Nefit Easy app geen CV gegevens

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray_vl
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-11-2020
Beste Tweakers

Sinds 2 dagen zijn wij in het bezit van een nieuwe CV ketel Nefit Proline nxt hrc 24/CW4 samen met de Nefit Easy thermostaat. Nu wil het geval zijn dat de ik vandaag in de app geen gegevens zie betreft mijn ketel zoals CV druk en energieverbruik Dit kon ik wel een dag geleden zien.

De klantenservice van Nefit adviseerde de stekker van de cv en de thermostaat uit het stopcontact te halen. Na dit mocht het helaas niet baten dat ik de gegevens van de ketel kon zien in mijn app.

Ik verneem graag wat de oplossing is.

Groet

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-05 22:55
Mijn Nefit Easy rapporteert nog gewoon naar de app, dus het is niet een feature die uitgeschakeld is.
Verder vind ik je vraagstelling een beetje gek, de Nefit helpdesk wou me niet helpen dus verwacht van jullie een oplossing.
De zin aanpassen van: ik verneem graag een oplossing naar: kan iemand mij hier er misschien verder mee helpen zou al beter zijn.
Het is hier een forum, geen helpdesk.
Wat heb je allemaal geprobeerd, wat doet het precies niet. Komt het voor op een apparaat, of op meerdere. Is het de android app of IOS. Heb je het ook als je via de API de gegevens opvraagt.

Dat zijn dingen die je aan zult moeten geven, het werkt niet is geen probleemomschrijving :)

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier werkt de Nefit Easy app ook gewoon. Heb je de standaard oplossingen al geprobeerd?
  • WiFi uit/aan
  • App verwijderen/installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-05 22:55
Op welke poort van je CV zit de easy aangesloten?
Je kunt onderin de meeste Nefits meestal uit 3 type aansturing kiezen. Aan/Uit, opentherm en het bus systeem van nefit zelf. Die laatste is voor de easy nodig, bij mij is dat de oranje connector onderop de CV.
Zit je op de Aan/Uit of opentherm connector, kan je easy het niet uitlezen. De easy zal de CV dan gewoon aansturen als iedere andere ketel van een ander merk. Hij is dan bijvoorbeeld ook niet modulerend, wat weer niet goed is voor je gas verbruik.

Ps. Als de ketel sinds twee dagen hangt, misschien een goed idee de installateur terug te roepen.

[ Voor 25% gewijzigd door skai21 op 17-04-2020 07:43 ]

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

skai21 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 07:41:
Op welke poort van je CV zit de easy aangesloten?
Je kunt onderin de meeste Nefits meestal uit 3 type aansturing kiezen. Aan/Uit, opentherm en het bus systeem van nefit zelf. Die laatste is voor de easy nodig, bij mij is dat de oranje connector onderop de CV.
Zit je op de Aan/Uit of opentherm connector, kan je easy het niet uitlezen. De easy zal de CV dan gewoon aansturen als iedere andere ketel van een ander merk. Hij is dan bijvoorbeeld ook niet modulerend, wat weer niet goed is voor je gas verbruik.

Ps. Als de ketel sinds twee dagen hangt, misschien een goed idee de installateur terug te roepen.
Ts heeft een proline nxt, dus rechtstreeks de easy aansluiten kan niet, moet met easycontrol adapter.
@Ray_vl als het gewerkt heeft thermostaat resetten?
De thermostaat van de grondplaat losnemen en daarna weer vastklikken.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:13
Even bij de ketel kijken als de bedrading op de oranje connector is aangesloten of op groen connector.
Pagina: 1