Mijn vraag
Ik heb vandaag mijn processor AMD 2600 vervangen voor een AMD 3600. Na opstarten krijg ik geen beeld.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb koeler losgekoppeld, schoongemaakt van koelerpasta. Cpu eruit gehaald, nieuwe cpu erin gedaan. Nieuwe koelerpasta erop en alles weer vastgezet.
- Alle kabels zitten nog vast (alleen koeler lostgedraaid en weer terug.
- alle fans en lichten doen het.
- Ook lichten van moederbord doen het.
- als ik opstart gaat mijn scherm ook aan net zoals het hoord, alleen geen beeld. Dus videokaart geeft nog wel aan dat de Pc aan gaat.
- hdmi uitgang van moederbord geeft ook geen beeld.
- De pc maakt iets meer lawaai dan eerst.
- cpu er nog een keer uitgehaald, gecheckt en er zijn geen pinnen verbogen. Allemaal kaars recht, foto's kan ik iets later nog toevoegen.
- Pc van stroom afgekoppeld, ronde batterij van moederbord verwijderd voor kwartier lang. Terug gestopt en hetzelfde probleem.
Momenteel heb ik hem opgestart en wacht ik gewoon, mogelijk dat hij later nog iets laat zien?
Ik heb vandaag mijn processor AMD 2600 vervangen voor een AMD 3600. Na opstarten krijg ik geen beeld.
Relevante software en hardware die ik gebruik
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Silverstone Redline RL06 Pro Wit/Zilver + led fans + acrylic window | € 87,24 | € 87,24 |
| 1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid 240 | € 63,50 | € 63,50 |
| 2 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 74,64 | € 149,28 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 97,34 | € 97,34 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN500 500GB | € 88,26 | € 88,26 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 660,62 | ||
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb koeler losgekoppeld, schoongemaakt van koelerpasta. Cpu eruit gehaald, nieuwe cpu erin gedaan. Nieuwe koelerpasta erop en alles weer vastgezet.
- Alle kabels zitten nog vast (alleen koeler lostgedraaid en weer terug.
- alle fans en lichten doen het.
- Ook lichten van moederbord doen het.
- als ik opstart gaat mijn scherm ook aan net zoals het hoord, alleen geen beeld. Dus videokaart geeft nog wel aan dat de Pc aan gaat.
- hdmi uitgang van moederbord geeft ook geen beeld.
- De pc maakt iets meer lawaai dan eerst.
- cpu er nog een keer uitgehaald, gecheckt en er zijn geen pinnen verbogen. Allemaal kaars recht, foto's kan ik iets later nog toevoegen.
- Pc van stroom afgekoppeld, ronde batterij van moederbord verwijderd voor kwartier lang. Terug gestopt en hetzelfde probleem.
Momenteel heb ik hem opgestart en wacht ik gewoon, mogelijk dat hij later nog iets laat zien?