welke versterker / receiver voor spraakbesturing ( google)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyrodraak
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-05 23:09
Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een versterker/ receiver die je kan aansturen door middel van je stem ( google home) wel graag in het nederlands.

Daarnaast wil ik de versterker/ receiver koppelen aan me tv zodat als ik de tv aanzet automatisch ook de versterker/receiver aan gaat en het geluid van de tv via de versterker/receiver loopt.

Heb nu op mijn Samsung Qled tv een samsung soundbar+ sub staan maar heb die soundbar en sub tijdelijk te leen van iemand.

Qua stereo set heb ik nu een oude sony str -de875 met 2 sony zuil speakers en 1 magnat subwoofer.

Qua merk voor de nieuwe versterker/ receiver maakt mij niks uit en qua prijs heb ik geen idee wat zoiets zal moeten kosten.

ik ben benieuwd wat jullie mij kunnen aanraden.

Met vriendelijke groet,
Spyrodraak

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Geen idee wat je precies wilt aansturen (welke functies) maar als het vooral gaat om volume en bron dan kan zo'n beetje iedere versterker dat icm een logitech Harmony hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyrodraak
Hoi Dragon2,

het enigste wat wat de receiver/ versterker aan moet sturen is tuner / cd speler / cassettedeck/ platenspeler en mijn tv. op de tv heb ik een playstation4 staan en een raspberry pi beide via hdmi.

aan mijn tv heb ik nu een soundbar en sub van samsung deze is gekoppeld via bleutooth ( airtrack).
zodra ik mijn tv aanzet dan gaat automatisch het geluid van de tv over de soundbar en sub.
Dit wil ik nu over de versterker/ receiver laten lopen omdat ik die soundbar en sub niet zo mooi vind klinken en dit extra ruimte in de woonkamer inneemt. Dus in de nieuwe situatie wil ik dat mijn versterker automatisch aan gaat als zodra mijn tv aangaat en dat het geluid van de tv dus over de receiver gaat.

Mijn huidige receiver staat in een tv-meubel waar een deurtje voor zit en wil dus dat ik die toch kan bedienen zonder dat ik het deurtje open hoeft te doen.

Tevens wil ik mijn tv en receiver/versterker met mijn stem kunnen bedienen via google home mini speaker in het nederlands dus als ik bijvoorbeeld zeg hey google zet tv op rtl 7 dat hij dat dus ook doet en als ik bij voorbeeld zeg hey google zet versterker op tuner dat ik dan de radio hoor.

maar als ik het goed begrijp van jou dan zou dat dus moeten kunnen met die harmony hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:39
Zoals @dragon2 zegt is een harmony hub wellicht iets voor je. Samen met een google home kun je de hub met spraakbediening bedienen. Hier zitten wel beperkingen aan en je moet de harmony hub heel nauwkeurig inrichten om dit goed te laten werken. Wat kan wel met een harmony hub:
- zorgen dat je apparaten aan gaan die jij nodig hebt voor een bepaalde activiteit (kan ook met HDMI/CEC bediening, maar dit werkt nauwkeuriger) en weer uit gaan als jij de activiteit stopt
- bedienen met spraak i.c.m een google home, maar mogelijk niet alle spraakbediening die jij zoekt.

Zelf heb ik een google home, een harmony hub, een receiver, een Ziggo Next tv setop box, Ps4pro en nvidia shield. Google Home kan met spraakbediening de harmony hub bedienen. Ik gebruik dat vooral voor het starten/afsluiten van activiteiten. De harmony hub bedient de benodigde apparaten voor een activiteit. bijv "tv kijken" (tv aan, receiver aan, setop box aan, juiste hdmi kanaal), "films kijken" (tv aan, receiver aan, nvidia shield aan, juiste hdmi kanaal). Als ik zeg "hey google zet de tv aan", dan gaat de harmony hub de activiteit "tv kijken" starten. Als ik zeg "hey google zet de tv uit", dan beëindigd de harmony hub de activiteit. Let wel, die harmony hub moet je helemaal stap voor stap per activiteit zelf inregelen. Is niet heel moeilijk, maar out of the box doet ie natuurlijk niks. Je zou ook in kunnen regelen dat google home de tuner start op je receiver. Maak dan een activiteit "tuner" aan in de harmony. Geef aan wat welk apparaat precies moet doen en dan zou dat moeten werken.

Spraakbediening om te zappen is al lastiger. Als ik zeg "hey google, zet de tv op rtl 7" dan snapt de google home dat niet. Wellicht wel als ik zeg "hey google, zet de tv op kanaal 7" of "zet de tv op het volgende/vorige kanaal". Het regelen van het volume is ook lastig via voice commands. Google en de harmony weten namelijk niet op welke schaal het volume van je receiver of tv verloopt. Als ik zeg "hey google, zet het volume van de tv op 35" dan snapt google dat niet. Wat hij wel snapt is "hey google, zet het geluid van de tv harder/zachter", maar dat vind ik onhandig. .

Zorg wel dat je bij de harmony hub een universe afstandsbediening koopt. Minimaal de harmony companion, omdat niet alle voicecommands zullen werken die je zoekt. De harmony hub komt ook met IR blasters. Kleine apparaatjes waarmee je harmony hub communiceert naar je apparaten. Zo kun je bijvoorbeeld een receiver achter een deurtje toch bedienen.

[ Voor 41% gewijzigd door Hulleman op 17-04-2020 09:10 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spyrodraak
oke duidelijke uitleg over de harmony Hulleman. thnx daar voor.
Maar stel dat ik me oude receiver toch ga vervangen en geen harmony wil, welke receiver heb ik dan nodig om het toch zo te krijgen zo als ik in mijn eerdere post heb omschreven desnoods toch zonder de spraakbediening via google home / assistent.