Geschikte webcam en microfoon voor 2 personen (+1,5m afstand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKnight
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-02 10:40
Ik zoek een?
Voor Facebook live webcamsessies ben ik zoek naar een geschikte webcam icm met microfoon(s) die ook een gesprek tussen mensen (1,5 meter uit elkaar) kan opnemen.

Wat is je budget?
~150 Euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het doel is dat mensen tijdens een Facebook livesessie vragen kunnen stellen en dat er wisselend 1 persoon of twee personen voor de camera via beeld en geluid antwoord geven. Daarbij moet met de 1,5 meter afstand rekening gehouden worden. Resolutie 720P lijkt me voldoende, geluid hoeft niet uitstekend te zijn maar wel verstaanbaar, zeker met die afstand.

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel gebruik ik gewoon een standaard logitech webcam en losse opspeldmicrofoon via Jack. Maar het mag een niveautje beter en ik loop in mijn zoektocht vooral vast op de microfoon en twee personen met 1,5 meter afstand. Ga ik voor een microfoon die die twee personen kan opvangen of losse opspeld microfoons, of is er een webcam die het gehele probleem oplost?
Logitech BCC950 Maar die is volgens mij eigenlijk meer voor thuiswerken en teleconference?

in het forum zoeken bracht mij geen verhelderend resultaat.

[ Voor 10% gewijzigd door McKnight op 16-04-2020 13:19 ]

Beste antwoord (via McKnight op 24-04-2020 14:56)

• king-martijn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-04-2021
Heb ff opgezocht, je moet een groothoek webcam hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wliDA8-KyHnUk6e4oj0jlqeR25c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sRro4j8zR3xW1ZDyEROnLM0g.jpg?f=user_large

Kom ik de volgende tegen:

pricewatch: Logitech StreamCam Grafiet
pricewatch: Logitech C925e Webcam
pricewatch: Logitech HD Pro Webcam C920

Persoonlijk zou ik voor de: pricewatch: Logitech StreamCam Grafiet gaan.

Die is het nieuwste en dan heb je ook het langste updates ervoor.

[ Voor 14% gewijzigd door king-martijn op 16-04-2020 18:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:31

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

al eens gedacht aan een goede webcam icm 2 losse headsets?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 17:01
Ooit wel eens gekeken in de kast of je nog een camera hebt met HDMI-out, en dan een stream-box ertussen?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKnight
Goede aanvulling, is praktisch gezien makkelijk te realiseren maar ga er maar vanuit dat de mensen voor de camera geen headset op zullen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:07
Zo'n conference speaker (van Jabra of Plantronics bijvoorbeeld) biedt over het algemeen redelijk goed geluid vanuit alle richtingen en een afstand van 1,5 meter zou geen probleem moeten zijn.

Webcam heb ik geen idee van, maar hier op Tweakers heeft laatst een test gestaan. En daarbij werd overigens ook de mogelijkheid genoemd om je telefoon als webcam te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKnight
DiedX schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:21:
Ooit wel eens gekeken in de kast of je nog een camera hebt met HDMI-out, en dan een stream-box ertussen?
Volgens mij heb ik die (camera) nog op mijn werk liggen, kan ik het goed eens mee proberen. Heb je een voorbeeld van zo'n streambox?
RobinL94 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:22:
Zo'n conference speaker (van Jabra of Plantronics bijvoorbeeld) biedt over het algemeen redelijk goed geluid vanuit alle richtingen en een afstand van 1,5 meter zou geen probleem moeten zijn.

Webcam heb ik geen idee van, maar hier op Tweakers heeft laatst een test gestaan. En daarbij werd overigens ook de mogelijkheid genoemd om je telefoon als webcam te gebruiken
Bedankt voor je suggestie, zal ik eens op gaan googlen. Maar gemak dient de mens, dus ik blijf open staan voor totaal oplossingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king-martijn
Misschien de Logitech StreamCam, Logitech C922 Pro Stream Webcam of de Logitech C925e Webcam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Facebook heeft zelf de portal voor dit doeleinde bedacht.
https://portal.facebook.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 17:01
McKnight schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:26:
[...]

Volgens mij heb ik die (camera) nog op mijn werk liggen, kan ik het goed eens mee proberen. Heb je een voorbeeld van zo'n streambox?
Elgato 4k. Even zoeken :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKnight
king-martijn schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:09:
Misschien de Logitech StreamCam, Logitech C922 Pro Stream Webcam of de Logitech C925e Webcam?
Ga ik eens naar kijken, heb je er zelf ervaring mee op 1,5 meter? Bedankt!
bouwfraude schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:56:
Facebook heeft zelf de portal voor dit doeleinde bedacht.
https://portal.facebook.com/
Die kende ik echt nog niet. Maar qua geluid lijkt deze me niet echt optimaal.
Die boost de prijs een beetje teveel. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• king-martijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wliDA8-KyHnUk6e4oj0jlqeR25c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sRro4j8zR3xW1ZDyEROnLM0g.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door king-martijn op 16-04-2020 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKnight
king-martijn schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:23:
[Afbeelding]

Die streamCam van Logitech kwam ook bij mij als beste mogelijkheid naar boven. Hartelijk dank voor de uitleg. Uit de Tweakerstest zag ik ook dat de geluidskwaliteit behoorlijk is (voor een webcam). Ik denk dat ik deze ga aanschaffen als hij beschikbaar is. Mocht ik hem binnenhebben, koppel ik mijn ervaringen terug. Tot nu toe bedankt.

Overigens ben ik nog steeds benieuwd of er enigszins betaalbare oplossingen zijn om meerdere microfoons aan de sluiten voor de situatie zoals ik mijn vraag omschreven heb.

[ Voor 0% gewijzigd door McKnight op 17-04-2020 11:36 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

RobinL94 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:22:

Even een +1 voor een conference speaker. Dat is wat je wilt, webcam mag je zelf uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
Voor een microfoon is een conference microfoon werkend. je kan ook kijken naar een rondom. dat is een microfoon die van alle kanten geluid opvangt. Je moet in ieder geval geen nier nemen. Deze is zeer gericht in waar hij het geluid vandaan opvangt.

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKnight
Streamcam via website van Logitech zelf nog kunnen aanschaffen en deze was er binnen vijf dagen. Was ik blij mee omdat deze bijna overal uitverkocht zijn. Geluidstechnisch toch niet helemaal voldoende mbt de afstand.
Dus nu inderdaad conference microfoon (goedkope van Jabra) werkt verstaanbaar. Iedereen bedankt voor de input tot zover.
Pagina: 1