Beste mede tweakers
Onlangs heb ik een nieuw huis gekocht. Het probleem is dat in dit nieuwe huis de WiFi op de begane grond en eerste verdieping in principe prima is, maar op de tweede verdieping zo goed als niet bestaat.
Omdat ik
De situatie in m'n nieuwe huis is een beetje apart. In vrijwel elke kamer zit een coax-contactdoos. In een enkele kamer op de eerste verdieping zit ook een utp-contactdoos (die ik niet echt kan gebruiken, omdat m'n man-cave op de tweede verdieping komt).
De situatie in de meterkast is als volgt:
Het signaal van Ziggo komt hier binnen en gaat naar de splitter:
:strip_exif()/f/image/i4RESxTwHffpmbsfB4f4fExv.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanaf de splitter gaat er 1 kabel naar m'n router:
:strip_exif()/f/image/q56OTom8sXmwgfI3wnFLzigD.jpg?f=fotoalbum_large)
En de andere kabel gaat naar dit kastje, wat volgens mij (ben een redelijk grote netwerk-noob) een versterker/splitter voor coax kabels is?
:strip_exif()/f/image/Su3sdzm3yWfeTboMY5qSeKEh.jpg?f=fotoalbum_large)
De coax-kabels van dat kastje gaan door naar de rest van het huis, wat volgens mij alle coax-contactdozen verklaart.
Er is echter nog een derde component in deze meterkast en dat is dit kastje:
:strip_exif()/f/image/vT8o6bZunkq1afJt5qugS0Do.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is een beetje een onbekende voor mij. Dit kastje krijgt een ethernet kabel van m'n router binnen en er loopt een coax kabel tussen dit kastje en de hiervoorgenoemde coax-versterker/splitter.
Mijn vragen:
Onlangs heb ik een nieuw huis gekocht. Het probleem is dat in dit nieuwe huis de WiFi op de begane grond en eerste verdieping in principe prima is, maar op de tweede verdieping zo goed als niet bestaat.
Omdat ik
- fervent gamer ben
- geen fan van draadloos internet
- mijn man-cave op de tweede verdieping komt
De situatie in m'n nieuwe huis is een beetje apart. In vrijwel elke kamer zit een coax-contactdoos. In een enkele kamer op de eerste verdieping zit ook een utp-contactdoos (die ik niet echt kan gebruiken, omdat m'n man-cave op de tweede verdieping komt).
De situatie in de meterkast is als volgt:
Het signaal van Ziggo komt hier binnen en gaat naar de splitter:
:strip_exif()/f/image/i4RESxTwHffpmbsfB4f4fExv.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanaf de splitter gaat er 1 kabel naar m'n router:
:strip_exif()/f/image/q56OTom8sXmwgfI3wnFLzigD.jpg?f=fotoalbum_large)
En de andere kabel gaat naar dit kastje, wat volgens mij (ben een redelijk grote netwerk-noob) een versterker/splitter voor coax kabels is?
:strip_exif()/f/image/Su3sdzm3yWfeTboMY5qSeKEh.jpg?f=fotoalbum_large)
De coax-kabels van dat kastje gaan door naar de rest van het huis, wat volgens mij alle coax-contactdozen verklaart.
Er is echter nog een derde component in deze meterkast en dat is dit kastje:
:strip_exif()/f/image/vT8o6bZunkq1afJt5qugS0Do.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is een beetje een onbekende voor mij. Dit kastje krijgt een ethernet kabel van m'n router binnen en er loopt een coax kabel tussen dit kastje en de hiervoorgenoemde coax-versterker/splitter.
Mijn vragen:
- Klopt mijn vermoeden dat dit kastje ervoor zorgt dat ik ook internet uit alle coax-contactdozen in m'n huis kan trekken (iets met MOKA)?
- Als dat klopt, welke adapter heb ik dan nodig om van een coax-wandcontactdoos weer naar ethernet te gaan?
- Is dit dan de beste manier om bedraad internet in m'n man-cave op de tweede verdieping te krijgen?