Ik heb 2 HP Wireless Access Points gekocht (2x HP Wireless AP 420, Modelnummer J8131A)
Erg oude beestjes,maar het lijkt me leuk om deze voor mijn thuisnetwerk aan de praat te krijgen.
Ik heb 2 problemen:
- Het Wireless gedeelte werkt niet (Melding op de configuratie pagina in de webbrowser geeft de melding Radio status is inactief)
- De configuratie webpagina wordt wel getoond in de browser, maar de pagina lijkt onvolledig want er wordt alleen melding gemaakt dat de radio status op inactief staat en een welkomst melding "Bedankt voor je aanschaf van dit HP product" Maar verder geen configuratie tabbladen of iets dergelijks.
Hoe het volgens de handleidingen, FAQ en forutopics zou moeten werken:
- Factory reset uitgevoerd
- telnetsessie openen met default device IP 192.168.1.1
- Ik heb een telnetverbinding
- via de CLI optie "country NL" wordt de countrycode naar The Netherlands gezet
- Hierna vraagt het systeem het device op bevestiging en wordt na bevestiging het device opnieuw opgestart
- Nu staat de country coe op NL en is de CLI optie "Country" zoals verwacht volgens de handleiding verdwenen
- Nu zou volgens de handleiding het radio wifi signaal actief moeten zijn, dit is niet het geval, bovenstaande stappen meerdere keren uitgevoerd om het opnieuw te proberen
- Het tweede probleem, wel de configuratie pagiina zichtbaar, maar zonder configuratie tabbladen of iets dergelijks is me een raadsel, in de handleiding wordt wel melding gemaakt van Java en in de browsers van nu zijn dit soort plugins incompatible, maar dan zou ik een foutmelding hebben verwacht in de browser.
Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Country code meermalig succesvol ingesteld
- Handleidingen en CLI reference guide gelezen
- Handelingen op beide devices geprobeerd om uit te sluiten dat het apparaat kapot is.
- Info gezocht met Google, weinig resultaten, waarvan geen een nuttig was.
- Meest recente firmware versie 2.1.3 geinstalleerd
Mijn hoop is gevestigd op iemand die praktische ervaring heeft met dit apparaat:
- Wie heeft het ooit aan de praat gekregen?
- Werkt de NL country code wel? of is er een andere code die wel succesvol is?
- Komt iemand de problemen zoals beschreven mogelijk bekend voor?
- Met welke browser / hoe is de configuratie pagina wel volledig te tonen?
Kortom, wat zie ik over het hoofd?
Extra Info over het apparaat:
System Information
============================================================
Serial Number : xxxxxxxxxxx
System Up time : 0 days, 0 hours, 2 minutes, 52 seconds
System Name : Enterprise AP
System Location :
System Contact : Contact
System Country Code : NL - NETHERLANDS
MAC Address : xx-xx-xx-xx-xx
IP Address : 192.168.1.1
Subnet Mask : 255.255.255.0
Default Gateway : 192.168.1.1
VLAN State : DISABLED
Management VLAN ID(AP): 1 (U)
IAPP State : ENABLED
DHCP Client : DISABLED
HTTP Server : ENABLED
HTTP Server Port : 80
HTTPS Server : DISABLED
HTTPS Server Port : 443
Slot Status : 802.11g
Radio Status : Disabled
Software Version : v2.1.3
SSH Server : DISABLED
SSH Server Port : 22
Telnet Server : ENABLED
Max Telnet Session : 4
Serial Port : ENABLED
Reset Button : ENABLED
SSID Number Supported : 8
@Allen: Dank voor de reacties voor zoverre, voor de volledigheid wil ik de voortgang van mijn bevindingen ook melden. 1 probleem heb ik opgelost, de WIFI staat nu aan, blijkt dat de handleiding van HP niet klopt, het invoeren van de juiste country code zorgt NIET standaard dat het Radio signaal op actief gezet wordt
D enige manier om het Wifi signaal aan te zetten, is door de juiste contry code in te vullen middels een telnet sessie EN om handmatig het commando "no shutdown" = HP taal voor aanzetten
onder de Interface -> wifi Interface settings zo uit mijn hoofd, Wifi werkt nu, lampje van Wifi is actief, nu nog het 2e probleem oplossen het tonen van de volledige webconfiguratiescherm incl. tabbladen, ik zie nu alleen het configuratiescherm zonder tabbladen, ik ga booten met een oude linux CD met een oude Firefox browser om te zien of dit puur een ontbrekende Java plugin probleem is, of dat dit ook een kwestie is van een gammele HP handleiding.
@Allen: Dank voor de reacties
@Moderator: Dit Topic kan dicht omdat het gedeeltelijk is opgelost, ik heb een nieuw topic aangemaakt voor het probleem met de webinterface, anders wordt dit topic mogelijk wat onoverzichtelijk.
Erg oude beestjes,maar het lijkt me leuk om deze voor mijn thuisnetwerk aan de praat te krijgen.
Ik heb 2 problemen:
- Het Wireless gedeelte werkt niet (Melding op de configuratie pagina in de webbrowser geeft de melding Radio status is inactief)
- De configuratie webpagina wordt wel getoond in de browser, maar de pagina lijkt onvolledig want er wordt alleen melding gemaakt dat de radio status op inactief staat en een welkomst melding "Bedankt voor je aanschaf van dit HP product" Maar verder geen configuratie tabbladen of iets dergelijks.
Hoe het volgens de handleidingen, FAQ en forutopics zou moeten werken:
- Factory reset uitgevoerd
- telnetsessie openen met default device IP 192.168.1.1
- Ik heb een telnetverbinding
- via de CLI optie "country NL" wordt de countrycode naar The Netherlands gezet
- Hierna vraagt het systeem het device op bevestiging en wordt na bevestiging het device opnieuw opgestart
- Nu staat de country coe op NL en is de CLI optie "Country" zoals verwacht volgens de handleiding verdwenen
- Nu zou volgens de handleiding het radio wifi signaal actief moeten zijn, dit is niet het geval, bovenstaande stappen meerdere keren uitgevoerd om het opnieuw te proberen
- Het tweede probleem, wel de configuratie pagiina zichtbaar, maar zonder configuratie tabbladen of iets dergelijks is me een raadsel, in de handleiding wordt wel melding gemaakt van Java en in de browsers van nu zijn dit soort plugins incompatible, maar dan zou ik een foutmelding hebben verwacht in de browser.
Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- Country code meermalig succesvol ingesteld
- Handleidingen en CLI reference guide gelezen
- Handelingen op beide devices geprobeerd om uit te sluiten dat het apparaat kapot is.
- Info gezocht met Google, weinig resultaten, waarvan geen een nuttig was.
- Meest recente firmware versie 2.1.3 geinstalleerd
Mijn hoop is gevestigd op iemand die praktische ervaring heeft met dit apparaat:
- Wie heeft het ooit aan de praat gekregen?
- Werkt de NL country code wel? of is er een andere code die wel succesvol is?
- Komt iemand de problemen zoals beschreven mogelijk bekend voor?
- Met welke browser / hoe is de configuratie pagina wel volledig te tonen?
Kortom, wat zie ik over het hoofd?
Extra Info over het apparaat:
System Information
Serial Number : xxxxxxxxxxx
System Up time : 0 days, 0 hours, 2 minutes, 52 seconds
System Name : Enterprise AP
System Location :
System Contact : Contact
System Country Code : NL - NETHERLANDS
MAC Address : xx-xx-xx-xx-xx
IP Address : 192.168.1.1
Subnet Mask : 255.255.255.0
Default Gateway : 192.168.1.1
VLAN State : DISABLED
Management VLAN ID(AP): 1 (U)
IAPP State : ENABLED
DHCP Client : DISABLED
HTTP Server : ENABLED
HTTP Server Port : 80
HTTPS Server : DISABLED
HTTPS Server Port : 443
Slot Status : 802.11g
Radio Status : Disabled
Software Version : v2.1.3
SSH Server : DISABLED
SSH Server Port : 22
Telnet Server : ENABLED
Max Telnet Session : 4
Serial Port : ENABLED
Reset Button : ENABLED
SSID Number Supported : 8
@Allen: Dank voor de reacties voor zoverre, voor de volledigheid wil ik de voortgang van mijn bevindingen ook melden. 1 probleem heb ik opgelost, de WIFI staat nu aan, blijkt dat de handleiding van HP niet klopt, het invoeren van de juiste country code zorgt NIET standaard dat het Radio signaal op actief gezet wordt
D enige manier om het Wifi signaal aan te zetten, is door de juiste contry code in te vullen middels een telnet sessie EN om handmatig het commando "no shutdown" = HP taal voor aanzetten
@Allen: Dank voor de reacties
@Moderator: Dit Topic kan dicht omdat het gedeeltelijk is opgelost, ik heb een nieuw topic aangemaakt voor het probleem met de webinterface, anders wordt dit topic mogelijk wat onoverzichtelijk.
[ Voor 14% gewijzigd door Chimichurri op 17-04-2020 23:13 . Reden: Oplossing + verzoek voor afsluiten van het Topic ]