Dag allen,
Ik ben van plan om zelf mijn eerste PC samen te stellen om te gamen. Ik ben geen hardcore gamer, de echt zware spellen speel ik vooral op mijn playstation. Ik vind het vooral wel leuk om af en toe League of Legends, AoE III en Civilization te spelen. Op mijn laptop (HP Spectre x360) speel ik LoL met ongeveer 45 FPS, niet bepaald ideaal dus. Ik ben dan ook vooral op zoek naar een degelijke PC waarop ik een spel als LoL zonder problemen met 120 FPS op de hoogste instellingen kan spelen. Ik heb mezelf voorgenomen om niet boven de 500€ uit te komen.
Ik zoek een?
Een game PC waarop een spel als League of Legends met 120 FPS op hoogste settings gespeeld kan worden. 16 GB werkgeheugen is ook een vereiste omdat ik voor mijn studie/werk/hobby wel eens zware berekeningen moet maken.
Wat is je budget?
Ik ben van plan om niet boven de 500€ uit te komen. Nu ben ik erachter gekomen dat met mijn eisen dit een lastig verhaal wordt. Ik wil dan ook best tweedehands of tweede kans producten overwegen, mits de verkoper aantoonbaar te vertrouwen is.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te gamen en eventueel berekeningen te laten maken.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een en ander opgezocht op internet en heb zelf een lijstje samengesteld. Echter, als ik op pcpartpicker.com kijk, krijg ik de volgende waarschuwing:
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben van plan om zelf mijn eerste PC samen te stellen om te gamen. Ik ben geen hardcore gamer, de echt zware spellen speel ik vooral op mijn playstation. Ik vind het vooral wel leuk om af en toe League of Legends, AoE III en Civilization te spelen. Op mijn laptop (HP Spectre x360) speel ik LoL met ongeveer 45 FPS, niet bepaald ideaal dus. Ik ben dan ook vooral op zoek naar een degelijke PC waarop ik een spel als LoL zonder problemen met 120 FPS op de hoogste instellingen kan spelen. Ik heb mezelf voorgenomen om niet boven de 500€ uit te komen.
Ik zoek een?
Een game PC waarop een spel als League of Legends met 120 FPS op hoogste settings gespeeld kan worden. 16 GB werkgeheugen is ook een vereiste omdat ik voor mijn studie/werk/hobby wel eens zware berekeningen moet maken.
Wat is je budget?
Ik ben van plan om niet boven de 500€ uit te komen. Nu ben ik erachter gekomen dat met mijn eisen dit een lastig verhaal wordt. Ik wil dan ook best tweedehands of tweede kans producten overwegen, mits de verkoper aantoonbaar te vertrouwen is.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te gamen en eventueel berekeningen te laten maken.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een en ander opgezocht op internet en heb zelf een lijstje samengesteld. Echter, als ik op pcpartpicker.com kijk, krijg ik de volgende waarschuwing:
Nu moet ik eerlijk toegeven dat de waarschuwing mij vrij weinig zegt vanwege het woordje 'may'. Ik hoop dat jullie me daar meer over kunnen vertellen.Some AMD A320 chipset motherboards may need a BIOS update prior to using Pinnacle Ridge CPUs. Upgrading the BIOS may require a different CPU that is supported by older BIOS revisions.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 125,01 | € 125,01 |
| 1 | Moederborden | Asus Prime A320M-K | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1650 4GT LP OC | € 172,- | € 172,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox Lite 5 | € 51,59 | € 51,59 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 73,21 | € 73,21 |
| 1 | Voedingen | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 56,89 | € 56,89 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 120GB | € 27,82 | € 27,82 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 552,52 | ||
Welke vragen heb je hier nog over?
- Op welke onderdelen kan ik korten qua budget en op welke onderdelen zeker niet?
- Is het verstandig om extra fans te kopen, waarom wel/niet?
- Als ik 16GB geheugen wil, is het dan aan te raden om 2x8GB te nemen of 1x16GB?