Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Phishing SMS DHL - hoe komen ze aan mijn nummer?

Pagina: 1
Acties:

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:29
Vandaag ontving ik een SMS van 49836:
Uw pakket [009232513] kan niet worden verzonden vanwege openstaande verzendkosten. Traceer uw pakket hier: http://0l6.us/V4F8K
Zowel de afzender, de link als de site wanneer je die echt bezoekt zijn genoeg aanleiding om er niet in te trappen. Plus dat ik helemaal geen pakket via DHL verwacht O-)

Maar wat ik mij afvraag: hoe komen ze aan mijn nummer, is daar op een of andere manier achter te komen?

Ik laat mijn nummer natuurlijk vaak genoeg - min of meer verplicht - achter bij diverse websites. Als ik mijn email-adres moet invullen pak ik altijd mijnemail+sitenaam@gmail.com als adres. Mocht die site per ongeluk gegevens lekken kan ik aan bij spam/phishing aan het emailadres zien waar de gegevens vandaan komen.

Bij telefoonnummers werkt dat helaas niet. Iemand ideeën hoe ik daar achter zou kunnen komen?

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11 14:20

ComputerHoed

Electronica <3

Misschien dat iemand je nummer random heeft ingevuld?

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• dixet
ComputerHoed schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:48:
Misschien dat iemand je nummer random heeft ingevuld?
Tja, dat kan natuurlijk ook. Dat ze gewoon een hele reeks 06-nummers sms's. Aangezien toch 90% van de beschikbare nummers uitgegeven is heb je grote kans wel mensen te bereiken

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vooral mooi wanneer je klikt op "doorgaan naar betaling". De voorwaarden die daar aangevinkt staan zijn ernstig... En over een aantal weken zien we vast de topics van mensen die aan wazige abonnementen vastzitten.
Ik verklaar dat ik 18 jaar of ouder ben en ik accepteer de voorwaarden. Ik accepteer ook het gebruik van privacy en cookies op deze website. dailyplaning.net is een product op basis van een automatisch abonnement, verlengd tegen de prijs van (69,95 eur) aan het einde van de proefperiode van 5 dagen, tenzij het abonnement vóór die datum wordt geannuleerd.

• dixet
sypie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:54:
De voorwaarden die daar aangevinkt staan zijn ernstig... En over een aantal weken zien we vast de topics van mensen die aan wazige abonnementen vastzitten.

[...]
Die had ik nog niet eens gelezen. Toch netjes dat ze wel melden dat ze je credit card gaan plunderen 8)7

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bekend SMSje, ik kreeg eerder vandaag deze:
SMS-spam

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1