Verbouw achter woning in steeg, arbo regels?

Pagina: 1
Acties:

• LiquiD-AciD
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-01 12:29
Hoi!

Achter ons wordt een pand verbouwt tot woningen. Opzich prima alleen schorten er wat dingetjes aan volgens mij. Er staat ineens een steiger in de steeg waardoor wij met motor/fiets etc niet meer de achtertuin uit kunnen. Ik heb gevraagd tijdens het bouwen van de steiger of we er straks nog langs konden met de motor en dat zou geen probleem zijn.

Smiddags stond de steiger er toen ik terug kwam en viel me op dat onze motor met meer dan 30cm breedte er nooit doorheen gaat passen meer. Als dit even was aangegeven dan hadden we de spullen even elders geparkeerd.

Maar dat terzijde. BOAS hebben het druk dus die doen niets, aannemer zegt: "vecht maar uit met de gemeente".

Nu zijn er volgens mij wat zaken die fout gaan:
* Steiger heeft geen groene kaart
* Werknemers dragen geen helmen of whatsoever
* De steiger heeft maar op een heel klein deel kantplanken waardoor er constant puin in onze tuin valt (ja ook op de motor)
* De bovenste plank die gebruikt wordt (op 6 meter hoogte) is geheel geen leuning aangebracht (en dus ook geen kantplank). Het is dus niet geheel ondenkbaar dat er binnenkort een werknemer bij ons in de tuin ligt.

Iemand enig idee wat te doen aan de volgende 2 dingen?
* Hoe kom ik weg? Het lijkt erop dat de steiger er nog wel een maand of 2 staat, moest dit niet gecommuniceerd worden? De gemeente heb ik al 4x gebeld maar hebben het druk met corona
* Wat te doen met veiligheid? Wat als er straks een deuk in de motor zit of als er een werknemer in de tuin pleurt?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-01 16:44
Gemeente laten uitvechten, zij hebben bouw- en woningtoezicht hiervoor. Verder kan je dit bij de inspectie SZW melden als er onveilig gewerkt wordt.

Enne, van wie is de steeg?

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 16-04-2020 14:38 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:25
Even zaken vastleggen (foto’s enzo)

Opdrachtgever van aannemer (je achterburen ) benaderen en constructief je zorgen uiten?

Als de steeg een brandgang is kan je ook gemeente hulp in die hoek proberen te zoeken

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:58
Ik denk niet dat je er veel aan hebt, maar vaak horen de stegen achter de huizen bij de grond van het huis. Het is dus mogelijk dat je de helft van de steeg bezit, en dat dus de steiger ook op jouw grond staat. Hierdoor zijn er bepaalde rechten/plichten (voor zowel jou, als de buren/aannemer):

https://www.juridischloke...ren/buren/buren-toelaten/

Ik denk dat je grootste kans is om met de buren (en dus niet de aannemer) te overleggen over de ontstane situatie.

• LiquiD-AciD
Het probleem is denk ik vooral dat het onbekend is voor ons wie de eigenaar van het pand is. Dat wil de aannemer ook niet zeggen maar het lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk dat de aannemer dit zelf is. Kadestraal is het volgens de BOAS van de gemeente en is het verder alleen een brandgang die bij ons en het pand hierachter hoort.

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Steiger vannacht gewoon afbreken en aan de straat zetten; 'Recent gevonden op mijn terrein / eigenaar onbekend / gratis meenemen'

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:05
kabeltjekabel schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:02:
Steiger vannacht gewoon afbreken en aan de straat zetten; 'Recent gevonden op mijn terrein / eigenaar onbekend / gratis meenemen'
In het gunstigste geval draai je op voor alle schade die de aannemer lijdt. In het slechtste geval tref je de cowboy en staat je huis in de fik en is je motor gejat. Matig advies dus.

Ik zou eerst even contact opnemen met de gemeente om te zien of die wat voor je kan betekenen.

• kabeltjekabel
cryptapix schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:09:
[...]

In het gunstigste geval draai je op voor alle schade die de aannemer lijdt. In het slechtste geval tref je de cowboy en staat je huis in de fik en is je motor gejat. Matig advies dus.

Ik zou eerst even contact opnemen met de gemeente om te zien of die wat voor je kan betekenen.
Uiteraard dat laatste; maar als die niks doen dan maar, zoals Rutte graag ziet, wat burgerinitiatief he.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:05
kabeltjekabel schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:12:
[...]
Uiteraard dat laatste; maar als die niks doen dan maar, zoals Rutte graag ziet, wat burgerinitiatief he.
Ik ben nog steeds niet zo voor eigen rechter spelen ;) Als de grond van de gemeente is, en TS recht van overpad heeft, zou ik een handhavingsverzoek indienen. Dan moet de gemeente wel reageren. Kans bestaat ook dat de steeg 50/50 eigendom is van TS en achterburen. Dan zal je zelf juridische stappen moeten nemen.

Dus @LiquiD-AciD gemeente bellen en kijken wat die wil doen. Op kadaster.nl kun je overigens voor paar euro aan uittreksels zo achterhalen wie de eigenaar is van de steeg en de woning.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:53
Ook al is de helft van hem en de andere helft van de buurman... Dan is er toch nog gewoon recht van overpad? Uiteraard is er ook het recht om te klussen, het een sluit het ander niet uit.

Foto's maken van de huidige staat van de motor is sowieso handig en dan even de aannemer vragen wanneer je de motor uit de tuin kan halen en hem daarna buiten de tuin ergens parkeren?

• kabeltjekabel
cryptapix schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:21:
[...]

Ik ben nog steeds niet zo voor eigen rechter spelen ;)
Ik ook niet; maar als de staat faalt in haar monopolie... dan moet je wat he.
Als de grond van de gemeente is, en TS recht van overpad heeft, zou ik een handhavingsverzoek indienen. Dan moet de gemeente wel reageren.
Ja; een ontvangstbevestiging en dan binnen 8 weken....
Kans bestaat ook dat de steeg 50/50 eigendom is van TS en achterburen. Dan zal je zelf juridische stappen moeten nemen.

Dus @LiquiD-AciD gemeente bellen en kijken wat die wil doen. Op kadaster.nl kun je overigens voor paar euro aan uittreksels zo achterhalen wie de eigenaar is van de steeg en de woning.
Tuurlijk niet; je belt de gemeente; zegt dat je een cruciaal beroep hebt en dat je nu niet naar je werkt kunt omdat er een steiger in je steeg staat. ;)

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:30
Mogelijk is de communicatie al verziekt met de aannemer, maar zo niet.

Vraag of hij een of twee mannetjes van hem even smiddags de schoren eruit kan laten halen(voor een kratje bier :? ) en achter je er weer in kan zetten terwijl jij je motor erdoor rijd, zodat je je motor tijdelijk in de voortuin kan zetten en gewoon naar je werk kan. En zij gewoon door kunnen met hun werk.

Lijkt me niet zo'n probleem.

Zelf eraan gaan zitten kan de veiligheid in gevaar brengen dus dat wil je niet.

Wat betreft dat bouwpuin, ze hebben van die groene netten waar ze zo'n steiger mee kunnen inpakken.

[ Voor 15% gewijzigd door FRANQ op 16-04-2020 15:58 ]

• LiquiD-AciD
Ik ga er zelf niet mee bezig, het is een grote vast opgestelde (aan het pand vast geboorde) bouwsteiger. Het feit dat ik smiddags meteen een uithaal kreeg vanwege de vraag of het wellicht handig was het te communiceren zodat we weer weg konden was meteen "vecht maar uit met de gemeente, wij gaan naar huis."

Wat ik kan vinden is dat de gemeente het pand verkocht heeft aan een projectontwikkelaar. Ik heb nogmaals de gemeente gebeld en die gaan wederom stadstoezicht er op af sturen. Kan zo weer een paar weken duren tot die tijd maar bonnetjes van de taxi bewaren ofzo. Beetje raar dit, overleg was vooral handig geweest. Voortuin hebben we niet dus dan moet de motor op de weg maar dat is dan niet anders.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-01 16:44
kabeltjekabel schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:02:
En met het wetboek in de hand (o.a. burenrecht voor werkzaamheden die je moet toelaten) mag je die steiger ook weer opbouwen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-01 02:43
Begin z.s.m. met fotos maken. Van alles: de steiger zonder netten, kantplanken e.d., dat je er niet bij kan, met een meetlint, etc. Vergeet daarbij vooral je tuin, eventueel tuinhuis, schutting/muur, huis en dergelijke niet. Zie dat als een 0-meting. Documenteer ook nauwkeurig hoeken en dergelijke die makkelijk kunnen scheuren, ook binnenshuis.

Alles verder ook documenteren. Wat jij zegt/vraagt, hoe daarop gereageerd wordt. Is het een grote firma? Dan wil het wel eens lonen om met het hoofdkantoor contact op te nemen, er wordt vaak met kleinere onderaannemers gewerkt. Duidelijk aangeven dat je geen problemen hebt met de werkzaamheden an sich, maar wel met de communicatie en omgang, omdat jij nu dus niet meer je spullen de tuin uit kan halen, die je dagelijks nodig hebt. Aangeven dat je dit vooral gemeld hebt (tip: zoek de volgende keer de uitvoerder op) omdat je graag je medewerking wilde geven, maar dat op deze manier onmogelijk gemaakt wordt. Wellicht even sparren met je rechtsbijstandsverzekering.
EDIT: Dat contact opnemen kan je, als het nat het eerste contact niet gaat zoals je wilt, ook via een medium als Twitter of Facebook doen. Dat vinden de meeste bedrijven niet zo tof.

Volgens bouwbesluit had je op de hoogte gesteld moeten worden van de werkzaamheden/hinderlijke activiteiten. Waarschijnlijk zit daarover ook nog wel iets in de vergunning. Die zal al verstrekt zijn, dus daarmee ben je waarschijnlijk te laat.

Als er echt onveilig gewerkt wordt, kan je altijd de arbeidsinspectie langs sturen. Die komen wel snel.
Señor Sjon schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:14:
[...]

En met het wetboek in de hand (o.a. burenrecht voor werkzaamheden die je moet toelaten) mag je die steiger ook weer opbouwen.
Even uitgaande van dat TS geen steigerbouwer is, mag hij dat dus niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Pizza_Boom op 16-04-2020 16:28 ]

• kabeltjekabel
Señor Sjon schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:14:
[...]

Nee hoor. Daar staat eerst iets in over vooraf toestemming vragen.

Maar nogmaals; ik zou eerst het rondje doen van medewerkers aanspreken, bouwbedrijf bellen, gemeente bellen, politie bellen. Verzaken die allemaal ...

[ Voor 19% gewijzigd door kabeltjekabel op 16-04-2020 16:24 ]

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:29
Heel vervelend als er opeens een steiger in de steeg staat waardoor je niet meer fatsoenlijk jou achtertuin kan gebruiken. Zeker als daar nu ook vervoersmiddelen in staan die nu vast staan.

Wie eigenaar is van de grond maakt niet zoveel uit zoals ook al gezegd. En het recht van overpad sluit het recht van onderhoud ook niet uit. En in principe is dit ook heel goed met elkaar te combineren door het maken van een doorgang. onder de steiger. Juridische zal het wel zo zijn dat de aannemer vooraf schriftelijk had moeten communiceren van zijn plannen en jou de kans te geven om hier op te reageren. Door dit niet te doen is hij in gebreke gebleven. Zit je in een huurhuis dan kan je eens bij de verhuurder ter rade gaan.

Dat de steiger geen groene kaart heeft kan betekenen dat hij nog niet opgeleverd is dus nog in aanbouw is. Dit zou ook verklaren waarom de kantplanken en leuningwerk nog niet aanwezig is. Uiteraard dient men (de steigerbouwers) dan wel veilig (aangelijnd) en met helm te werrk gaan. Mocht je er van overtuigd zijn dat er echt gevaarlijke situaties ontstaan dan kan je natuurlijk altijd de inspectie SWZ op de hoogte hiervan stellen. Beter is het echter om in gesprek te proberen blijven met de andere partij ook al reageren ze in eerste instantie misschien niet zoals je hoopte.

Kijk ook eens op richtlijnsteigers.nl (dit is geen wet maar een richtlijn waar de steigerbranche zich aan conformeert.

Even oplossingsgericht, een degelijke steiger met veilige werkvloeren en netten die goed is verankerd zou de basis moeten zijn. Mocht de ruimte tussen de staanders voldoende zijn en er ook voldoende hoogte iskan je altijd vragen of ze in de onderste slag een publieksvriendelijke doorgang willen maken waar jij dus ook zonder een bouwhelm veilig gebruik van kan maken. Dit kan al door de dwars schoren te demonteren en een vlakke vloer in de grondslag te plaatsen. En zoals gezegd, de uitvoerder / hoofdaannemer / opdrachtgever contacten in de genoemde volgorde is natuurlijk een goed begin.

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:03
Bouw en woningtoezicht is je gemeentelijk aanspreekpunt.

Bij onveilig werken en/of onrechtmatig gebruik van gemeentegrond komen die wel in actie is mijn ervaring in mijn gemeente.

Voor wat betreft de steiger moet je dan wel weten of het gemeentegrond betreft. Indien ja, kan (en moet) de gemeente per direct handhaven. Indien het geen gemeentegrond betreft, dan wordt het een civiele kwestie. Heb je recht van overpad, of is het jouw grond, dan heb je recht op een vrije doorgang, 24 uur per dag. Uitzondering is het 'ladderrecht'. Ten behoeve van werkzaamheden mag een steiger op een naastgelegen perceel geplaatst worden. Maar niet zonder overleg. Het 'ladderrecht' schrijft voor dat altijd eerst toestemming geplaatst moet worden en bovendien dat dienende perceel zo min mogelijk belast moet worden. Er zal dus indien mogelijk een (duurdere?) steiger geplaatst moeten worden met onderdoorgang voor voetgangers. Of een steiger die minder breed is, zodat naast de steiger nog een pad van redelijke breedte overblijft, om met (brom)fietsen, kinderwagens en dergelijke te kunnen passeren.

Hoofdkantoor van de (hoofd)aannemer mailen met foto's kan ook een goed begin zijn. Mannetjes op de werkvloer zijn nog wel eens onverschillig. Zeker wanneer dat personeel van een onderaannemer is die de steiger niet heeft geplaatst. Wat hebben zij immers te maken met de steiger die volgens jou verkeerd staat? "Het is niet mij steiger" is hun gedachte dan al snel. En terecht ook, als ze iets aan de steiger veranderen, krijgen ze zelf bakken met gezeik.

[ Voor 17% gewijzigd door Ivow85 op 16-04-2020 16:49 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-01 10:56
FRANQ schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:56:
Mogelijk is de communicatie al verziekt met de aannemer, maar zo niet.

Vraag of hij een of twee mannetjes van hem even smiddags de schoren eruit kan laten halen(voor een kratje bier :? ) en achter je er weer in kan zetten terwijl jij je motor erdoor rijd, zodat je je motor tijdelijk in de voortuin kan zetten en gewoon naar je werk kan. En zij gewoon door kunnen met hun werk.

Lijkt me niet zo'n probleem.
Omgekeerde wereld. Zal ff lekker wezen, eerst in tokkiemodus zomaar een steiger neerpleuren en mensen hun toegang blokkeren en dan nog een krat bier cadeau krijgen ook.

De uitvoerder die een kratje bier cadeau doet aan de TS en excuses voor de overlast maakt lijkt me een beter vervolg. Niet dat dat erin zit want als je zo te werk gaat heb je sowieso schijt aan de omgeving.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• LiquiD-AciD
dankjullie allen. Het is gemeentegrond, dat ze zouden moeten handhaven is tot daar aan toe maar dat het gebeurd is een 2e. Stadstoezicht is er op af gestuurd maar die hebben het druk met corona dus geen tijd momenteel. Er is voor voetgangers ook wel een onderdoorgang maar daar heb ik weinig aan, ik kan te voet mijn voordeur wel gebruiken. Het gaat er meer om dat we met motor, scooter en fiets niet meer weg kunnen (fiets zou kunnen als je het stuur even parallel zet aan het voorwiel maar ook dat is niet ideaal.

De bussen die deze lui gebruiken zijn allemaal zonder bestickering (en terecht, je wilt natuurlijk geen gezeur). geen idee dus bij wie ik daadwerkelijk moet zijn helaas.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik zou de gemeente op de gevaarlijke situatie voor jou en je mede bewoners/buren wijzen. als ik het goed begrijp is de doorgang 30 cm, dat is veel te krap. De steeg is een vlucht weg als er voor je huis iets gebeurd.
Of als brandweer (bbq in de fik in de tuin, overgeslagen op de heg) / ambulance (hartaanval achter in de tuin) achterom moet. Doe het schriftelijk, stel de gemeente aansprakelijk voor de gevolgen omdat zijn op de hoogte zijn en niet optreden. Idem naar de aannemer, stel hem aansprakelijk voor alle kosten (zoals vervoer omdat je niet op de fiets/motor kan) en andere gevolgen. Laat ieder huishouden dit doen.
Contacteer de pers, dat je een van plan bent een rechtszaak te beginnen omdat de gemeente niet handhaaft op gevaarlijke situaties. (Kop "Gemeente verzaakt door corona, levens in gevaar".). Facebook, Hart van nederland etc etc

Als je nog kennissen hebt een camera/lokale omroep, zet een interview voor de lokale pers in scene of in het echt, het liefst als de voorman er is.

Verder neem contact op met een advocaat etc. Start een rechtszaak, maar dat kan pas na een schriftelijke reactie..

Andere zaken als zelf de steiger weghalen, een brandje stichten in de tuin, hartaanval veinzen raad ik niet aan,.

[ Voor 6% gewijzigd door jeanj op 17-04-2020 17:16 ]

Everything is better with Bluetooth

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Tip: noem het geen steeg in je communicatie maar noem het een brandgang.

Dus de steeg is niet geblokkeerd, de brandgang is geblokkeerd. Klinkt net ff anders.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Verwijderd

LiquiD-AciD schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:07:
dankjullie allen. Het is gemeentegrond, dat ze zouden moeten handhaven is tot daar aan toe maar dat het gebeurd is een 2e. Stadstoezicht is er op af gestuurd maar die hebben het druk met corona dus geen tijd momenteel. Er is voor voetgangers ook wel een onderdoorgang maar daar heb ik weinig aan, ik kan te voet mijn voordeur wel gebruiken. Het gaat er meer om dat we met motor, scooter en fiets niet meer weg kunnen (fiets zou kunnen als je het stuur even parallel zet aan het voorwiel maar ook dat is niet ideaal.

De bussen die deze lui gebruiken zijn allemaal zonder bestickering (en terecht, je wilt natuurlijk geen gezeur). geen idee dus bij wie ik daadwerkelijk moet zijn helaas.
Bij de gemeente, totdat ze het zo zat worden dat ze wel even langsgaan. :)
Maar als de gemeente dit al niet handhaaft, dan lijkt het wel of je aan een stukje niemandsland woont ofzo. Dat ze niet binnen 1 uur ter plaatste zijn, daar kan ik me in deze tijd wel iets bij voorstellen. Maar ze zijn verplicht om te handhaven, dus niet handhaven is geen optie. Als ze vandaag geen tijd hebben, komen ze morgen maar of overmorgen. Hoeft ook niet lang te duren. Ze hoeven alleen vast te stellen dat het zo niet deugt en een bouwstop in het vooruitzicht te stellen als het niet binnen 2 dagen opgelost is. "Bouwstop" is the magic word. Dan gaan ze ineens rennen.

Zodra ze bij de gemeente weten dat er een escalatie aan zit te komen, komen ze waarschijnlijk wel redelijk snel. Ben je niet te kalm en netjes aan de telefoon? Je bent boos, want je vrouw/dochter/weetikveelwie, heeft alleen een AM rijbewijs en kan nu ineens de deur niet meer uit met haar scooter om voor je zieke vader/moeder boodschappen te doen in deze Corona tijd. Toevallig nog iemand werkzaam in de zorg in huis? Mooi, die heeft nu heel vaak de auto nodig omdat die heel veel moet werken. De rest is dan aangewezen op de motor, scooter en fietsen (welke dus nu allemaal niet gebruikt kunnen worden). En als er inderdaad geen actie ondernomen wordt, dan ga je je verhaal naar de pers sturen en op social media zetten met namen en rugnummers erbij.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2020 17:37 ]

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Mogelijk kun je ook de inspectie SZW inlichten als je van mening bent dat er een onveilige situatie is...
De brandweer gaat over brandveiligheid, daar valt ook bereikbaarheid onder...

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• LiquiD-AciD
@Verwijderd naja ik ben het wel relaxed begonnen, gewoon ook gevraagd waar ik de bonnetjes van de taxi etc kon inleveren straks. Ze zijn toen wezen kijken maar niets van gehoord helaas. Afgelopen dinsdag opnieuw melding gemaakt nadat ik een bericht had gehad dat het was afgehandeld. Denk dat er weinig anders op zit dan wachten. Heb gister de groencontainers met puin van andere buren die hier stonden maar even wat verplaatst de "brandgang" in zodat ze niet nog voller gepleurd worden met allemaal zooi van het sloopwerk

• LiquiD-AciD
Inmiddels is dit verhaal nog aardig uitgebreid. In het begin vond ik het naar, uiteindelijk een electrische scooter er bij en we konden ons weer verplaatsen. Een week of 3 geleden is de steiger eindelijk verwijderd.

Uiteindelijk niets gedaan met de veiligheid, het is hun eigen verantwoording. Overigens zijn later toen er al lang gewerkt werd ineens heel veel bouwhekken etc geplaatst evenals dat men een paar dagen met bouwhelm gewerkt heeft.

Nu, maanden later is het ineens weer wat meer opgelaaid. Er liggen ineens stukken dakpan rond ons huis (zwarte Monier dakpan stukken). Eerst had ik de link niet gelegd, pas toen ik buurvrouw later sprak dat ze een lekke dakgoot had kwam ineens in me op dat ik iets geks hoorde vlak voordat er ineens een enorme plens water naar beneden kwam uit die betreffende dakgoot. (ja, ook daar lag een groot stuk dakpan in van Monier welke wel heel toevallig paste aan de stukken dakpan die rond mijn huis lagen).

Uiteindelijk ook hier niets mee gedaan. Het pand staat ruim 15 meter bij ons huis vandaan (maar wel tegen de erfgrens). Frustratie was er wel, waarom gooien mensen opzettelijk stukken dakpan bij je op het dak? De zonnepanelen liggen er nog niet op gelukkig maar anders is dat niet optimaal.

VANDAAG stond ineens de politie op de stoep. Waarom? Er zijn bij de achterburen blijkbaar Makita accu's gestolen. Agent vroeg of we machines met accu's hebben. Tuurlijk, ik heb het oude setje 14v Makita van mijn ouder hier liggen welke ze niet meer gebruikten. Mijn vader heeft met rode stift overal TB in staan als initialen. Ze hadden hier accu's zien liggen die dat hadden. (ja blijkbaar vanaf ruim 15 meter).

Ik was initieel meteen zo van kom maar binnen en kijk lekker rond. Hij liet mij een foto zien van een makita accu waarin het witte schuifje geheel rood was getekend, op een afstandje lijkt dat natuurlijk bij ons ook zo, ze zijn snel weer weg gegaan want hadden al snel door dat hier niets te vinden is.

Het lijkt me overigens ook sterk dat ze daar nog met 14V machines werken maar dat ter zijde.

Achteraf heb ik allemaal vragen... Ik heb hun namen natuurlijk niet gevraagd naar een naam.
* Wat gaat er allemaal vooraf aan dat de politie uberhaubt bij je thuis komt om te gaan kijken wat voor gereedschappen je hebt?
* Inmdidels gaat dit natuurlijk wel weer wat nachtjes kosten waar de slaap wat minder is. Hoe gaat het verder? Waar worden we nog meer van beschuldigd maar vooral wat hebben we misdaan?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat betekent dus de aannemer aansprakelijk stellen voor de schade die is opgetreden aan jouw/jullie woningen?

• LiquiD-AciD
Hoe kan ik ooit bewijzen dat het op die specifieke maandag was? Ik weet het me vaag te herinneren dat het gebeurde maar ik had niet door hoe het veroorzaakt werd (dacht teveel gewicht in de goot). Achteraf bedacht ik me dus ineens dat ze op die specifieke dag op het dak daar aan het werk waren met dakpannen.

Also, ik zie niet in hoe ik kan bewijzen dat zij het waren.

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:36
Echte politie? of mensen die zich ervoor uitgeven omdat ze leuk speelgoed hebben zien liggen vanop de steiger?
Pagina: 1