Werkt een Xbox One X met 60Hz op een 50Hz scherm?

Pagina: 1
Acties:

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bij monitoren zit er gewoon een duidelijk verschil tussen 60Hz of 75Hz. Als ik mijn huidige TV neem zie ik dat deze enkel 50Hz ondersteund, maar ik deze kan instellen op 60Hz voor bijvoorbeeld mijn PC.

In de PW zie ik nu modellen met 60Hz staan (100 euro duurder), maar wat betekend dit als ik een 50Hz koop? Kan deze dan toch gewoon 60Hz weergeven? Of is het paneel nog altijd 50Hz/fps?

Ik heb PlatteTV om een reactie gestuurd, maar zij zeggen dat het 'kan', maar niet dat het zo is.
Op Reddit geven ze ook aan dat het 'kan', maar mogelijk dus ook niet?
Specialties bij de fabrikant geven ook alleen 50Hz aan.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Je kan ervanuit gaan dat europese tv's 50hz en 60hz ondersteunen. Daarnaast meestal ook 24hz voor films.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:27
het werkt ja mar als je monitor 50hz is dan wordt het geen 60hz
bovendien merk je dat verschil ook niet zo..

100hz maakt wel een verschil

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
boyette schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:37:
het werkt ja mar als je monitor 50hz is dan wordt het geen 60hz
Dat is dus de vraag omdat sommige aangeven dat fabrikanten gewoon 60Hz panelen gebruiken, maar hier in de EU aangeven dat het 50Hz is.

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
HollowGamer schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:12:
[...]

Dat is dus de vraag omdat sommige aangeven dat fabrikanten gewoon 60Hz panelen gebruiken, maar hier in de EU aangeven dat het 50Hz is.
Moderne tv's hebben een 60Hz of 120Hz paneel.

Afhankelijk van het model en de bron kunnen ze bijvoorbeeld ook op 24Hz (verlagen) of 72Hz (verhogen) verversen. De informatie daarover en over het type LCD-paneel in de PW klopt niet altijd. Als je bij tv's of monitoren wilt weten welke lagere refresh rates bij welke resoluties ondersteund worden moet je in de handleiding of bij professionele reviews kijken van dat specifieke model.

Deze monitor staat bijvoorbeeld als 50Hz in de PW maar dat is onjuist (1080p@60Hz).

Dus ja, een xbox werkt op 60Hz op een tv die als 50Hz gespecificeerd wordt in Europa (op bepaalde sites).

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:27
HollowGamer schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:12:
[...]

maakt toch geen fluit uit zoiets
Pagina: 1