nieuwe setup check

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuner_111
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-06 10:34
Beste Tweakers,

Na 3 Jaar trouwe dienst zou ik mijn huidige pc willen vervangen. ik heb dan ook een nieuw systeem samengesteld. Ik gebruik de pc voornamelijk voor foto & video bewerking. en af en toe eens eens te gamen.

Het systeem:
Corsair Obsidian 500D RGB SE
Corsair AX850
Corsair LL120 RGB LED
ASUS PRIME X570-PRO
AMD Ryzen 9 3950X
Corsair Hydro Series H115i RGB PLATINUM
G.Skill 32 GB DDR4-3200 Quad-Kit
MSI GeForce RTX 2070 SUPER GAMING X TRIO
Samsung 512 GB, 970 PRO x2
WD Blue, 6 TB Harde schijf x2
Microsoft Windows 10 Home 64bit software

Wat kan er beter ? of is er een probleem ?

Mvg, Bram

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:02
800,- Euro neerleggen voor een CPU, heb je teveel geld en interesseert je het niet zo veel (niet vervelend bedoeld) of heb je echt een reden om deze te kopen?
Wat voor software gebruik je en kan deze niet met GPU processing power om?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuner_111
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-06 10:34
@Bad Brains

Wel ik gebruik photoshop en premiere. en ik ik had gelezen dat dit de cpu was ervoor. en ik zoek een pc die weer een jaar of 3 a 4 mee kan..

Mijn huidige i7 7700k is ook bijna altijd rond de 90-100% aan het werk.. ik heb nogal zware photoshop bestanden te verwerken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:02
Je zou eens moeten kijken wat deze met CUDA aankunnen, elke 1xxx 2xxx serie van Nvidia heeft dat.
Heb me er al heel lang niet meer in verdiend maar ik denk dat een 3950X overkill is, is dat ook niet meer een server CPU.
In hoeverre een 3900X daar voor onderdoet kun je natuurlijk benchmarks over lezen.
Ik zou zelf wel even een aantal dagen mezelf oriënteren voordat ik zo'n dure CPU zou halen.
Verdien je er je geld mee is dat weer een andere zaak, het is dan niet opeens gratis maar wel aftrekbaar.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:07
Tuner_111 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:42:
@Bad Brains

Wel ik gebruik photoshop en premiere. en ik ik had gelezen dat dit de cpu was ervoor. en ik zoek een pc die weer een jaar of 3 a 4 mee kan..

Mijn huidige i7 7700k is ook bijna altijd rond de 90-100% aan het werk.. ik heb nogal zware photoshop bestanden te verwerken..
Een 7700K is dan ook slechts een quadcore, dat was de afgelopen 10 jaar het maximum op het normale consumentenplatform en dus al verouderd toen het uitkwam.

Ook Photoshop heeft zijn limieten kwa multithreading en een 3950x à € 800 met 4x zoveel cores zal niet sneller zijn dan een 3900X, die al 3x zoveel cores heeft als een 7700K.