Webhosting en 3 domeinnamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 22:45

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik ben er een beetje uit...

Ik heb al jaren drie domeinnamen (ééntje zelfs sinds 1998 :)).

Twee .nl domeinen en één .com domein.

Mijn .com domein en hosting lopen momenteel bij Bluehost.com. Ik betaal daar een kleine 200 dollar per jaar voor. Ik heb daar al jaren een zeer uitgebreid pakket met een hoge snelheid en onbeperkt van alles en nog wat. Mijn twee .nl domeinen zijn bij een Nederlandse registrar geregistreerd en worden beide gehost bij Bluehost (in datzelfde pakket).

Kortom: teveel voor mij en te duur, aangezien ik momenteel vrij weinig met mijn domeinnamen doe.

Ik wil dus een nieuwe webhosting die maar twee dingen hoeft te kunnen:

- hosten van drie websites die zeer weinig content (en bezoekers) bevatten (twee ervan zelfs alleen een openingspagina).
- emailforwarders (incl. een catch all)

Nu kwam ik op https://www.vimexx.nl/webhosting en dat goedkoopste pakket van hun (Start) kost 0,45 euro per maand en zoals ik het snap kan ik daar 3 websites hosten en krijg ik daarbij onbeperkt emailforwarders.

Dus dan ben ik voor 6 euro per jaar klaar.

Hoef ik verder alleen nog maar die drie domeinnamen te registreren (twee ervan lopen nog tot 2025, dus dat komt wel) en dan ben ik voor heel weinig geld klaar.

Maar jullie hebben hier vast meer verstand van: klopt het dat ik bij dit 'Start' pakket krijg wat ik wil (dus hosten van drie websites en onbeperkt emailadressen en -forwarders)?

Of hebben jullie nog een andere tip voor mij die doet wat ik wil?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:14
Naar mijn ervaring heeft Vimexx een prima klantenservice waar je deze vraag kan stellen. Ik heb zelf in het verleden een enkele WordPress website daar neergezet en het draait prima. (Ik zal niet zeggen perfect, maar wat wil je voor 45ct per maand :) )

Als ik het me goed herinner maken ze gebruik van cPanel. Indien je meerdere root directories kan aanmaken, is het eenvoudig om 3 verschillende websites te hosten. Als je enkel aliassen kan toevoegen kan dit iets lastiger zijn. Dus dit zou een vraag zijn die je even bij Vimexx kan neerleggen.

Mocht je hulp nodig hebben met het overzetten/configureren, etc, laat het me maar even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Je moet er rekening mee houden dat als jij je domeinnamen verhuist naar Vimexx je domeinen niet meer tot 2025 zijn geregistreerd. Je hebt tot 2025 betaalt voor je domein bij je huidige registrar, daar heeft Vimexx geen boodschap aan, die moet zelf namelijk per jaar betalen voor het domein dat je wil en jou daarvoor factureren.

Bij Vimexx kan je overigens geen mail forwarden naar Hotmail en Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Droefsnoet schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:38:
Je moet er rekening mee houden dat als jij je domeinnamen verhuist naar Vimexx je domeinen niet meer tot 2025 zijn geregistreerd. Je hebt tot 2025 betaalt voor je domein bij je huidige registrar, daar heeft Vimexx geen boodschap aan, die moet zelf namelijk per jaar betalen voor het domein dat je wil en jou daarvoor factureren.

Nee, die zou ik dan laten staan en pas verhuizen als ze aflopen. Dank voor de tip.

Het is wel de bedoeling dat ze naar een Gmail-adres geforward worden. Dat kan niet? Bijzonder...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Droefsnoet schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:38:
Weet je dat zeker? Normaal heb je maar een paar maanden vooruitbetaald, en dan rekent Vimexx voor die paar maanden niets, ook al gebruik je hun nameserver. Ik kan me voorstellen dat het anders wordt wanneer het om 5 jaar gaat.
Dat kan wel, maar je moet eerst deze stappen volgen.

[ Voor 13% gewijzigd door GlowMouse op 16-04-2020 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Galois schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:55:
[...]

Nee, die zou ik dan laten staan en pas verhuizen als ze aflopen. Dank voor de tip.

Het is wel de bedoeling dat ze naar een Gmail-adres geforward worden. Dat kan niet? Bijzonder...
Waarom is dit geblokkeerd?
Gmail scant mail op spam, de spammende servers worden geblokkeerd. Als de webserver mail forward, herkent Gmail deze server als de server die verantwoordelijk is voor het spammen. Dat wil zeggen dat zodra een externe server spamt en deze server het doorstuurt naar Gmail, Gmail denkt dat de forwarder juist de spammer is. Om deze reden is het niet meer mogelijk om mail door te sturen naar deze publieke services. Gmail heeft daar een oplossing voor gemaakt welke wij nu helaas moeten forceren. Je leest er hier meer over: Uitleg voor gmail

Voor Microsoft adressen wordt dezelfde waarschuwing getoond, maar dan met een andere uitleg link.
GlowMouse schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:02:
[...]

Weet je dat zeker? Normaal heb je maar een paar maanden vooruitbetaald, en dan rekent Vimexx voor die paar maanden niets, ook al gebruik je hun nameserver. Ik kan me voorstellen dat het anders wordt wanneer het om 5 jaar gaat.
Klopt, Vimexx hanteert de datum van het domein zoals die bij de registry (SIDN/ICANN) staat. Maar aangezien je bij een registry niet jaren vooruit kan betalen, staat de betaling die TS bij de registrar heeft gedaan daar los van. Vimexx kijkt alleen naar de creation date en niet naar de betaalregeling die is gedaan bij een concurrent.
Dat kan wel, maar je moet eerst deze stappen volgen.
Maar dat is geen forward, dat is je mailaccount instellen in Gmail. Mail wordt dan alsnog afgeleverd op de servers van Vimexx waarna je die ophaalt in Gmail. Met forward wordt mail alleen doorgestuurd en niet opgeslagen. Je hebt dan geen schijfruimte nodig en dat heb je wel nodig bij een mailaccount ophalen in Gmail. In dat geval is 2GB misschien weer te weinig voor TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Droefsnoet schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:43:
[...]

Waarom is dit geblokkeerd?
Gmail scant mail op spam, de spammende servers worden geblokkeerd. Als de webserver mail forward, herkent Gmail deze server als de server die verantwoordelijk is voor het spammen. Dat wil zeggen dat zodra een externe server spamt en deze server het doorstuurt naar Gmail, Gmail denkt dat de forwarder juist de spammer is. Om deze reden is het niet meer mogelijk om mail door te sturen naar deze publieke services. Gmail heeft daar een oplossing voor gemaakt welke wij nu helaas moeten forceren. Je leest er hier meer over: Uitleg voor gmail

Voor Microsoft adressen wordt dezelfde waarschuwing getoond, maar dan met een andere uitleg link.

[...]

Klopt, Vimexx hanteert de datum van het domein zoals die bij de registry (SIDN/ICANN) staat. Maar aangezien je bij een registry niet jaren vooruit kan betalen, staat de betaling die TS bij de registrar heeft gedaan daar los van. Vimexx kijkt alleen naar de creation date en niet naar de betaalregeling die is gedaan bij een concurrent.

[...]

Maar dat is geen forward, dat is je mailaccount instellen in Gmail. Mail wordt dan alsnog afgeleverd op de servers van Vimexx waarna je die ophaalt in Gmail. Met forward wordt mail alleen doorgestuurd en niet opgeslagen. Je hebt dan geen schijfruimte nodig en dat heb je wel nodig bij een mailaccount ophalen in Gmail. In dat geval is 2GB misschien weer te weinig voor TS.
Hmmm... dan is Vimexx niet wat ik zoek. Ik wil gewoon mail kunnen forwarden. De ene alias naar de ene Gmail-account en de andere naar een andere.

Als Vimexx dit niet doet... moet ik maar op zoek naar een andere. Bluehost doet dit namelijk wel. Vimexx doet in wat jij citeert, alsof dit een probleem bij Gmail is en niet bij hun... maar als anderen het wel kunnen? (Bv dus waar ik nu bij zit, Bluehost)

Hoe zit zoiets bij bv. Strato? Is het niet sturen naar Gmail uniek voor Vimexx of doen meer dat (niet)?

[ Voor 3% gewijzigd door Galois op 16-04-2020 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:09

Aganim

I have a cunning plan..

Galois schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:20:

Als Vimexx dit niet doet... moet ik maar op zoek naar een andere. Bluehost doet dit namelijk wel. Vimexx doet in wat jij citeert, alsof dit een probleem bij Gmail is en niet bij hun... maar als anderen het wel kunnen? (Bv dus waar ik nu bij zit, Bluehost)
Her probleem zit hem waarschijnlijk in de prijs, hoe minder de klanten betalen, hoe meer gezeur je ermee hebt is mijn ervaring. Voor die 45 cent kan het niet uit om tijd te besteden aan het fixen van een mailblokkade veroorzaakt door iemand die zijn zaken niet op orde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Aganim schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:30:
[...]

Her probleem zit hem waarschijnlijk in de prijs, hoe minder de klanten betalen, hoe meer gezeur je ermee hebt is mijn ervaring. Voor die 45 cent kan het niet uit om tijd te besteden aan het fixen van een mailblokkade veroorzaakt door iemand die zijn zaken niet op orde heeft.
Uiteraard mag je niet voor deze prijs hetzelfde verwachten als voor 200 dollar per jaar. Snap ik.

Wat ik niet snap is jouw uitspraak '(...) een mailblokkade veroorzaakt door iemand die zijn zaken niet op orde heeft.'.

De mailblokkade is niet afhankelijk van de gebruiker, maar van (in dit geval) Vimexx zelf. Gmail herkent mails doorgestuurd vanaf Vimexx als spam. Dus Vimexx wordt als een spam-server gezien door Gmail. Dus die iemand die zijn zaken niet op orde heeft bedoel je Vimexx mee? Vast niet, want dat is juist degene die een probleem heeft. Niet Gmail...

Snap jou dus niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:09

Aganim

I have a cunning plan..

Ik vermoed dat het een combinatie is van budgettair geen zin te hebben om:
1. de forwarding op een Google-proof wijze in te richten
2. de schade te herstellen van gebruikers die, door allerlei reut te forwarden, de hele server of zelfs het IP blok weten te blacklisten. Mijn opmerking sloeg voornamelijk op het laatste.

[ Voor 0% gewijzigd door Aganim op 17-04-2020 07:14 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Galois schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:20:
... dan is Vimexx niet wat ik zoek. Ik wil gewoon mail kunnen forwarden.
Ik heb dat op mijn hosting servers ook verbannen.
Het mag nu alleen op strikte voorwaarde dat je betaalt voor de uren die wij er insteken om een ban ongedaan te maken.

Want als jij de ban veroorzaakt, kan niemand op die server meer e-mailen naar gmail klanten.
En dit gebeurde maandelijks (vooral Microsoft).

Gelukkig zijn wij er nu geen uren meer aan kwijt (ook dankzij rspamd).

Lees je even in over SPF en DMARC, dan stuur ik je daarna wat emails om bluehost aan het werk te zetten met de door jou veroorzaakte ban ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DJMaze op 17-04-2020 00:18 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:10
Je kunt Gmail toch ook gewoon instellen de mail via pop op te halen?
https://support.google.co....Platform%3DDesktop&hl=nl

Zo doe ik dat bij mijn webhost.

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen3 op 17-04-2020 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
DJMaze schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 00:13:
[...]
Want als jij de ban veroorzaakt, kan niemand op die server meer e-mailen naar gmail klanten.
Of je stuurt forwards via een andere IP-range dan gewone uitgaande e-mail. Dan zit het elkaar niet in de weg. Eventueel via een SMTP dienst zodat je er zelf geen omkijken naar hebt. (Al snap ik dat dat laatste natuurlijk niet kan bij deze prijsstelling.)

Ik weet niet of Bluehost zelf e-mail verstuurd of dit uitbesteed, maar bij de betere SMTP diensten krijg je feedback wanneer iemand een e-mail als spam markeert in Yahoo/Outlook/Gmail. Kennelijk zit daar een terugkoppeling. Dat maakt het een stuk makkelijker om de foute gebruikers te identificeren en daar de forwarding uit te zetten.

Enfin. Je krijgt meestal waar je voor betaald. 200 euro is inderdaad veel geld voor 3 kleine sites, maar 6 euro is wel weer het andere uiterste.

EDIT: POP oplossing van @jeroen3 is eigenlijk het mooiste. Voorkomt problemen voor de host, maar ook voor jezelf. Je weet dan zeker dat je eigen e-mails niet het slachtoffer worden van een andere gebruiker bij dezelfde host die voorgenoemd probleem veroorzaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door NielsFL op 17-04-2020 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
DJMaze schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 00:13:
[...]

Ik heb dat op mijn hosting servers ook verbannen.
Het mag nu alleen op strikte voorwaarde dat je betaalt voor de uren die wij er insteken om een ban ongedaan te maken.

Gelukkig zijn wij er nu geen uren meer aan kwijt (ook dankzij rspamd).

Lees je even in over SPF en DMARC, dan stuur ik je daarna wat emails om bluehost aan het werk te zetten met de door jou veroorzaakte ban ;)
Ik snap het. Wist niet dat het zo'n groot probleem was. Klinkt overigens logisch.

Maar dat Gmail dan jouw servers weert (en die van Vimexx), maar bv. niet die van Bluehost is omdat Bluehost dan contact heeft met Google en hun servers op een whitelist staan? Of hoe zal dat gaan? Het is namelijk niet zo dat Bluehost het zich kan veroorloven om eens in de zoveel tijd mails van hun klanten niet aan te laten komen... Zij hebben dus een oplossing bedacht die goed werkt? Met of zonder hulp van Google...

Interessant dat DMARC, ik leer zoveel op dit forum :)
jeroen3 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:00:
Je kunt Gmail toch ook gewoon instellen de mail via pop op te halen?
https://support.google.co....Platform%3DDesktop&hl=nl

Zo doe ik dat bij mijn webhost.
Ja, dat klopt, dat zou dan ook een oplossing zijn. Maar niet mijn initiële wens. Maar het is inderdaad een alternatief wat goed werkt en als ik daardoor deze goedkope hostingservice kan afnemen, dan ben ik verder tevreden...

Maar hoe los je dat op voor je catch-all? Of gebruik je die niet? Of laat je de catch-mail forwarden naar mail@domein.nl en dan haal je mail@domein.nl via POP (of IMAP) op in Gmail?
NielsFL schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:43:
[...]

Of je stuurt forwards via een andere IP-range dan gewone uitgaande e-mail. Dan zit het elkaar niet in de weg. Eventueel via een SMTP dienst zodat je er zelf geen omkijken naar hebt. (Al snap ik dat dat laatste natuurlijk niet kan bij deze prijsstelling.)

Ik weet niet of Bluehost zelf e-mail verstuurd of dit uitbesteed, maar bij de betere SMTP diensten krijg je feedback wanneer iemand een e-mail als spam markeert in Yahoo/Outlook/Gmail. Kennelijk zit daar een terugkoppeling. Dat maakt het een stuk makkelijker om de foute gebruikers te identificeren en daar de forwarding uit te zetten.
Ik heb ook geen idee hoe Bluehost dit doet, maar wel dat ik dit al sinds het begin doe (ik ben een kleine 20 jaar klant bij Bluehost, toen het nog kleine jongens waren... :)) en het nooit mis is gegaan. Ik heb voor alle drie de websites catch-all forwards, verder enkele alias (voor familieleden met dezelfde achternaam) die geforward worden naar hun Gmail, gaat al 20 jaar goed. Daarom vast ook nooit stilgestaan bij bovengenoemde problemen.
Ik heb de vorige keer een 'aanbieding' van Bluehost gekregen van 400 euro voor 3 jaar, toen twijfelde ik al omdat ik er zo weinig mee doe, maar bij het aflopen van dit termijn, wil ik toch over naar een eenvoudige hoster.

Wel wil ik dit zo soepel mogelijk laten verlopen (zeker voor mijn familieleden die dit emailadres gebruiken... :)). Vandaar dat ik zeer content ben met jullie waardevolle tips!
Enfin. Je krijgt meestal waar je voor betaald. 200 euro is inderdaad veel geld voor 3 kleine sites, maar 6 euro is wel weer het andere uiterste.

EDIT: POP oplossing van @jeroen3 is eigenlijk het mooiste. Voorkomt problemen voor de host, maar ook voor jezelf. Je weet dan zeker dat je eigen e-mails niet het slachtoffer worden van een andere gebruiker bij dezelfde host die voorgenoemd probleem veroorzaakt.
Ja, ik realiseer mij heel goed dat als ik 6 euro aan kosten betaal, dat ik niet hetzelfde kan verwachten als bij 200 euro (maar daar zitten natuurlijk ook diensten als onbeperkt verkeer, onbeperkte opslag, enz, waar ik dus geen gebruik van maak).

Overigens zijn die 200 euro 187 dollar incl. een .com-domeinnaam. Die kost 10-15 euro per jaar. Dus de kosten van 6 euro, verdrievoudigen bijna ;)

Allen: mijn dank is groot! Interessante dingen die jullie aanhalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:10
Galois schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:10:
[...]

Ja, dat klopt, dat zou dan ook een oplossing zijn. Maar niet mijn initiële wens. Maar het is inderdaad een alternatief wat goed werkt en als ik daardoor deze goedkope hostingservice kan afnemen, dan ben ik verder tevreden...

Maar hoe los je dat op voor je catch-all? Of gebruik je die niet? Of laat je de catch-mail forwarden naar mail@domein.nl en dan haal je mail@domein.nl via POP (of IMAP) op in Gmail?
Mijn webhost heeft geen catch-all. Ik heb ook niet de indruk dat ik er iets aan mis.
De registrar geeft toch het email adres van het administratief account op bij sidn, dat is in mijn geval al mijn gmail adres. (met als resultaat dat mijn spambox aardig gevuld zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
jeroen3 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:18:
[...]

Mijn webhost heeft geen catch-all. Ik heb ook niet de indruk dat ik er iets aan mis.
De registrar geeft toch het email adres van het administratief account op bij sidn, dat is in mijn geval al mijn gmail adres. (met als resultaat dat mijn spambox aardig gevuld zit)
Nee, dat klopt ook. Het is meer van 'dat heb ik altijd zo gehad' dan dat het een beslissing is waar ik goed over nagedacht (of nadenk) heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
NielsFL schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:43:
bij de betere SMTP diensten krijg je feedback wanneer iemand een e-mail als spam markeert in Yahoo/Outlook/Gmail. Kennelijk zit daar een terugkoppeling. Dat maakt het een stuk makkelijker om de foute gebruikers te identificeren en daar de forwarding uit te zetten.
Die heb ik, en werkt een beetje. Met name Outlook.com gebruikers klikken op de "spam" knop i.p.v. het prullenbak icoontje.
Hoevaak ik klanten daarvoor heb gewaarschuwd... :(
Wie niet luisteren wil.... :)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmmuhsin
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-05-2020
*snip* spam

[ Voor 73% gewijzigd door RobIII op 17-05-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Maar dat kost dan 7€/maand toch? De ‘goedkope’ opties staan maar 1 domein toe.

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 17-05-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
@Galois Wat is uiteindelijk jouw keuze geworden voor hosting waar je je 3 domeinnamen hebt ondergebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Djerique schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:09:
@Galois Wat is uiteindelijk jouw keuze geworden voor hosting waar je je 3 domeinnamen hebt ondergebracht?
Ik was te laat met opzeggen van contract en loopt tot mei 2021. Ik stap dus dan (en nu echt) over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
@Galois Waar denk je na mei 2021 heen te willen gaan en wat zijn de alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbet
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-12-2022
Opgelet bij Vimexx.

Ze zijn niet per se heel duur. Maarrrr ik voelde met toch wat opgelicht door ze:

Verlengen is duur (soms), en dat zie je niet duidelijk
De kosten van jaar 1 voor een domein zijn laag, maar het verlengen van je domeinnaam is significant duurder!!

Dat op zich is nog niet eens zo erg, maarrrrr je krijgt 'gratis' een domein naam bij bijv. .eu en .com adressen (worden automatisch toegevoegd bij aanschaf). Deze 'gratis' domeinnamen zijn alleen gratis het eerste jaar en daarna zijn dit allemaal opvallend dure te verlengen domeinnamen (rond 30,- per domein per jaar!!). Omdat ze erop drukken dat je automatisch incasso inschakelt ontdek je dit vaak pas bij de afschrijving als je ziet het bedrag toch wel aan de hoge kant is.

Ook zijn prijzen allemaal ex btw en zonder transactiekosten. Tot je bij de daadwerkelijke betaling bent zie je daar niets van (behalve in hele kleine lettertjes helemaal verstopt onderaan de pagina).

Hoewel ik direct voor de incasso aangaf via de helpdesk dat ik dit niet wilde (nog voor incasso verwerkt was), was de boodschap meerdere keren: het is al verwerkt, gewoon betalen
- Ik ontdekte dat dit niet waar is! Je kunt gewoon de incasso annuleren en de domeinen die je wel wilt behouden met de hand betalen.

Hoewel ik tot dan toe tevreden was over vimexx, voelde ik met toen wel beroerd. Het gevoel dat ik krijg is dat ze die domeinen expres cadeau geven in de hoop dat mensen de verleng kosten over het hoofd zien. Mocht je daar problemen mee hebben dan zullen ze je daar niet mee helpen. En dat voelt toch niet helemaal als een eerlijk verdien model.

Kijk ook goed naar wat er in de hosting pakketten zitten. Ik vond het niet allemaal even logisch. Het allergoedkoopste pakket geeft recht op het gebruik van onbeperkt aantal domeinen, het daarna duurdere account staat maar 5 domeinnamen toe op het hosting pakket. Zal wel te maken hebben met services die ze bij derde partijen afnemen voor domeinen.

Het gratis domeinnaam .nl dat je bij het hosting pakket krijgt kun je alleen gebruiken voor nieuw aan te maken domeinen, je kunt niet een bestaand .nl naam verhuizen naar je hosting en die gebruiken. ( Je kunt natuurlijk je domein laten verlopen en dan opnieuw registreren, maar dat voelt toch ook niet helemaal goed en je site is offline voor een maand).

Ikzelf ben nu op zoek naar een nieuwe hosting partij, en ik hoor graag of iemand goede ervaring heeft met andere partijen. Ik betaal liever gewoon vaste transparante prijs dan actie prijzen voor 1 jaar etc. Al is dat een eurotje meer. Ik houd met graag aanbevolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Het is toch Vimexx geworden.

En alleen de hosting-services. Voor 45 cent per maand (wel ex BTW :)).

Ik heb (momenteel) niets anders nodig dan dat mijn mail wordt 'doorgestuurd' naar mijn Gmail. Plus een kleine entreepagina...

Dat heb ik als volgt opgelost: ik heb een mailadres aangemaakt: mail@mijndomein.nl en laat de andere adressen die ik wil daarheen sturen (dus forwarders voor contact@mijndomein.nl, naam@domein.nl, enz).

Het werkt tot nu toe soepel, meer heb ik nu niet nodig. Ik mag maar 500 mails per dag ontvangen of versturen, maar daar zit ik niet aan hoor... :)

Mijn domeinnamen zijn bij hostnet.nl geregistreerd tot 2026. Dus dat komt voorlopig wel goed.

Pagina: 1