Beste mede Tweakers en Tweaksters
Is mijn Mobo dood of bios bricked, kan niks meer?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat ik als eerste had gedaan.
-compleet nieuw in elkaar gezet
-Fresh instal, hier had ik al problemen met mijn NVME wel niet wel niet. uiteindelijk lukte het en als first boot gezet en hele windows verhaal gelukt.
- 2 dagen van alles geinstaleerd en games gespeeld.
Bios het geheugen XMP gezet, dit ging met hakken en zagen uiteindelijk "leek" het stabiel
Toen, Zondag aanzetten en helemaal niks!! althans..
3 x herstarten en dan blijft het aan maar gebeurd niks(er komt uberhaupt geen bios logo of kom niet in de bios)
ik heb Cmos reset gedaan (meer dan 4 uur batterij eruit en geen stroom).
Geheugen in alle bankjes los en met elkaar geen enkele nut.
Ik heb een ander geheugen bankje (ander merk) kunnen gebruiken maar exact hetzelfde.
CPU er maar eens afgehaald
GPU aan of afgekoppeld maar niks.
enige wat ik nu krijg is 4 biepjes thats it
Mijn setup:
AMD Ryzen 3 2200G (met eigen GPU)
B450M Pro 4
2x 8 GB DDR4 3000MHz
1x NVME 256 GB
1x SSD 128 GB
1x 500 GB Sata
Nvidea 1660 Super (GPU)
Voeding Corsair 550
Compleet hoofdpijn dossier..
Nu staat er bij de nieuwe bios update dat het niet aangeraden word om te updaten ivm de huidige processor kern. maar kan het kwaad? echter aangezien ik helemaal mijn bios niet inkom kan ik helemaal niks. ik heb nu een B450M Steel legend aangeschaft met de hoop dat het aangaat en aangezien het dezelfde bios /chipset is hoop ik dat alles weer werkend krijg. hier ga ik vanavond mee aan de slag!
Alle hulp is welkom, want ik denk dat mijn bios bricked is ofzo.
Is mijn Mobo dood of bios bricked, kan niks meer?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat ik als eerste had gedaan.
-compleet nieuw in elkaar gezet
-Fresh instal, hier had ik al problemen met mijn NVME wel niet wel niet. uiteindelijk lukte het en als first boot gezet en hele windows verhaal gelukt.
- 2 dagen van alles geinstaleerd en games gespeeld.
Bios het geheugen XMP gezet, dit ging met hakken en zagen uiteindelijk "leek" het stabiel
Toen, Zondag aanzetten en helemaal niks!! althans..
3 x herstarten en dan blijft het aan maar gebeurd niks(er komt uberhaupt geen bios logo of kom niet in de bios)
ik heb Cmos reset gedaan (meer dan 4 uur batterij eruit en geen stroom).
Geheugen in alle bankjes los en met elkaar geen enkele nut.
Ik heb een ander geheugen bankje (ander merk) kunnen gebruiken maar exact hetzelfde.
CPU er maar eens afgehaald
GPU aan of afgekoppeld maar niks.
enige wat ik nu krijg is 4 biepjes thats it
Mijn setup:
AMD Ryzen 3 2200G (met eigen GPU)
B450M Pro 4
2x 8 GB DDR4 3000MHz
1x NVME 256 GB
1x SSD 128 GB
1x 500 GB Sata
Nvidea 1660 Super (GPU)
Voeding Corsair 550
Compleet hoofdpijn dossier..
Nu staat er bij de nieuwe bios update dat het niet aangeraden word om te updaten ivm de huidige processor kern. maar kan het kwaad? echter aangezien ik helemaal mijn bios niet inkom kan ik helemaal niks. ik heb nu een B450M Steel legend aangeschaft met de hoop dat het aangaat en aangezien het dezelfde bios /chipset is hoop ik dat alles weer werkend krijg. hier ga ik vanavond mee aan de slag!
Alle hulp is welkom, want ik denk dat mijn bios bricked is ofzo.