Andere koeler en extra ssd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• saxx07
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06:39
Ik heb weer wat advies nodig van jullie.

Ik heb sinds 2,5 maand een nieuwe pc.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 174,64€ 174,64
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 78,90€ 78,90
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 260,05€ 260,05
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 45,90€ 45,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 89,58€ 89,58
1VoedingenSeasonic Core Gold GC 500€ 63,95€ 63,95
1Solid state drivesToshiba RC500 500GB€ 84,-€ 84,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 797,02

Ik zoek....
Ik zoek toch een andere koeler voor de processor. Ik vind dat de stock koeler toch te veel geluid maakt. Tevens zoek ik een extra ssd. Diegene die er nu in zit is al bijna vol. En als ik dan toch bezig ben misschien ook nog andere case-fans. Om het geheel wat stiller te krijgen. Overigens zitter er 2 fans aan de voorkant (standaard bij de kast) en 1 aan de achterkant (hoe die erin komt weet ik niet...denk kado van de winkel die hem gebouwd heeft.

Wat is je budget?
Totaal budget ligt rond de 200 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Koeler: Eigenlijk wil ik niet z'n hele grote koeler erin. Dus het liefst zo plat mogelijk maar wel goed koelen en stil natuurlijk. Nu had ik gelezen dat die van Noctua wel goed zijn. Maar als jullie andere ideeën hebben, graag. zelf had ik deze gezien. pricewatch: Noctua NH-L9x65 SE-AM4 en pricewatch: Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black

Ssd: Deze gaat gebruikt worden om er games op te zetten. Mijn moederbord heeft 2x M.2 aansluitingen. Kan ik dan het beste de nog vrije m.2 aansluiting gebruiken(sata 600) of er een gewone 2,5 ssd inzetten?
Ik had deze pricewatch: Samsung 860 QVO 1TB of deze pricewatch: WD Blue SSD M.2 (3D v-nand (TLC) 1TB gevonden.

Fans: Stel dat er nog geld over is zou ik mijn fans willen vervangen.
pricewatch: Noctua NF-S12B redux-1200 PWM, 120mm of pricewatch: be quiet! Shadow Wings 2 PWM, 120mm.

Misschien vragen jullie je af waarom toen niet gelijk gedaan...Helaas was er toen iets minder budget beschikbaar.

Dus graag jullie ideeën/advies wat ik het beste kan doen.

Alle reacties

• NightRaven88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-01 12:12
Het tweede m.2 slot gaat op dezelfde snelheid als een SATA, dus maakt niet uit qua snelheid in vergelijking tot een SATA-ssd. Alleen het primaire slot is een PCI-e 3.0 m.2 slot.

Ik heb zelf deze koeler op mijn 3600: pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim relatief klein, licht en heerlijk stil.
Is ook nog eens een stukje goedkoper dan de noctua's die je zelf had voorgedragen.

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:13
Ik zou eerst eens heel goed luisteren waar het geluid vandaan komt. Ik denk zelf voornamelijk van de CPU (en misschien ook wel GPU), dus ik zou als eerste inderdaad de CPU koeler vervangen. Dat hoeft niet meteen zo heel duur te worden, pak inderdaad die van hierboven of een pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Black Edition
Beetje zonde om ook de casefans te vervangen als het hier al mee lukt :)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:11
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B presteert beter dan een Hyper 212 voor een lagere prijs.

• saxx07
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06:39
NightRaven88 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:18:
Het tweede m.2 slot gaat op dezelfde snelheid als een SATA, dus maakt niet uit qua snelheid in vergelijking tot een SATA-ssd. Alleen het primaire slot is een PCI-e 3.0 m.2 slot.

Ik heb zelf deze koeler op mijn 3600: pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim relatief klein, licht en heerlijk stil.
Is ook nog eens een stukje goedkoper dan de noctua's die je zelf had voorgedragen.
Dus als ik het goed begrijp kan ik het beste gewoon die Samsung nemen.
Die koeler ga ik toevoegen aan het vergelijklijstje, al is hij ook al redelijk hoog.
FoxLenny schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:22:
Ik zou eerst eens heel goed luisteren waar het geluid vandaan komt. Ik denk zelf voornamelijk van de CPU (en misschien ook wel GPU), dus ik zou als eerste inderdaad de CPU koeler vervangen. Dat hoeft niet meteen zo heel duur te worden, pak inderdaad die van hierboven of een pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Black Edition
Beetje zonde om ook de casefans te vervangen als het hier al mee lukt :)
Daar heb ik ook al naar gekeken. Heb uren met de fan curves zitten stoeien. CPU koeler maakt meeste herrie dan de case-fans. Gpu hoor je ook maar kan ik weining aan veranderen, toch?
Heb je ook ervaring met koelers die niet zo hoog zijn? zoals ik gekozen had? Behalve dat ze duurder zijn de hogere koelers, is het koel vermogen wel evengoed?

Alvast bedankt voor jullie hulp.