen meer...
Weet je echt zeker dat je de speakers goed heb aangesloten op de versterker?

Welke lampjes branden er exact op de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikederoo
thespeed schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:49:
Heb je ook de fader gecontroleerd?
Dat de voor- en achter kanalen aan staan op je autoradio?
Dag The speed,

Yes deze heb ik ook gecontleerd. Ook heb ik rechtstreeks een RCA kabel naar 3.5mm aangesloten. Nog steeds niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikederoo
InFamous schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:51:
[...]

Weet je echt zeker dat je de speakers goed heb aangesloten op de versterker?

Welke lampjes branden er exact op de versterker?
Dag Ragdoll,

Ja dat weet ik voor 99% zeker. Er branden 3 blauwe ledjes constant. Had in de manual al gelezen dat als ze knipperde er iets niet goed is. Maar dit is niet het geval..

Ik heb de speaker op verschillende uitgangen geprobeerd. Dit heeft niks geholpen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

@mikederoo wat gebeurt er als je de input level op maximaal zet? Word de ruis dan erger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikederoo
InFamous schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 02:11:
@mikederoo wat gebeurt er als je de input level op maximaal zet? Word de ruis dan erger?
Dat durf ik zo niet te zeggen. Dit moet ik morgen even testen, ben namelijk niet thuis. Ik laat het je weten! In iedergeval tot nu toe bedankt voor alle hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikederoo
InFamous schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 02:11:
Ook dit geprobeerd. Nee hij blijft hetzelfde..
Pagina: 1