Phanteks Halos Digital icm aRGB van gpu en Asus Aura

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 07:29
Ik zou binnenkort mijn casefans willen upgraden naar Be Quiet Silent Wings 3 PWM 140mm, 3 vooraan 2 bovenaan en 1 achteraan. Omdat ik toch graag een beetje extra RGB wil was ik aan het overwegen om de Phanteks Halos Digital eraan toe te voegen. Echter hoe pak ik dit aan?
Ik heb 1 aRGB header op mijn moederbord (Asus TUF Gaming X570 wifi) maar deze is al in gebruik door de externe aRGB aansluiting van mijn gpu Sapphire Nitro + 5700XT. Momenteel wordt alle (a)RGB gestuurd door Asus Aura en op zich zou ik het liever zo houden zonder weer extra software hiervoor te hoeven installeren. Met Aura kan ik elke LED van mijn ram geheugen (G.Skill Trident Neo) apart een kleur geven, dit lukt wel niet met de gpu, daar kan ik enkel 1 kleur kiezen. Maar hoe zit dit met de Halos, zou ik daar ook elke LED afzonderlijk kunnen kleuren? Indien niet kan ik gewoon de standaard RGB Halos gebruiken en dan kan ik deze op een RGB header aansluiten ipv de aRGB.
De aRGB header kan volgens de handleiding een totaal van 3A aan en 120 LED's. De Halos hebben per ring 30 LED's, dus in totaal 120 maar dan zit ik nog met de gpu.
Ik denk dat dit alleen mogelijk gaat zijn door alle Halos en de gpu aan te sluiten op een aRGB hub of kan het ook dmv een splitter?
Ik was al aan het kijken voor de Phanteks hub maar die heeft andere aansluitingen dan die van een aRGB. Cooler Master heeft ook een hub, de Cooler Master MasterFan ARGB and PWM HUB (momenteel wel niet beschikbaar).
Ik heb ook 2 PWM headers op het mobo, ik zou met 2 splitters 3 fans per header aansluiten (3 intake en 3 out).

Ben ik correct in mijn redenering? Zie ik iets over het hoofd of kan er iets beter?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro