Toon posts:

512 mb ram limiet 815 chipset. alternatieven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n eigen PC moet ff wachten. Ding van m'n vader is vandaag kapot gegaan, morgen moet ik voor hem een nieuwe kopen. Snelheid is wel belangrijk want hij wil er de nieuwste Office en Windowsen op kunnen draaien, ook als er na XP weer een nieuwe uitkomt die nog meer geheugen vreet. Maar veel belangrijker is dat het stabiel is. Het wordt dus een Intel. P3 1 Ghz da's nog net betaalbaar. Maar dan het mobo. Uiteraard geen VIA Chipset. Maar moet wel op 133 mhz bus draaien en ATA-100 hd. Is de enige optie dan een intel 815 chipset? Dat ding kan namelijk maar 512 ram aan (stom marketing truukje van intel om P4 aantrekkelijker te maken?). Dat is wat ik er in eerste instantie in wil doen maar dat betekent nooit meer ram bij kunnen plaatsen...

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:51

4POX

Everybody is wired

Nee, Er zijn geen alternativen voor jou >:)

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Ik heb zelf een 815 met 512 mb intern en dat is echt meer dan genoeg ik draai w2k en photoshop geregeld en kom zelden boven een verbruik van 300 mb.

Verwijderd

Topicstarter
Je kan tegenwoordigg niet meer om VIA heen zodra je een nieuwe PC wil dus. Da's gewoon kut! Zelf al neem je TB + AMD chipset zit je nog aan een VIA southbridge vast. Behalve P4 natuurlijk maar dat is onbaalbaar.
Fuck VIA met die instabiele zooi.

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
heb zelf de cusl2-c ook met i815

zelfs met 512mb loopt ie soms al niet stabiel

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat is er mis met via :? :?
bij mij is alles superstabiel *D

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 18:12 schreef Arthur_ het volgende:
Ding van m'n vader is vandaag kapot gegaan, morgen moet ik voor hem een nieuwe kopen.
da's raar...je post op tweakers dat de pc stuk is, en in plaats van te vragen hoe je 'm weer aan de praat krijgt vraag wat je voor een nieuwe moet kopen.... |:(

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
Op zondag 05 augustus 2001 18:34 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

da's raar...je post op tweakers dat de pc stuk is, en in plaats van te vragen hoe je 'm weer aan de praat krijgt vraag wat je voor een nieuwe moet kopen.... |:(
Nee hoor dat is helemaal niet raar, gezien het weer van de laatste 24 uur.
Zelfs ik heb hier vanochtend maar ff de stekkers eruit getrokken, omdat het lokaal toch wel heel erg tekeer ging.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Nee die computer is nu al voor de zoveelste keer kapot. 't Is een hopeloze zaak :'(

Verwijderd

ASUS TUA266

ALi chippie :)

max 3GB SDR of 2GB DDR.. *D

over VIA kan ik hele verhalen verder maar ik zal het einde verklappen:
LB leeft nog lang en gelukkig met zijn nieuwe sleutelhanger

>:)

Verwijderd

Topicstarter
ALi chipset wil je ook niet.
Ik neem aan dat je de reacties van anderen in andere threads als hebt gelezen dus als je eigenwijs wil doen moet je het zelf maar weten. Succes.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Dit is eigenlijk het enige alternatief voor de P!!! Die Hards:

Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/design/chipsets/440bx/pix/bxg2_small.gif

Zet 'm op 133MHz, prop er 1GB PC133 en een ATA/100 kaart in en je hebt de snelste P!!! setup 8-) Maar het blijft overclocken en niks is gegarandeerd.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zondag 05 augustus 2001 18:31 schreef henkjansen het volgende:
heb zelf de cusl2-c ook met i815

zelfs met 512mb loopt ie soms al niet stabiel
dat ligt vast niet aan het feit dat je er 512MB op hebt zitten, maar aan iets anders!!

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zondag 05 augustus 2001 19:18 schreef abbadon het volgende:

...

Zet 'm op 133MHz, prop er 1GB PC133 en een ATA/100 kaart in en je hebt de snelste P!!! setup 8-) Maar het blijft overclocken en niks is gegarandeerd.
erg fijn, maar dat is dus niet een stabiele oplossing die je noemt. De BX is hiervoor niet gespecificeerd, hiermee kun je echt allerlei problemen krijgen. En volgens mij moet pa z'n computer geen knutsel en pruts computertje worden (weken lang tweaken en goede cooling uitzoeken) maar gewoon een rock solid systeem!!
Btw, het RAM van een BX chipset is gelimiteerd tot 3 DIMM x 256MB volgens mij (= 768 MB) ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 19:18 schreef abbadon het volgende:

[afbeelding]

O+ BX O+

die van mij is _niet_ te koop gaat niet weg!! >:)

had het trouwens over deze plank

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 19:15 schreef Arthur_ het volgende:
ALi chipset wil je ook niet.
Ik neem aan dat je de reacties van anderen in andere threads als hebt gelezen dus als je eigenwijs wil doen moet je het zelf maar weten. Succes.
dat ging over de ALi Magik 1... niet over die chipset waar ik het over had..

en eigenwijs? uiteraard.. daar ben ik tweaker voor... ;)

maar mijn ervaringen zijn niet al te goed met VIA.. en intel vind ik iets te duur.. dus zocht ik een cheap ass alternatief.. :)

• Abbadon
Op zondag 05 augustus 2001 19:22 schreef limoentje het volgende:

[..]

erg fijn, maar dat is dus niet een stabiele oplossing die je noemt. De BX is hiervoor niet gespecificeerd, hiermee kun je echt allerlei problemen krijgen. En volgens mij moet pa z'n computer geen knutsel en pruts computertje worden (weken lang tweaken en goede cooling uitzoeken) maar gewoon een rock solid systeem!!
Btw, het RAM van een BX chipset is gelimiteerd tot 3 DIMM x 256MB volgens mij (= 768 MB) ...
Daarom gebruik ik ook de woorden 'Die Hard' en 'niks gegarandeerd'. Het komt er op neer dat wat jij wil (P!!!, 133MHz FSB en ATA/100) niet mogelijk is zonder VIA, of je moet voor een overkill Serverworks chipset gaan of een ALi (kan tegenwoordig ook al getuige limp_bizkit's link en aanstaande aanschaf ;) )
Wat betreft je laatste opmerking, een BX kan 4 maal 256MB aan. Werkt bij mij in ieder geval 100% probleemloos op 133MHz :P

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 19:35 schreef abbadon het volgende:

[..]

Daarom gebruik ik ook de woorden 'Die Hard' en 'niks gegarandeerd'. Het komt er op neer dat wat jij wil (P!!!, 133MHz FSB en ATA/100) niet mogelijk is zonder VIA, of je moet voor een overkill Serverworks chipset gaan of een ALi (kan tegenwoordig ook al getuige limp_bizkit's link en aanstaande aanschaf ;) )
Wat betreft je laatste opmerking, een BX kan 4 maal 256MB aan. Werkt bij mij in ieder geval 100% probleemloos op 133MHz :P
Serverworks is zeker overkill :)
ALi voor P!!! is een vrij goeie chipset... zeker vergelijkbaar met een i815.. denk dat die misschien zelfs iets sneller is door het DDR geheugen. maar dan heb ik het over iets he.. het maakt dus eigenlijk nix uit.. VIA maakt ook hele goeie chipsets. de AMD chippies ben ik ook zeker over te spreken. eerst had ik een KT133A waar ik zeer tevreden over was nadat de 668B probs over waren, al liep alles toch niet 100% stabiel... nu een VIA694X met 686B die gewoon niet goed wil werken, wat ik zeer jammer vind. daarom raad ik deze chipset eigenlijk af. VIA 693 liep overigens wel lekker alleen zou ik die nu niet meer kopen :) ... ik zou kiezen uit: i815, BX, ALi.

als ik een i815 zou nemen zou dat de TUSL2-C worden, dit omdat dit toch wel weer het beste moederbord word denk ik. de CUSL2-C is namelijk hetzelfde alleen met een 'oudere' versie van de i815 chip.. heb zelf een AOpen AX3S gehad waar ik uitermate tevreden over was.

ABIT BX133-RAID, das eigenlijk het enige BX bord wat 'nieuwe' snufjes ondersteund en ook goed overclockbaar is (vooral met die gratis fan die je van abit krijgt als je zegt dat die van je KT7A kapot is :D )

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41
ik denk dat 512Mb ram voor je pa meer als genoeg is. tegen de tijd dat hij in ram nood komt is de Northwood al betaalbaar.

die CLUS2-C kopen, 512MB ram erin prikken en die 1.3Ghz erop is meer als zat man om XP te draaien.

alhoewel ik toch eerst zou proberen die oude pc te fixen en dan zolang wachten tot de Northwood komt ookal moet je pa zich behelpen.

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 19:49 schreef Kaap het volgende:
die CLUS2-C kopen, 512MB ram erin prikken en die 1.3Ghz erop is meer als zat man om XP te draaien.
ik zou een TUSL2-C nemen.. dan kan die er een 1,26GHz Tualatin opzetten...

hoe kom jij trouwens aan een 1,3GHz?? :)

XP is wel leuk, maar ik zou toch voor win2k pro gaan :)

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 19:22 schreef limoentje het volgende:

[..]

*kuch* Abit BX133 Raid, retestabiel, retesnel

* Stoned-cow : wannabee-voorzitter BX fanclub ;)

btw, waar zou zijn vader in vredesnaam meer dan 512 mb ram voor nodig hebben??? :? voor windows en office?

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 20:12 schreef Stoned-cow het volgende:

[..]

BX fanclub?? bestaat die nou wel of niet?

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 16:16

Kirpeknots

Wazzup!

Op zondag 05 augustus 2001 20:12 schreef Stoned-cow het volgende:

[..]

Yeb Abit Bx133-Raid. Mijn PIII1000(133fsb default) loop superstabiel 1158Mhz(154fsb)

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 20:48 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

BX fanclub?? bestaat die nou wel of niet?
Geloof het nog steeds niet...., tijd om dat eens te veranderen ;)

* Stoned-cow is voor

• Abbadon
Op zondag 05 augustus 2001 21:10 schreef Stoned-cow het volgende:

* Stoned-cow is voor
* Abbadon met z'n voorliefde voor de BX ook :)

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 21:10 schreef Stoned-cow het volgende:
* Stoned-cow is voor
/me ook

Verwijderd

offtopic:
Lijkt me een goed idee om daar eens even in een nieuw topic over door te 'zeuren', of buiten het forum contact over op te nemen ;)

Ja er zijn dus wel degelijk alternatieven zoals je hierboven al gezien hebt :+

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
Op zondag 05 augustus 2001 18:40 schreef Arthur_ het volgende:
Nee die computer is nu al voor de zoveelste keer kapot. 't Is een hopeloze zaak :'(
wat is er dan stuk? misschien is het nog prima te fixen...

anyway, als je gewoon naar een goede computerboer gaat en daar een amd pc laat bouwen, krijg je gewoon een stabiele pc mee. niks zelf klooien, neerzetten en draaien.

en hij gebruikt het toch alleen maar voor office gedoe? hoeft ie ook geen sblive of geforce te hebben. dan moet ie gewoon altijd 100% stabiel draaien.

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
neem je toch gewoon een mobo met SiS 735 chipset *D en een athlon *D :)

beetje moeilijk over via

meeste problemen liggen echt bij de gebruiker zelf |:( |:(

en nog iets
als je hoger dan 512mb wil gebruiken
kan je echt geen win9x/ME gebruiken hoor
bagger slecht memory management

win 2k/NT/XP ofzo

Verwijderd

Het wordt dus een Intel. P3 1 Ghz da's nog net betaalbaar. Maar dan het mobo.
Lezen is ook een vak... Hij wil een mobo voor een P3, geen Athlon :Z

• Larry4
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 21:34 schreef Stoned-cow het volgende:

[..]

Lezen is ook een vak... Hij wil een mobo voor een P3, geen Athlon :Z
P3 is oud langzaam en duur

hij kan net zo goed een duron nemen
gewoon lekker elcheap want als hij het alleen voor textverwerken en dat soort dinge gebruikt heb je echt geen superpc nodig

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 21:36 schreef Larry4 het volgende:

[..]

P3 is oud langzaam en duur

hij kan net zo goed een duron nemen
gewoon lekker elcheap want als hij het alleen voor textverwerken en dat soort dinge gebruikt heb je echt geen superpc nodig
als je nix zinnigs te zeggen hebt zeg dan nix :(

/me vind Larry4 een beetje dom praten

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 21:38 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

* Stoned-cow seconds that...

Waarom is het toch zo moeilijk om antwoord te geven op de vraag. Feit: hij wil een Intel. Waarom moet echt ieder topic tegenwoordig AMD vs Intel worden...

[OT]
Intel's passen op een BX board *D

• Larry4
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 21:38 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

hmmz :?
ik geef gewoon een alternatief voor die jongen dat wel degelijk nuttig is!

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 21:41 schreef Larry4 het volgende:

[..]

als je gelezen had had je gezien dat hij intel wilt en geen AMD...

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 21:41
Op zondag 05 augustus 2001 21:41 schreef Larry4 het volgende:

[..]

hij geeft al aan dat ie Intel wil, dus een alternatief heeft ie niet nodig.

en hij geeft aan geen Via chipset te willen dus een AMD chipset valt ook af en dus het hele AMD verhaal valt af.

• Larry4
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 21:43 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

als je gelezen had had je gezien dat hij intel wilt en geen AMD...
ja ok maar
Intel vs AMD is voor mij even stabiel
meeste instabiliteit komt echt door het chipset

wat de andere ook al zeide
kan je toch een BX bord nemen met een P3
maar zie niet in waarom een ander syteem minder stabiel zou zijn
als het alleen om simpel textverwerken en dat soort applicaties gaat

feit is dat windows zowiezie om de zoveel tijd gewoon vast loopt
en die pc gaat echt niet 24u aanstaan of wel?

• Larry4
  • Niet online
Op zondag 05 augustus 2001 21:44 schreef Kaap het volgende:

[..]

hij geeft al aan dat ie Intel wil, dus een alternatief heeft ie niet nodig.

en hij geeft aan geen Via chipset te willen dus een AMD chipset valt ook af en dus het hele AMD verhaal valt af.
dat sis chipset zit north en south bridge op 1 chip ... dus geen via

maar ik loop vooruit op de zaken want die sis moederborden liggen nog niet in de winkel.... :o

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 16:30

LoCuTuS2000

Resistance is futile

(jarig!)
Persoonlijk denk ik dat wat jij wilt onmogelijk is maar ik heb op deze bak XP gedraait en dat liep als een zonnetje (kwa snelheid dan, XP zal hier niet opkomen ik hou het lekker bij win 2k)

• Sartsj
  • Laatst online: 14-08 13:36
Op zondag 05 augustus 2001 21:14 schreef abbadon het volgende:

[..]

* Abbadon met z'n voorliefde voor de BX ook :)
* Sartsj doet ook mee!! Abit BE6-II forever!! :P
Pagina: 1