Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twtummers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-12-2024
Experts,

Vanwege oplopende ergernis van WiFi-bereik boven ben ik op zoek naar een oplossing voor een zelf gecreeerde uitdaging.

De Netgear Nighthawk AX4 is qua snelheid top, maar WiFi-bereik valt tegen.

Daarop heb ik Coolblue gevraagd voor advies voor uitbreiding via een Access Point, om bij hetzelfde merk te blijven heb ik afgelopen week de Netgear Orbi SRS60 Pro Multiroom wifi aangeschaft.

Dom, dom, dom. De twee zijn niet compatibel (of wel?).

NB.
  • Netgear Nighthawk AX4: aangeschaft op 29 december 2019, niet te retourneren, wel V&A aan te bieden
  • Netgear Orbi SRS60 Pro Multiroom wifi: aangeschaft op 14 april 2020, wel te retourneren
  • (gekocht op 29 december 2019, niet te retourneren, wel V&A)
Welke combinatie is ideeal? Toch Nighthawk router blijven gebruiken en op een andere manier uitbreiden of overstappen naar Orbi?

Alvast veel dank voor adviezen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:51
extra wifi doe je altijd liever met bekabelde accespoints ...

die extra-mesh zou ik retourneren , en gewoon is in huis rondkijken je misschien zo'n extra kabel kan aanleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:10
Ja, bij voorkeur een extra kabel, en dan een tweede AX4 (in AP modus) of een Netgear EAX20 als AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twtummers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-12-2024
Dank voor snelle reacties. Kabel is lastig (nieuwbouw huurhuis), maar ga kijken wat wel kan.

Mesh WiFi nog mee wachten qua ontwikkeling en prijs/kwaliteit (afh. type backhaul)?