Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik vandaag mijn Switch uit zijn dock set haalde tijdens het spelen bleef het beeldscherm van de Switch zwart.
Als hij weer in de dock ging kon ik wel op de tv verder.

Ik heb heb hem al helemaal opnieuw opgestart (12 seconden power indrukken), maar ook dat bracht geen veranderingen.
Je ziet dat het scherm van de Switch wel iets reageert bij aan en uit zetten (er komt even wat "leven" waardoor het zwarte scherm iets minder zwart is) maar verder gaat het daarna weer uit en is er niets te zien geweest

Ik heb sinds enkele dagen de nieuwste software update (10.0.0) en had hem na de update nog niet uit de dock gehaald.

Ik overweeg nu om een hem "terug te zetten naar de fabrieksinstellingen zonder opgeslagen gegevens te verwijderen" zoals aangegeven op de Nintendo pagina, maar ik ben toch erg bang voor de opgeslagen save files van mij en de andere gezinsleden betreffende Animal Crossing New Horizons. Ik heb de download versie en save files zijn niet over te zetten op SD of cloud om eventuele ellende te voorkomen.Ook lees ik op de Nintendo site wel dat beeldschermafbeeldingen, gebruikersinformatie en videos worden behouden, maar lees ik verder niets over gedownloade spellen en save files.

Heeft iemand nog andere tips om het scherm eventueel weer aan de praat te krijgen en weet iemand eventueel of ik veilig met behoud van alle save files een reset kan uitvoeren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
Try starting the switch up in maintanence mode turn off console, hold volume up, down and power button.
Kan overigens ook een probleem met de hardware zijn. Je kan ook nog de aan-knop indrukken voor meer dan 15 seconden proberen.

[ Voor 36% gewijzigd door NotSoSteady op 16-04-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat overweeg ik dus, maar ik moet dan vermoedelijk kiezen voor "FABRIEKSINSTELLINGEN HERSTELLEN ZONDER OPGESLAGEN GEGEVENS TE WISSEN" en ik vrag me dus af of dit uiteindelijk toch niet ten koste gaat van de Animal Crossing safe files van mij en mij gezinsleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:43:
Dat overweeg ik dus, maar ik moet dan vermoedelijk kiezen voor "FABRIEKSINSTELLINGEN HERSTELLEN ZONDER OPGESLAGEN GEGEVENS TE WISSEN" en ik vrag me dus af of dit uiteindelijk toch niet ten koste gaat van de Animal Crossing safe files van mij en mij gezinsleden.
Nou, je kan natuurlijk eerst kijken of het scherm weer werkt. Dus console uit je dock, maintenance mode starten en kijken of je wat krijgt te zien.

Je kan dat overigens ook doen zonder het verlies van je savegames - zie video. Zolang het niet op je microSD staat.

[ Voor 26% gewijzigd door NotSoSteady op 16-04-2020 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het gedaan maar zowel tijdens als na dit proces (ik heb de reset naar fabrieksinstellingen dus niet uitgevoerd) gaf het switch scherm geen beeld (wel krijgt het scherm duidelijk stroom, maar blijft zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het reset scherm was trouwens wel gewoon geactiveerd op het tv scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Filmpje laat inderdaad duidelijk zien dat ik me vermoedelijk geen zorgen hoef te maken over de save files.
Mocht er geen andere oplossing komen dan denk ik dat ik het toch maar ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:27:
Filmpje laat inderdaad duidelijk zien dat ik me vermoedelijk geen zorgen hoef te maken over de save files.
Mocht er geen andere oplossing komen dan denk ik dat ik het toch maar ga proberen.
Jup, hoewel ik bang ben dat het iets met de hardware heeft te maken.
Pagina: 1