Beste Tweakers,
Ik heb van de week een nieuwe pc samen gesteld met de volgende onderdelen
Echter wat ik nu zie in HWmonitor is dat bij het minste of geringste de temperatuur van de CPU omhoog schiet boven de 50 graden en soms richting de 60 a 70 bij het openen van programma's en het installeren van programmas.
De CPU fan reageert hier natuurlijk direct op. Wat ik nu dus krijg is dat de CPU fan alle kanten op gaat qua RPM omdat de CPU echt om de seconde veranderd van temp.
Ook zie ik af en toe een aardig temperatuur verschil tussen HWmonitor en Ryzen master tool. Welke kan ik beter aan houden? Ik vindt sowieso af en toe pieken van 50 graden op het bureaublad erg hoog. Mijn vorige CPU kwam zelden boven de 55 graden uit en was super stil
Beide systemen zijn trouwens gemeten zonder kast dus geen extra fans
Ik heb van de week een nieuwe pc samen gesteld met de volgende onderdelen
- AMD Ryzen 5 3600 processor
- Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3200 C16 Geheugenmodule
- Fractal Design Meshify C Tempered Glass edition Midi Tower Behuizing
- Seasonic Focus GX-550 PSU / PC voeding
- MSI B450 TOMAHAWK MAX moederbord
- Noctua NH-U12S chromax.black
Echter wat ik nu zie in HWmonitor is dat bij het minste of geringste de temperatuur van de CPU omhoog schiet boven de 50 graden en soms richting de 60 a 70 bij het openen van programma's en het installeren van programmas.
De CPU fan reageert hier natuurlijk direct op. Wat ik nu dus krijg is dat de CPU fan alle kanten op gaat qua RPM omdat de CPU echt om de seconde veranderd van temp.
Ook zie ik af en toe een aardig temperatuur verschil tussen HWmonitor en Ryzen master tool. Welke kan ik beter aan houden? Ik vindt sowieso af en toe pieken van 50 graden op het bureaublad erg hoog. Mijn vorige CPU kwam zelden boven de 55 graden uit en was super stil
Beide systemen zijn trouwens gemeten zonder kast dus geen extra fans
Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!
:strip_exif()/f/image/cMUID5WpAILfIayD5xbeSkq2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TsZtOT2RKOwLT8O90oRLxcfH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PRXdDBaez5yiLCmKT8FqgUFz.jpg?f=fotoalbum_large)