Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:28
Na bijna 3 jaar !

Ik snap het echt niet. Nog steeds dezelfde prijs als alle nieuwere iPhones ( buiten Max versies ).

https://support.apple.com...pair/service#otherrepairs

De prijs is het enigste wat me tegenhoudt om mijn huidige iPhone X te herstellen bij Apple ( achter glas stuk, voorglas lichtjes maar valt mee, portrait camera glas, faceID werkt niet meer ).

Wat zouden jullie in mijn plaats doen ? Hij is nog steeds bruikbaar maar zou hem wel graag herstellen...

Ik weet dat ze daar gewoon een refurbished iPhone X zouden geven ipv hem effectief te herstellen zoals een unauthorized shop dat wel zou doen.

Thanks !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Erkende Apple serviceproviders mogen hun eigen prijzen vaststellen.
Je zou 'ns bij de erkende serviceproviders kunnen gaan rondvragen. Die repareren met de officiele onderdelen, maar vragen wellicht een gunstiger tarief.

[ Voor 12% gewijzigd door Daedalus op 16-04-2020 17:52 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

issepower schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:48:
Na bijna 3 jaar !

Ik snap het echt niet. Nog steeds dezelfde prijs als alle nieuwere iPhones ( buiten Max versies ).

https://support.apple.com...pair/service#otherrepairs

De prijs is het enigste wat me tegenhoudt om mijn huidige iPhone X te herstellen bij Apple ( achter glas stuk, voorglas lichtjes maar valt mee, portrait camera glas, faceID werkt niet meer ).

Wat zouden jullie in mijn plaats doen ? Hij is nog steeds bruikbaar maar zou hem wel graag herstellen...

Ik weet dat ze daar gewoon een refurbished iPhone X zouden geven ipv hem effectief te herstellen zoals een unauthorized shop dat wel zou doen.

Thanks !
Zelf repareren. achterkant kost je +- €125,-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
Hackus schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:56:
[...]

Zelf repareren. achterkant kost je +- €125,-
Zou graag faceID willen herstellen ook en die portrait camera. Niet simpel denk ik ? ( vooral faceID )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mipje
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-04 11:05
https://www.ifixit.com/Device/iPhone_X

Je kan jezelf beter helpen dan je denkt, dankzij iFixit!

Als je het zelf niet aandurft/ wilt, zullen er wel mensen zijn op het forum die reparaties aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
issepower schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:48:

€85,- bij leggen en voor een XS gaan

Je krijgt ook vast nog wel wat voor die X als opknappertje ofz.

[ Voor 39% gewijzigd door Donstil op 20-04-2020 20:41 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 09:08
Doe een unauthorised reparatie. Da's gewoon vele malen goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Het duurste aan alles zijn de officiële/originele onderdelen. Die maken de hele reparatie zo ongelofelijk duur. Als je bij een telco langs gaat gebruiken ze de originele onderdelen vaak niet. Dat hoeft niet direct een probleem te zijn, maar kunnen mogelijk slechter werken dan het origineel.

Ik heb om dit soort fratsen standaard een verzekering op mijn telefoon. (eigenlijk gewoon alles wat ik buiten de deur sloop). Het is vaak veel goedkoper om naast je inboedelverzekering een buiten de deur verzekering erbij te nemen voor situaties als dit, dan dat je een Apple care of losse verzekering neemt voor je telefoon. Kost in mijn geval maar 3 euro per maand extra.

[ Voor 5% gewijzigd door Luchtbakker op 21-04-2020 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik wil aan deze discussie alleen toevoegen dat wanneer je voor een third party scherm gaat, de true tone color functionaliteit verdwijnt. Dit krijg je alleen aan de praat d.m.v. een fancy programmer welke data van je oude scherm kopieert naar het third party scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Ik repareer met enige regelmaat telefoons en ook de iPhone X.
Het toestel heeft een aantal lastige punten waar je rekening mee moet houden.

Zo is FaceID vaak alleen door Apple te repareren, het ligt helemaal aan het probleem wat je ervaart met FaceID. Heb je bijvoorbeeld de melding dat je gezicht hoger of lager moet dan komt dit door de DotProjector en kan dit alleen door Apple gerepareerd worden. Andere meldingen zijn soms wel te herstellen.

Achterkant vervangen is een rotklus, vaak is het makkelijker om de complete behuizing te vervangen.
Zijn redelijke goede imitaties te vinden op Ebay.

Een ander scherm plaatsen kan, maar je hebt zoals @Vaenir hierboven aangeeft een eeprom copier nodig voor de true tone functionalteit.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Luchtbakker schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:02:
Het duurste aan alles zijn de officiële/originele onderdelen. Die maken de hele reparatie zo ongelofelijk duur. Als je bij een telco langs gaat gebruiken ze de originele onderdelen vaak niet. Dat hoeft niet direct een probleem te zijn, maar kunnen mogelijk slechter werken dan het origineel.

Ik heb om dit soort fratsen standaard een verzekering op mijn telefoon. (eigenlijk gewoon alles wat ik buiten de deur sloop). Het is vaak veel goedkoper om naast je inboedelverzekering een buiten de deur verzekering erbij te nemen voor situaties als dit, dan dat je een Apple care of losse verzekering neemt voor je telefoon. Kost in mijn geval maar 3 euro per maand extra.
Vroeger was het ook allemaal een stuk makkelijker. De huidige authenticatiesystemen kunnen vaak alleen door Apple worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
Allemaal erg bedankt voor jullie reacties. Ben er wel nog altijd niet uit.

Beste optie is precies de iPhone gewoon verkopen zoals hij nu is . Hem zelf herstellen zie ik niet zitten en unauthorised repair zal misschien niet eens de faceID kunnen herstellen ( en truetone opnieuw instellen ).
Tricky dus :D

Mijn volgende iPhone zal sowieso met verzekering zijn aangezien ik de gsm veel liever gebruik zonder case.
Pagina: 1