Vraag

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:09

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik heb een oudere TV, een JVC LT-32P80BU, en die gebruik ik puur om via HDMI films op te kijken. De afstandsbediening was lang kwijt, en nu ik die teruggevonden heb lijkt deze niet meer te werken (batterij vervangen door zeker weten werkende batterij, maar er komt geen signaal uit). Afijn, ik dacht ik koop universele Hama afstandsbediening, echter krijg ik deze alleen werkend met de basisfuncties. Ik heb zowel handmatig als automatisch naar een passende code gezocht, echter is het resultaat hetzelfde.

Heeft iemand een tip hoe ik dan wel kan uitsluiten of de oude remote daadwerkelijk defect is (deed het prima voordat deze kwijt was, en is niets raars mee gebeurd), of hoe ik de juiste code voor deze TV kan vinden zodat de universele remote ook uitgebreidere functies kan uitvoeren?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
met een camera (webcam, mobieltje etc) kan je Infrarood zien.. houd die eens voor je afstandsbediening dan zie je wel of de IR diode iets doet :o

verder is het geen optie om eens te neuzen op google / ebay voor een vervangings remote die prima werkt?

je hebt nu denk ik een JVC RM-C1910S. remote ?

404 Signature not found

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
SMSfreakie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:43:
met een camera (webcam, mobieltje etc) kan je Infrarood zien.. houd die eens voor je afstandsbediening dan zie je wel of de IR diode iets doet :o

verder is het geen optie om eens te neuzen op google / ebay voor een vervangings remote die prima werkt?

je hebt nu denk ik een JVC RM-C1910S. remote ?
Dat was een goede tip! It's alive :) Ik zag duidelijk een signaal eruit komen op video.

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-10 16:35
Soms kan het zijn dat bepaalde toetsen op de afstandsbediening geen goed contact meer maken.

Open de afstandsbediening door de schroefje(s) los te draaien, vaak onder de batterijklep. Of soms helemaal geen schroefjes. Dan rondom de naad in de afstandsbediening zachtjes een bot tafelmes duwen en voorzichtig open wrikken. Soms kun je een kraakje horen, hoeft niets te zijn.
Eenmaal open trek je de print er uit en was deze af met glassex. Daarna oppoetsen met een droge doek en de toetscontacten op de print voorzichtig napoetsen met wat contactspray, alcohol, of spiritus.
Het zelfde met de toetsenmatje maar dan onder flink water en sop met een borstel uitwassen. Nadien droog maken en de toetstcontacten aan de onderkans lichtjes oppoetsen/deppen met wat contactspray, alcohol, of spiritus.
Alles weer in elkaar zetten en kijken of je verbetering hebt.

In enkele gevallen kan het nodig zijn om alle soldeercontacten op de print opnieuw te laten vloeien met een solderbout en een beetje soldeer. Metname de IR led, de batterijcontacten en het kristal willen nog wel eens last hebben van slechte soldeercontacten. Vaak door de ouderom, vallen, etc.
Kijk dan ook gelijk de batterijcontacten na, die verende delen. Soms zit daar wat oxide op van oude batterijen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:04

FreakNL

Well do ya punk?

Er bestaan ook remote control apps voor Android.. Dat heeft mij in menig hotel al "gered" ;)

• SMSfreakie
  • Niet online
FreakNL schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:08:
Er bestaan ook remote control apps voor Android.. Dat heeft mij in menig hotel al "gered" ;)
om hem daarna direct in normale mode te zetten ipv hotel mode? :p

404 Signature not found

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ja dat dus.. Ik haat het dat ik mijn Chromecast of externe schijf met media niet mag gebruiken. Betutteling.. Dat je het volume wilt beperken en de geavanceerde instellingen, prima. Maar laat mij gewoon mijn eigen devices aansluiten aub....

Ik reis veel voor mijn werk (ja, nu dus niet) en ik maak er een sport van om die TV te kunnen gebruiken zoals ik wil.. Tot nu toe was een ouwe LG in Cadiz mijn grootste uitdaging, daar had ik uiteindelijk die Android remote nodig, meestal lukt het me wel met ofwel de fysieke knopjes op de TV of een toetsencombinatie op de afstandsbediening...

En dan zijn er ook nog de hotels waar het gewoon standaard mag. Zoals het hoort.

[ Voor 47% gewijzigd door FreakNL op 16-04-2020 16:18 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Theo74 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:00:
Soms kan het zijn dat bepaalde toetsen op de afstandsbediening geen goed contact meer maken.

Open de afstandsbediening door de schroefje(s) los te draaien, vaak onder de batterijklep. Of soms helemaal geen schroefjes. Dan rondom de naad in de afstandsbediening zachtjes een bot tafelmes duwen en voorzichtig open wrikken. Soms kun je een kraakje horen, hoeft niets te zijn.
Eenmaal open trek je de print er uit en was deze af met glassex. Daarna oppoetsen met een droge doek en de toetscontacten op de print voorzichtig napoetsen met wat contactspray, alcohol, of spiritus.
Het zelfde met de toetsenmatje maar dan onder flink water en sop met een borstel uitwassen. Nadien droog maken en de toetstcontacten aan de onderkans lichtjes oppoetsen/deppen met wat contactspray, alcohol, of spiritus.
Alles weer in elkaar zetten en kijken of je verbetering hebt.

In enkele gevallen kan het nodig zijn om alle soldeercontacten op de print opnieuw te laten vloeien met een solderbout en een beetje soldeer. Metname de IR led, de batterijcontacten en het kristal willen nog wel eens last hebben van slechte soldeercontacten. Vaak door de ouderom, vallen, etc.
Kijk dan ook gelijk de batterijcontacten na, die verende delen. Soms zit daar wat oxide op van oude batterijen.
Er zitten geen schroeven in en met een mes moest ik zoveel kracht zetten dat ik het idee had dat hij eerder ging breken dan open zou gaan. Zojuist even alle knoppen getest voor de camera en bij elke knop zie ik IR signaal tevoorschijn komen. Dan lijkt me dat het probleem niet in de afstandsbediening zit, toch? Om uit te sluiten dat er voorheen om wat voor reden dan ook geen signaal uitgezonden werd, zojuist nog even op de TV gericht, maar die reageerde nergens op.
FreakNL schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:08:
Werkt dat alleen met smart/internet TV's? Deze is van ver voor dat tijdperk namelijk :)

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nee juist niet. Maar de smartphone moet wel IR hebben.. iPhones hebben dat niet dus daar heb je niks aan..

Vandaar dat ik altijd een ouwe Galaxy S5 bij me heb ;)

Anymote is een goeie.

https://www.androidauthor...-apps-for-android-607846/

[ Voor 23% gewijzigd door FreakNL op 16-04-2020 16:58 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
FreakNL schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:57:
Nee juist niet. Maar de smartphone moet wel IR hebben.. iPhones hebben dat niet dus daar heb je niks aan..

Vandaar dat ik altijd een ouwe Galaxy S5 bij me heb ;)

Anymote is een goeie.

https://www.androidauthor...-apps-for-android-607846/
Mijn S7 heeft geen IR, maar de S6 van mijn vrouw wel. Zometeen dus even die app proberen (ze is nu aan het skypen met iemand). Hopelijk gaat het lukken :)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Bummer, niet gelukt. D.w.z. de app heeft niet de codecs voor specifiek dit model. De gesuggereerde gaven me wel de basis functies, maar het ding waar het me om gaat (aspect ratio/position) was niet beschikbaar :(

Zijn er nog andere opties? Ik snap nog steeds niet waarom de TV niet op de origenele remote reageert, terwijl die wel IR uitzend.

• SMSfreakie
  • Niet online
is het echt wel de originele remote? :-) of hij zend foutieve codes uit..

404 Signature not found

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
SMSfreakie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:45:
is het echt wel de originele remote? :-) of hij zend foutieve codes uit..
Daar ben ik wel van overtuigd, dat dit de originele remote is. Het is namelijk het enige apparaat dat een afstandsbediening heeft, op de de nieuwere TV na, maar die remote is ook nog gewoon aanwezig ;) Raar toch dat hij niet werkt? :?

• SMSfreakie
  • Niet online
dan zend die mogelijk geen correcte signalen uit oid. maar kom daar maar eens achter..

misschien met een arduino en een IR ontvanger de boel capturen zowel van de niet werkende originele remote als een universele remote die enige "basis" functies doet.. en dat vergelijken?

404 Signature not found

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:44
In een grijs verleden had ik een Philips Pronto, Toen kwam ik vaak op RemoteCentral. Die site bestaat nog steeds, en ze hebben codes voor JVC screen formats: http://files.remotecentra...screen_formats/index.html

Nu nog een manier vinden om deze in een Android app te krijgen....

Hier een mogelijke aanzet: http://www.remotecentral....c-theater/thread.cgi?4910

Ook bij JVC zijn er codes te vinden: http://pro.jvc.com/pro/at...Discrete_IR_Code_V1.1.pdf

En deze app kan Pronto codes lezen! https://www.unifiedremote.com/tutorials/how-to-use-ir

[ Voor 33% gewijzigd door guido66 op 17-04-2020 17:12 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

SMSfreakie schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:43:
[...]

om hem daarna direct in normale mode te zetten ipv hotel mode? :p
Wij hebben een paar keer een tv gehad op een hotelkamer waar een digitale klok in de het scherm zat, en wel zo fel dat je de neiging had zonnebrandcreme te gaan smeren.

Even googlen, terug naar fabrieksinstellingen en hotelmode uit en dat verrekte klokje uitzetten in het servicemenu. >:)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
guido66 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 16:39:
In een grijs verleden had ik een Philips Pronto, Toen kwam ik vaak op RemoteCentral. Die site bestaat nog steeds, en ze hebben codes voor JVC screen formats: http://files.remotecentra...screen_formats/index.html

Nu nog een manier vinden om deze in een Android app te krijgen....

Hier een mogelijke aanzet: http://www.remotecentral....c-theater/thread.cgi?4910

Ook bij JVC zijn er codes te vinden: http://pro.jvc.com/pro/at...Discrete_IR_Code_V1.1.pdf

En deze app kan Pronto codes lezen! https://www.unifiedremote.com/tutorials/how-to-use-ir
Het lijkt erop dat er nergens codes beschikbaar zijn voor specifiek dit model TV. Althans, de JVC codes op remotecentral lijken generieke JVC codes? Er zitten ook generieke codes op de Anymote app en daarmee werkte enkel de basisfunctionaliteit.

Het uitlezen van de codes van de oude remote lijkt me onzinnig, want dan zou die het gelijk al hebben moeten doen lijkt me? :)

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:44
Er staan ook speciale codes voor beeldformaten

http://www.remotecentral....-discrete/thread.cgi?5358

[ Voor 44% gewijzigd door guido66 op 18-04-2020 16:41 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Het lijkt me wat ingewikkeld worden. Dat i.c.m. RSI in mijn hand laat ik het nu maar even voor wat het is. Bedankt voor alle adviezen zover!

Pagina: 1