Zonnepanelen plotseling veel duurder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Hallo allen,

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hoe sterk sta ik als ik nu aan hun verkeerde offerte-prijs vast hou en wel voor de extra dingen betaal? Mijn voorstel zou zijn om ~€900 aan materialen minder te betalen, maar wel het leggen van de 6 extra panelen te betalen.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:38
DropjesLover schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:56:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Niet aangezien je al akkoord hebt gegeven op de nieuwe prijs?
Lijkt me niet dat je nu nog terug kunt krabbelen nu ze op je dak liggen.
Dat had je dan vooraf moeten doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Rensjuh op 16-04-2020 10:59 ]

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@DropjesLover Je [mo]-tag is niet afgesloten en dus niet actief.

Waarom ben je akkoord gegaan met de nieuwe prijs? En waarom ben je akkoord gegaan met de correctie? Daar is ook geen enkele grond voor op een getekende offerte/overeenkomst. Wat staat daar, trouwens, precies op?

Dit soort dingen moet je even op papier doen, niet zo ad-hoc telefonisch.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 16-04-2020 11:02 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07 11:23
Je zit jezelf rijk te rekenen met de oude prijs die per ongeluk verkeerd is gecalculeerd. Het was al een offerte die te goed om waar te zijn was waarbij men linksom of rechtsom voor levering achter was gekomen en je een andere prijs had gegeven.

Hoe sterk je staat? Ze sturen gewoon een deurwaarder op je af als je blijft volhouden dat je 2000 euro meer betaald voor "maar 2 panelen en 2 optimisers plus een grotere omvormer" want dat is niet zo. Er stond dus ook al op de offerte VEH12 en dus is de offerte incorrect.

Het gaat er ook niet om "hoe sterk je staat" als je dit wil aanvechten dan kan het je duurder komen te staan. Je hebt telefonisch akkoord gegeven zelfs, dit is gewoon heel slap gedrag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Strykeforce schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:04:
Je zit jezelf rijk te rekenen met de oude prijs die per ongeluk verkeerd is gecalculeerd. Het was al een offerte die te goed om waar te zijn was waarbij men linksom of rechtsom voor levering achter was gekomen en je een andere prijs had gegeven.

Hoe sterk je staat? Ze sturen gewoon een deurwaarder op je af als je blijft volhouden dat je 2000 euro meer betaald voor "maar 2 panelen en 2 optimisers plus een grotere omvormer" want dat is niet zo. Er stond dus ook al op de offerte VEH12 en dus is de offerte incorrect.

Het gaat er ook niet om "hoe sterk je staat" als je dit wil aanvechten dan kan het je duurder komen te staan. Je hebt telefonisch akkoord gegeven zelfs, dit is gewoon heel slap gedrag.
Niet handig van TS om dan maar gelijk telefonisch akkoord te geven. Maar het bedrijf heeft ook duidelijk een verkeerde offerte afgegeven. Als er 16 panelen opstaan, dan kunnen ze intern welke code dan ook gebruiken, maar dan lever je 16 panelen. Of moet TS gelijk elke code uit z'n hoofd kennen? VEH12? Fouten aan beide kanten lijkt mij.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jeroenneman schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:07:
[...]

Niet handig van TS om dan maar gelijk telefonisch akkoord te geven. Maar het bedrijf heeft ook duidelijk een verkeerde offerte afgegeven. Als er 16 panelen opstaan, dan kunnen ze intern welke code dan ook gebruiken, maar dan lever je 16 panelen. Of moet TS gelijk elke code uit z'n hoofd kennen? VEH12? Fouten aan beide kanten lijkt mij.
Dit is exact wat ik wilde zeggen.

Daarom is het wel interessant wat er nu precies op de offerte stond.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:20
Strykeforce schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:04:
0,95 cent per Wp ex BTW is toch niet zo gek? Mijn zwager heeft het onlangs voor dit bedrag laten leggen op een plat dak, en hier ging uiteindelijk nog 500 euro subsidie van de gemeente vanaf.
Alleen wat betekent VEH12? 12 zonnepanelen? Of pakket 12 met 16 zonnepanelen --> Minimum is bijvoorbeeld pakket 1 met 5 zonnepanelen.
Telefonisch akkoord is al gegeven, dus vraag mij af of je nog iets kan. Waarom ben je direct akkoord gegaan met een dergelijke hoge prijs? De terugverdien tijd is nu behoorlijk gestegen, zeker met de salderingsregels die per 2023 gaan veranderen.

Was de reden voor de 2 omvormers niet gewoon dat ze het over 2 zekeringen en eventueel 2 fases konden verdelen? En dat is nu een 3 fase omvormer geworden?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
[...]

Klopt, maar TS laat duidelijk weten dat hij aandachtig de offerte heeft bekeken en dit soort zaken heeft opgemerkt, had hij ook gewoon transparant aan kunnen geven.

Uiteindelijk nu alles wat recht is krom gaan praten en vergelijkingen gaan doen met webshop prijzen, foute offerte aanhalen etc is gewoon vissen naar mensen die hier achter hun toetsenbord het eens zijn en vinden dat hij dikke korting moet krijgen van 13%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Strykeforce schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:14:
[...]

Klopt, maar TS laat duidelijk weten dat hij aandachtig de offerte heeft bekeken en dit soort zaken heeft opgemerkt, had hij ook gewoon transparant aan kunnen geven.

Uiteindelijk nu alles wat recht is krom gaan praten en vergelijkingen gaan doen met webshop prijzen, foute offerte aanhalen etc is gewoon vissen naar mensen die hier achter hun toetsenbord het eens zijn en vinden dat hij dikke korting moet krijgen van 13%!
Doorgaans kost het laten leggen van zo veel panelen vanaf 1 €/Wp tot zo'n €1,50/Wp. De Vereniging Eigen Huis koopt echter massaal in en beweert een prijs te kunnen krijgen tot 23% onder het gemiddelde. Die bewering klopt met mijn offerteprijs.

Niet "dikke korting", gewoon de prijs die je krijgt door in bulk in te kopen via VEH.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online
[...]

Dit is ook mijn mening.

De reden om telefonisch akkoord te geven staat ook genoemd.
Alles stond voor de deur en er moest ook voor 16 panelen ander materiaal geregeld worden. zo veel duurder is een grotere omvormer niet.
Room42 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:08:
[...]

Dit is exact wat ik wilde zeggen.

Daarom is het wel interessant wat er nu precies op de offerte stond.
Er stond zoals ik aangegeven had.
1x standaard pakket VEH12: €xxxx,xx
16x paneel: €0
16x motnagemateriaal: €0
Omvormer: €0
Montagemateriaal: €0
Installatie: €0
Ophidian schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:12:
[...]

0,95 cent per Wp ex BTW is toch niet zo gek? Mijn zwager heeft het onlangs voor dit bedrag laten leggen op een plat dak, en hier ging uiteindelijk nog 500 euro subsidie van de gemeente vanaf.

[...]

Alleen wat betekent VEH12? 12 zonnepanelen? Of pakket 12 met 16 zonnepanelen --> Minimum is bijvoorbeeld pakket 1 met 5 zonnepanelen.

[...]

Telefonisch akkoord is al gegeven, dus vraag mij af of je nog iets kan. Waarom ben je direct akkoord gegaan met een dergelijke hoge prijs? De terugverdien tijd is nu behoorlijk gestegen, zeker met de salderingsregels die per 2023 gaan veranderen.
toon volledige bericht
Was de reden voor de 2 omvormers niet gewoon dat ze het over 2 zekeringen en eventueel 2 fases konden verdelen? En dat is nu een 3 fase omvormer geworden?
Het zou wel kunnen, maar niet op de oorspronkelijk bedachte installatieplek. Loze leiding kreeg je niet eens de trekveer doorheen :-(

Onder de streep maakt 2 losse of 1 omvormer met 2 strings en 3 fase weinig uit, de meerprijs is acceptabel.

Bottemline vind ik de fout bij beiden liggen. Ik wil best meer betalen, maar niet die volle mep.
Strykeforce schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:14:
[...]

Oneens, als ik op mijn werk een offerte uitbreng voor 16x item x en zeg ineens dat de prijs was voor 12x en dat er ineens voor die 4 extra fors bijbetaalt moet worden heb ik ook gewoon pech.

Als ik had vastgehouden aan de oorspronkelijke aantallen was het inderdaad een andere zaak geworden.
Je ook zeggen dat die 2 panelen extra gewoon €2k kosten, maar dat vind ik exorbitant veel.

[ Voor 12% gewijzigd door DropjesLover op 16-04-2020 11:26 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
Bel ze op en vraag ze om de korting die je wil omdat je toch vind dat het prijs verschil substantieel vind en kijk wat er gebeurd. Het is duidelijk dat je dat wilt en wie weet doen ze het wel in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online
Strykeforce schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:26:
Bel ze op en vraag ze om de korting die je wil omdat je toch vind dat het prijs verschil substantieel vind en kijk wat er gebeurd. Het is duidelijk dat je dat wilt en wie weet doen ze het wel in deze tijd.
Ik heb het gisteravond aangegeven per mail en gevraagd om een nieuwe offerte / factuur met specificatie.
Die heb ik vanochtend ontvangen en er staat de zelfde hoge prijs die gisteren telefonisch medegedeeld werd.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strykeforce
Dus pech, laat het ophalen en vind een andere partij? Zo te lezen heeft hierboven iemand wel een pakket voor 0,95 cent per Wp ex BTW kunnen krijgen. Maar ik denk dat het daarvoor te laat is.

Dus zoals door meerderen gezegd hierboven, je hebt telefonisch akkoord gegeven wat je niet had moeten doen en dit wordt een welles nietes verhaal als je wil volhouden. Je hebt het nu dus ook zwart op wit staan dat je toch nog een andere prijs wilt en hebt het niet gekregen.

Dit wordt een enkeltje deurwaarder met no-cure-no-pay, aanvechten kan je proberen maar informeer eens bij je rechtsbijstand zou ik zeggen, die kunnen er meer over zeggen of dit kans van slagen zou hebben of niet.
DropjesLover schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:22:
[...]

Oneens, als ik op mijn werk een offerte uitbreng voor 16x item x en zeg ineens dat de prijs was voor 12x en dat er ineens voor die 4 extra fors bijbetaalt moet worden heb ik ook gewoon pech.

Als ik had vastgehouden aan de oorspronkelijke aantallen was het inderdaad een andere zaak geworden.
Je ook zeggen dat die 2 panelen extra gewoon €2k kosten, maar dat vind ik exorbitant veel.
En als die klant telefonisch akkoord had gegeven voor de nieuwe prijs had die klant pecht gehad.

[ Voor 31% gewijzigd door Strykeforce op 16-04-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-07 12:33

Barrycade

Through the...

DropjesLover schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:27:
[...]

Ik heb het gisteravond aangegeven per mail en gevraagd om een nieuwe offerte / factuur met specificatie.
Die heb ik vanochtend ontvangen en er staat de zelfde hoge prijs die gisteren telefonisch medegedeeld werd.
Ja das niet zo gek, want op die prijs had je al akkoord gegeven.

Je hebt het spel niet goed gespeeld en verloren.

Hoe zuur ook, als ze met de boel al op de stoep staan had je niet anders kunnen doen dat je ze aan de offerte houdt of anders retour. Nu heb je dus akkoord gegeven en heeft men de opdracht uitgevoerd. En is de offerte die je ontvangen hebt nu de bevestiging van de mondelinge opdracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:22
AZ >>> DED

Je had ze de boel ook mee terug kunnen laten nemen. ;) Dan worden prijzen ook wat vloeibaarder.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik vind dat iedereen wel heel makkelijk roept dat je gewoon akkoord bent gegaan en dus pech hebt. Dit neigt naar een agressieve verkoopmethode en ik denk dat een jurist hier best wat openingen ziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online
emnich schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:49:
Ik vind dat iedereen wel heel makkelijk roept dat je gewoon akkoord bent gegaan en dus pech hebt. Dit neigt naar een agressieve verkoopmethode en ik denk dat een jurist hier best wat openingen ziet.
In alle eerlijkheid, dat valt wel mee. Er werd tijdens het gesprek gezegd dat de geoffereerde prijs voor 12 panelen was en dus foutief was.
Had ik daar aan vast gehouden, geen wijzigingen, dan was het pech voor hun geweest.

wat @Señor Sjon ook zegt, had ik van het totaal afgezien dan was de prijs ook vloeibaarder geworden. Immers, er stonden 3 zzp'ers van 1 uur rijden ver weg al een 1,5u op de stoep niks te doen.

Maar eens contact opnemen.

edit
Vriendelijk gesprek gehad, begrip voor elkaars standpunten.
Ze geven aan op de pakketprijs niks te kunnen doen, het is een prijs die ook bekend is bij VEH. Er werd ook aangegeven dat de facturen ook eerst door VEH gecontroleerd alvorens ze naar de klanten verstuurd worden. Het klopt dus echt, VEH houdt redelijk vinger aan de pols.
Wat wel als tegemoetkoming gedaan kan worden is dat zij kosteloos de btw teruggave voor mij regelen (normaal rekenen ze daar €130 voor).
Laten we wel wezen, een dergelijke dienst kan makkelijker "weggegeven" worden dan buitengewone korting op een projectprijs. En mijn positie is natuurlijk niet sterk omdat ik gisteren al akkoord gegeven had cq het project anders uitgevoerd is dan de offerte.

Wat wel iets is om op te letten.
Bij VEH had ik aangegeven wat voor installatie ik wilde, baically de goedkoopste 16 panelen. Het mailtje van VEH bevatte een aanbieding voor 16x 280Wp blauwe Canadian Solars. Daar had ik de vereiste €150 aanbetaling op gedaan en zou het doorgezet worden naar het bedrijf.
Daarna kreeg ik de aanbieding van dit bedrijf met daarop 16x 305Wp panelen, oftwel echt andere panelen. De (naderhand foutieve) prijs van de 305'ers was ietsje lager dan de VEH prijs, waar ik me rijk mee rekende. Meer Wp's voor een vergelijkbare prijs *O*

Maar onder de streep moet je op dat soort verschillen echt heel scherp zijn, je bent zomaar honderden euro's duurder uit, cq een langere terugverdientijd.

[ Voor 49% gewijzigd door DropjesLover op 16-04-2020 12:31 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:49

de Peer

under peer review

Lastig. Je hebt de partij gekozen op basis van hun (verkeerde) offerte. Ik vind dat ze dan wel coulant mogen zijn en je iets tegemoet mogen komen. Jammer dat je in bent gegaan op hun gecorrigeerde voorstel.

Je hebt een slapende hond wakker gemaakt. De installatie was natuurlijk niet 'sub-optimaal'. Ja voor hen want met 2 extra panelen en grotere omvormer hebben ze meer omzet. Ze hadden prima die 16 panelen kunnen leggen. Ja dan zijn er 2 lege plaatsjes op je dak, maar so what...

[ Voor 6% gewijzigd door de Peer op 16-04-2020 12:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-07 08:57
De oude prijs was 290 per paneel. Geef aan dat je 2x€ 290 wil. Ik zou me beroepen op de colportagewet en niet bijbetalen.https://nl.wikipedia.org/wiki/Colportagewet De consument krijgt bijvoorbeeld veertien dagen de tijd om op een overhaast genomen aankoopbeslissing terug te komen.
Dit lijkt me hier helemaal van toepassing. Mannen voor je deur in busjes, stress over panelen die op je dak moeten en dan dingen opgedrongen krijgen.

Op hun eigen site geven ze ook een prijs van circa € 4.877 aan voor 16 panelen. €4650 is helemaal niet gek als je er inderdaad vanuit gaat dat je een extra goeie deal krijgt. Zie https://www.eigenhuis.nl/...gie/kosten-zonnepanelen#/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:35
DropjesLover schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:58:
[...]
Wat wel als tegemoetkoming gedaan kan worden is dat zij kosteloos de btw teruggave voor mij regelen (normaal rekenen ze daar €130 voor).
Laten we wel wezen, een dergelijke dienst kan makkelijker "weggegeven" worden dan buitengewone korting op een projectprijs.
[...]
Dit is een sigaar uit eigen doos :') want dit kun je prima zelf doen. Is een halfuurtje werk.

P.S Heb je al gerekend op wat voor TVT je nu komt? Kan best dat het maar weinig scheelt omdat je ook meer Wp per paneel hebt nu.

P.S. Het merk 'JA Solar' (ik zag je post in de HK voorbij komen, begrijp dat je deze nu hebt leggen?) is prima spul hoor, wordt veel weggelegd op daken. Heb ze zelf ook ;)

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 16-04-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online
de Peer schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:44:
Lastig. Je hebt de partij gekozen op basis van hun (verkeerde) offerte. Ik vind dat ze dan wel coulant mogen zijn en je iets tegemoet mogen komen. Jammer dat je in bent gegaan op hun gecorrigeerde voorstel.

Je hebt een slapende hond wakker gemaakt. De installatie was natuurlijk niet 'sub-optimaal'. Ja voor hen want met 2 extra panelen en grotere omvormer hebben ze meer omzet. Ze hadden prima die 16 panelen kunnen leggen. Ja dan zijn er 2 lege plaatsjes op je dak, maar so what...
Inderdaad, uiteindelijk wel.
Maar, minder panelen = minder panelen = zonde als ze ze toch gaan neerleggen. Bijleggen is niet zo makkelijk en duur.
ThinkPadd schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:15:
[...]

Dit is een sigaar uit eigen doos :') want dit kun je prima zelf doen. Is een halfuurtje werk.

P.S Heb je al gerekend op wat voor TVT je nu komt? Kan best dat het maar weinig scheelt omdat je ook meer Wp per paneel hebt nu.

P.S. Het merk 'JA Solar' (ik zag je post in de HK voorbij komen, begrijp dat je deze nu hebt leggen?) is prima spul hoor, wordt veel weggelegd op daken. Heb ze zelf ook ;)
Ik weet niet wat mn terugverdientijd wordt omdat ik deels te maken heb met schaduw (bomen, na 17:00) en ze 8x op noord-oost en 10x op zuid-west heb liggen.
Hun terugverdientijd berekening vertrouw ik niet helemaal, omdat de er niet bij zaten en alleen maar langer maakten, terwijl de solarchamp analyse (van een andere aanbieding) wel de schaduw laat zien.

Kerel van het bedrijf had het over 2 uur mee bezig zijn :/
Aan de andere kant, ik doe een uurtje over de belastingaangifte incl kind het hra.
Maar zoals ik zei, mijn positie is niet sterk, het wordt gecontroleerd door VEH en dit was het maximale wat hij me kon bieden.
lothar schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:12:
De oude prijs was 290 per paneel. Geef aan dat je 2x€ 290 wil. Ik zou me beroepen op de colportagewet en niet bijbetalen.https://nl.wikipedia.org/wiki/Colportagewet De consument krijgt bijvoorbeeld veertien dagen de tijd om op een overhaast genomen aankoopbeslissing terug te komen.
Dit lijkt me hier helemaal van toepassing. Mannen voor je deur in busjes, stress over panelen die op je dak moeten en dan dingen opgedrongen krijgen.

Op hun eigen site geven ze ook een prijs van circa € 4.877 aan voor 16 panelen. €4650 is helemaal niet gek als je er inderdaad vanuit gaat dat je een extra goeie deal krijgt. Zie https://www.eigenhuis.nl/...gie/kosten-zonnepanelen#/
Dat is op basis van de goedkopere blauwe 280Wp panelen. Maar die heb ik nooit aangeboden gekregen dus. Prijsverschil tussen de blauwe 280Wp en full-black 305Wp panelen is €35 per paneel.
De prijs op de website daar is denk ik ook excl btw. Ik heb overal de prijzen incl btw aangehouden.

[ Voor 4% gewijzigd door DropjesLover op 16-04-2020 13:32 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

DropjesLover schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:27:
[...]

Inderdaad, uiteindelijk wel.
Maar, minder panelen = minder panelen = zonde als ze ze toch gaan neerleggen. Bijleggen is niet zo makkelijk en duur.
Maar dat is het hem nou net. Waarom zou je bijleggen. Nergens voor nodig. Zit puur in je hoofd ;)
Ik zou de focus niet zo leggen op dat per se dat dak vol moet, maar gewoon op een optimale €/Wp verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online
de Peer schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:32:
[...]

Maar dat is het hem nou net. Waarom zou je bijleggen. Nergens voor nodig. Zit puur in je hoofd ;)
Ik zou de focus niet zo leggen op dat per se dat dak vol moet, maar gewoon op een optimale €/Wp verhouding.
Bij de originele aanbieding was die enorm goed met 0,95€/Wp, nu is die marktconform 1,20€/Wp
Tijdens het gesprek net gaf hij ook aan dat hij, als ik vastgehouden had aan de oorspronkelijke legplan/panelen en prijs, hij me ook toch een hogere prijs had moeten gaan vragen, hij kan niet zomaar 4 panelen weggeven. Maar dan was mijn positie flink sterk geweest natuurlijk.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

DropjesLover schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:35:
[...]

Bij de originele aanbieding was die enorm goed met 0,95€/Wp, nu is die marktconform 1,20€/Wp
Ja en dan zou je dus bij een vergelijking mogelijk voor een andere aanbieder gegaan zijn. Althans, dat zou ik gedaan hebben.
Tijdens het gesprek net gaf hij ook aan dat hij, als ik vastgehouden had aan de oorspronkelijke legplan/panelen en prijs, hij me ook toch een hogere prijs had moeten gaan vragen
Ja en dan had jij nee gezegd of misschien zelfs de 0,95€/Wp kunnen afdwingen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online
de Peer schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:40:
[...]

Ja en dan zou je dus bij een vergelijking mogelijk voor een andere aanbieder gegaan zijn. Althans, dat zou ik gedaan hebben.
Nouja, ik heb 4 offertes gevraagd en dit was wel de goedkoopste, waardoor ik ook gelijk voor 16 gegaan ben. Prijs per paneel zakt flink bij meer panelen. Grootste invloed zijn de "installatiekosten", het werk elektromonteur en rijkosten, steiger, etc zijn gewoon gelijk ongeacht hoe veel panelen.
[...]

Ja en dan had jij nee gezegd of misschien zelfs de 0,95€/Wp kunnen afdwingen :)
Klopt, omdat ik een sterke positie zou hebben.
Maar nu niet.

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-07 12:04

GB2

Ik kan me toch niet geheel onttrekken aan het gevoel dat je een beetje in een val gelokt bent.

Maar goed misschien is het oprecht fout gegaan, offertes zijn natuurlijk altijd onder voorbehoud (staat er meestal op of via verwijzing naar de algemene voorwaarden).

Zoals eerder aangegeven; Of je probeert nu de koop te ontbinden of neemt je verlies en accepteert het dat zijn de 2 keuzes die je kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Het zou een strategie kunnen zijn inderdaad. Maar als dat echt waar blijkt te zijn, dan zou ik er werk van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
DropjesLover schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:35:
[...]

Tijdens het gesprek net gaf hij ook aan dat hij, als ik vastgehouden had aan de oorspronkelijke legplan/panelen en prijs, hij me ook toch een hogere prijs had moeten gaan vragen, hij kan niet zomaar 4 panelen weggeven. Maar dan was mijn positie flink sterk geweest natuurlijk.
Hoezo is die 1,20 marktconform? Als ik dit setje bij elkaar klik met 18 320 wp panelen, 7 tigo optimizers, omvormer 3 fase en clickfit evo ophang systeem met installatie van 18 panelen kom ik op 0,85 euro per wp ex btw.

Je terugverdien tijd was met 16 panelen 305wp (ervan uit gaande dat je de volledige kwh verbruikt) zo'n 5,8 jaar. Door deze actie ga je naar ruim 7,5 jaar.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online
Ophidian schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:53:
[...]

Hoezo is die 1,20 marktconform? Als ik dit setje bij elkaar klik met 18 320 wp panelen, 7 tigo optimizers, omvormer 3 fase en clickfit evo ophang systeem met installatie van 18 panelen kom ik op 0,85 euro per wp ex btw.

Je terugverdien tijd was met 16 panelen 305wp (ervan uit gaande dat je de volledige kwh verbruikt) zo'n 5,8 jaar. Door deze actie ga je naar ruim 7,5 jaar.
Ik denk dat je de installatiekosten vergeet. Of de winkelman prijzen aanhoud, welke echt heel laag zijn met minimale garantie.

Mijn prijs van 1,20 is incl btw. Excl dus 0,99.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:45

Felyrion

goodgoan!

Ik zou nog een keer aankloppen bij die partij, liefst natuurlijk mondeling met iemand die er iets te vertellen heeft, en aangeven dat je snapt dat er sprake is van een fout en dat je niet onwillig bent om bij te betalen. Maar dat je wel vindt dat met de huidige prijs de fout volledig bij jou wordt neergelegd terwijl jij er juist niets aan kunt doen.

Stel voor om de fout te delen en beiden wat water bij de wijn te doen.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-07 12:04

GB2

de Peer schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:48:
Het zou een strategie kunnen zijn inderdaad. Maar als dat echt waar blijkt te zijn, dan zou ik er werk van maken.
Alleen hoe ga je dat bewijzen, ik kom -in een heel ander vakgebied- ook wel eens aanbiedingen tegen bij klanten van ons, dan gaat een klant weg, want bij bedrijf x kan het allemaal voor 40 / 50 % van de prijs en wij zijn veel te duur.
Al paar keer meegemaakt dat ze na een half jaar of jaar weer voor de deur staan, want heel veel zat niet in de prijs erbij en dus extra facturen, of de kwaliteit is slechter, problemen worden niet of na heel lang wachten en vragen opgelost,... Ik zou nooit zelf zo willen werken of zo een aanbod doen maar je hebt ze er nog steeds tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online
Felyrion schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:55:
Ik zou nog een keer aankloppen bij die partij, liefst natuurlijk mondeling met iemand die er iets te vertellen heeft, en aangeven dat je snapt dat er sprake is van een fout en dat je niet onwillig bent om bij te betalen. Maar dat je wel vindt dat met de huidige prijs de fout volledig bij jou wordt neergelegd terwijl jij er juist niets aan kunt doen.

Stel voor om de fout te delen en beiden wat water bij de wijn te doen.
Dat heb ik voorgesteld in het telefoongesprek eerder vandaag. Het antwoord was dat ze alleen kostenloos de btw teruggave voor me kunnen doen.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

GB2 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:07:
[...]

Alleen hoe ga je dat bewijzen, ik kom -in een heel ander vakgebied- ook wel eens aanbiedingen tegen bij klanten van ons, dan gaat een klant weg, want bij bedrijf x kan het allemaal voor 40 / 50 % van de prijs en wij zijn veel te duur.
Al paar keer meegemaakt dat ze na een half jaar of jaar weer voor de deur staan, want heel veel zat niet in de prijs erbij en dus extra facturen, of de kwaliteit is slechter, problemen worden niet of na heel lang wachten en vragen opgelost,... Ik zou nooit zelf zo willen werken of zo een aanbod doen maar je hebt ze er nog steeds tussen zitten.
Dat is waar, maar als het een bewuste strategie is geweest, dan is het pure misleiding en heb je mogelijk een zaak, en zou ik op zijn minst bij VEH stappen eisen.
Mogelijk speelt dit bij meer mensen, dan zou je er op die manier achter kunnen komen.

Maargoed, laten we uit gaan van het positieve, dat het gewoon een foutje was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online
de Peer schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:37:
[...]

Dat is waar, maar als het een bewuste strategie is geweest, dan is het pure misleiding en heb je mogelijk een zaak, en zou ik op zijn minst bij VEH stappen eisen.
Mogelijk speelt dit bij meer mensen, dan zou je er op die manier achter kunnen komen.

Maargoed, laten we uit gaan van het positieve, dat het gewoon een foutje was.
Ik ben nooit echt onder druk gezet door het bedrijf, al voelde ik wel zelf de druk omdat de mensen al op mn stoep stonden en ik, samen met hun, gewoonweg een fundamenteel beter plan hadden qua installatie.
Communicatie is altijd vriendelijk en meedenkend geweest.

Wel ben ik enorm benieuwd naar wat VEH vind van het verloop van de aanbieding:
Offerte VEH: 16 x 280Wp à €4877 -> aanbetaling
Offerte bedrijf: 16 x 305Wp à €4650 -> akkoord
Aanvullende werkzaamheden vragen, oeps foutje in eerste (geaccepteerde) offerte, totaalprijs 18 x 305Wp €6600

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De oorspronkelijke prijs was al niet scherp te noemen, op zulke grote schaal verwacht ik ruim onder de 90 cent per Wp incl BTW. Deze prijs is helemaal matig, van zo'n partij mag je toch wel verwachten dat je op z'n minst een goede deal krijgt? Mensen blijven maar in het VEH verhaal trappen, blijf toch weg bij zo'n partij. Collectieve inkoop betekent dat er simpelweg een extra partij tussen zit die ook zijn kosten vergoed wilt zien en nog winst wilt kunnen maken.

De leggers komen met een nieuw plan, daar hoort een nieuwe offerte bij. Je hebt nu twee panelen extra van 1000 euro per stuk, ik snap niet waarom je akkoord bent gegaan |:(
In feite heb je het zelf dus verkeerd aangepakt en daar betaal je nu de prijs voor. Achteraf moet je niet verwachten dan nog wat te kunnen regelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 16-04-2020 19:54 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Wat zit iedereen hier toch door te zaniken over de prijs per wp? Dat is toch helemaal niet relevant meer? Hij heeft ervoor getekend. en dat is het. Wil iedereen hier even een goed gevoel krijgen over zich zelf over hoe goedkoop zij het wel niet hebben neer laten leggen? Dat is echt iets voor tweakers hoor. zo opvallend altijd. Met als dieptepunt iemand waarvan ik een tijdje las dat omdat hij wel zelf het dak op klom dat iedereen dat maar moet kunnen.... |:(

Ik heb in het verleden een aantal offertes gehad en die kwamen niet in de buurt van die 0,95 hoor.

@DropjesLover laat je niet gek maken door alle meningen hier.

[ Voor 17% gewijzigd door RodeStabilo op 16-04-2020 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

RodeStabilo schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:09:
Wat zit iedereen hier toch door te zaniken over de prijs per wp? Dat is toch helemaal niet relevant meer? Hij heeft ervoor getekend. en dat is het. Wil iedereen hier even een goed gevoel krijgen over zich zelf over hoe goedkoop zij het wel niet hebben neer laten leggen? Dat is echt iets voor tweakers hoor. zo opvallend altijd. Met als dieptepunt iemand waarvan ik een tijdje las dat omdat hij wel zelf het dak op klom dat iedereen dat maar moet kunnen.... |:(

Ik heb in het verleden een aantal offertes gehad en die kwamen niet in de buurt van die 0,95 hoor.

de 90 ct is niet zo zeer het probleem, maar wel dat je uiteindelijk op 1,2 uitkomt, want daar is niet voor getekend. Er wordt alleen zijdelings gemeld dat die 90ct al niet erg scherp is, maar dat het door deze fratsen nu nog een stuk hoger uitkomt, terwijl je meer van een 'goede VEH deal' zou mogen verwachten.

Volgens mij ben jij de eerste die in dit topic over zelf leggen begint. Dat is hier niet het onderwerp.
In 'het verleden' waren de offertes uiteraard duurder, omdat prijzen van panelen toen hoger lagen. Maar ook een jaar geleden waren aanbiedingen rond de 90ct/Wp niet zeldzaam.

[ Voor 20% gewijzigd door de Peer op 16-04-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian

Wat heeft het topic dan uberhaupt nog voor zin? Zo kan je ook stellen dat hij mondeling akkoord is gegaan en het er al ligt, dus niks meer aan te veranderen. Natuurlijk is de prijs per wp wel interessant om te kunnen vergelijken of de prijs een beetje normaal is ja of nee.

Het is gewoon een uiterst vreemde situatie. Als jij een auto besteld en bij het afhalen mag je 20% extra betalen omdat ze een foutje hebben gemaakt ga je toch ook niet zomaar akkoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online
Ophidian schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:54:
[...]

Wat heeft het topic dan uberhaupt nog voor zin? Zo kan je ook stellen dat hij mondeling akkoord is gegaan en het er al ligt, dus niks meer aan te veranderen. Natuurlijk is de prijs per wp wel interessant om te kunnen vergelijken of de prijs een beetje normaal is ja of nee.

Het is gewoon een uiterst vreemde situatie. Als jij een auto besteld en bij het afhalen mag je 20% extra betalen omdat ze een foutje hebben gemaakt ga je toch ook niet zomaar akkoord?
Nouja, eerder dat je een auto koopt, op de dag van afhalen een software pakket extra wilt (tesla autopilot toch actieveren bijv) en dat die ineens 3x zo duur is.

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:02
Je moet de situatie, die nu is ontstaan, voorleggen aan VEH. Zij gaan bij dit soort collectieve aanbiedingen er prat op, dat zij betrouwbare opdrachtnemers uitkiezen en daar ook controle op uitoefenen.

Laat hen het maar oplossen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is natuurlijk wel relevant als je wilt beoordelen of die oorspronkelijke prijs echt onredelijk laag was of niet. De oorspronkelijke prijs was acceptabel, je zou een lagere prijs mogen verwachten als je uit gaat van collectieve kortingen maar het was een prima aanbod als je het bekijkt als een op zichzelf staande offerte. Het is dus niet onredelijk om te verwachten dat het voor die prijs gelegd gaat worden aangezien het zeker niet om een "kennelijke vergissing" zal gaan.
Zou hij dus niet een ander aanbod geaccepteerd hebben had hij nakoming van die overeenkomst kunnen eisen, er is immers een overeenkomst getekend. Echter doordat hij wel een ander aanbod heeft geaccepteerd, 2000 euro voor twee panelen extra, heeft hij die kans verspeeld.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:38

Freakie1NL

Grote Baas

JukeboxBill schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:16:
Je moet de situatie, die nu is ontstaan, voorleggen aan VEH. Zij gaan bij dit soort collectieve aanbiedingen er prat op, dat zij betrouwbare opdrachtnemers uitkiezen en daar ook controle op uitoefenen.

Laat hen het maar oplossen.
Eens, al kan je van VEH helaas niet te veel verwachten. Die kennen het woord verantwoordelijkheid niet.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:35
Topic verplaatst naar Shopping Forum, gezien het daar beter past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online
Contact gehad met VEH.
Zij hebben contact gehad met de leverancier en hun juridische afdeling.
Kort gezegd, omdat ik mondeling/telefonisch akkoord ben gegaan, is de fors hogere prijs geaccepteerd en rechtsgeldig.

Helaas pindakaas.
2 dure panelen dan :/

Les voor de volgende keer of anderen, in zo'n situatie, ookal is het niet optimaal, doe geen wijzigingen! :p

Slotje :)

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:07
DropjesLover schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:27:
Helaas pindakaas.
2 dure panelen dan :/
Dat is een duur leermomentje helaas. Was goedkoper als je ze later erbij had laten leggen. Zonde.

Overigens vind ik de prijs van VEH echt niet zo denderend. Hier lokale installateur ook 0,95 wp excl. btw. Heeft de hele wijk hier vol gelegd en prima aftersales. Bij de grote jongens zat ik op ruim 1,2 wp excl. BTW. Je zou toch verwachten dat VEH goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online
Highfive95 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:21:
[...]

Dat is een duur leermomentje helaas. Was goedkoper als je ze later erbij had laten leggen. Zonde.

Overigens vind ik de prijs van VEH echt niet zo denderend. Hier lokale installateur ook 0,95 wp excl. btw. Heeft de hele wijk hier vol gelegd en prima aftersales. Bij de grote jongens zat ik op ruim 1,2 wp excl. BTW. Je zou toch verwachten dat VEH goedkoper is.
Ik heb ze nu liggen voor €1/Wp excl btw.

Dat punt heb ik bij VEH ook aangehaald. Zij leggen dat weer af dat ze goedkoper zijn dan gemiddeld (die grote €1,20/Wp die je noemt) maar niet er naar streven de goedkoopste zijn.
Het is een goede installateur met lange garanties, en ook VEH er tussen als extra garantie. En ja, dat kost ook geld.

Jammer dat ze ook niet gevoellig waren op het tegemoetkomen dat er bij mij alles in 1 dag werkend gelegd is, zonder schade. Bij dergelijke projecten moet er ook rekening gehouden worden dat er schade ontstaat of dat ze het niet in 1 dag af krijgen en terug moeten komen, maar wel voor de zelfde prijs natuurlijk.
En 18 panelen op 2 dakdelen is toch een redelijke klus, ze zijn bij ons om 20:00 pas weggereden...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

DropjesLover schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:42:
[...]
Het is een goede installateur met lange garanties, en ook VEH er tussen als extra garantie. En ja, dat kost ook geld.
Dat is gebleken ;)
Beetje flauw natuurlijk. Voor mij blijft de vraag wel of het een bewuste aanpak van die partij geweest is. Goedkoopste in de aanbesteding maar bij de geringste afwijking of wijziging met een veel duurder pakket aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online
de Peer schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:47:
[...]

Dat is gebleken ;)
Beetje flauw natuurlijk. Voor mij blijft de vraag wel of het een bewuste aanpak van die partij geweest is. Goedkoopste in de aanbesteding maar bij de geringste afwijking of wijziging met een veel duurder pakket aankomen.
Nee, ze werken met pakketprijzen die ook met VEH afgesproken zijn. VEH controleert ook de aanbieding en de factuur, of dat overeen komt met de afspraken.
Er is "gewoon" het verkeerde pakket aangeboden.

Mochten anderen het zelfde meemaken als ik, dan zouden er fors meer klagers zijn en VEH ingrijpen neem ik aan. Dat is immers hun toegevoegde waarde.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DropjesLover schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:50:
[...]

Nee, ze werken met pakketprijzen die ook met VEH afgesproken zijn. VEH controleert ook de aanbieding en de factuur, of dat overeen komt met de afspraken.

Mochten anderen het zelfde meemaken als ik, dan zouden er fors meer klagers zijn en VEH ingrijpen neem ik aan. Dat is immers hun toegevoegde waarde.
Vanuit de andere kant beredeneerd (en misschien een verzachtende omstandigheid voor jou): ik heb nog niet eens een afspraak voor het leggen gekregen. Moet continu achter de doorlooptijden aan omdat ze die steeds niet behalen. Zelf acteer in steeds binnen 4 uur na ontvangen van informatievragen/schouw goedkeuren. Jij hebt straks al een mooi bedrag bespaard met je panelen omdat ze nu al gelegd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online
Aghanim schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 16:11:
[...]

Vanuit de andere kant beredeneerd (en misschien een verzachtende omstandigheid voor jou): ik heb nog niet eens een afspraak voor het leggen gekregen. Moet continu achter de doorlooptijden aan omdat ze die steeds niet behalen. Zelf acteer in steeds binnen 4 uur na ontvangen van informatievragen/schouw goedkeuren. Jij hebt straks al een mooi bedrag bespaard met je panelen omdat ze nu al gelegd zijn :)
Hmmm, dan weet ik niet welke aanbieder je hebt, de mijn reageerde an sich best prima. Ik zou overigens bellen, dat werkt een stuk sneller / directer.

Bij mij kreeg ik wel een mailtje dat de planning moeilijk was in deze tijd en dat een definitieve datum inplannen wat langer kon duren dan de 2 weken die ze eerder beloofd hadden. Na 3 weken belde ik even en bleek ik al ingepland te zijn voor de week erna, maar ik nog geen mail daarvan gekregen had.
Wat je zegt is zeker waar, ik heb de afgelopen week €60 opgewekt :)

BThGvNeOA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DropjesLover schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:50:
[...]

Hun toegevoegde waarde is dat ze zo veel mogelijk leden kunnen verkrijgen door extra diensten te leveren die iedereen eigenlijk prima zelf zo kunnen uitvoeren. Zo is heel vaak hun collectieve inkoop verre van de goedkoopste optie maar is het "zo lekker makkelijk" dat je het zelf niet hoeft uit te zoeken.

En je merkt nu zelf toch wat het resultaat is? Als er iets mis gaat dan verschuilen ze zich keurig achter telefonische afspraken en is compensatie absoluut niet mogelijk. Wat is dan nog echt hun toegevoegde waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online
Tsurany schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:02:
[...]

Hun toegevoegde waarde is dat ze zo veel mogelijk leden kunnen verkrijgen door extra diensten te leveren die iedereen eigenlijk prima zelf zo kunnen uitvoeren. Zo is heel vaak hun collectieve inkoop verre van de goedkoopste optie maar is het "zo lekker makkelijk" dat je het zelf niet hoeft uit te zoeken.

En je merkt nu zelf toch wat het resultaat is? Als er iets mis gaat dan verschuilen ze zich keurig achter telefonische afspraken en is compensatie absoluut niet mogelijk. Wat is dan nog echt hun toegevoegde waarde?
Oneens, een telefonische/mondelinge afspraak is gewoon een wettelijk bindende overeenkomst.
Daarna ben je overgeleverd aan de coulance van de leverancier. Die minimaal mee geeft, maar verder ook niet te dwingen is.

Zoals gezegd, ze hebben geprobeerd te bemiddelen en het zelfde antwoord gekregen als ik.

Persoonlijk had ik het probleem dat ik iets wilde (géén solaredge maar Tigo optimisers) wat 3 andere zonneboeren niet wilden aanbieden. Hier in mijn regio zijn weinig tot geen lokale partijen raar genoeg.

Zoals ze zelf zeggen, hun prijs is goed, de kwaliteit is goed, maar ze zijn gewoonweg niet er op uit om de goedkoopste te zijn.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online
Hmmm, wel vreemd. Mijn vader blijkt de zelfde zwarte panelen te hebben laten leggen. 13 stuks op een plat dak voor €4600 incl btw, excl €3800. 0,92€/Wp dus.
Ook via VEH, maar in een eerder blok / andere partij die de aanbesteding had gewonnen.

[ Voor 5% gewijzigd door DropjesLover op 25-04-2020 08:51 ]

BThGvNeOA

Pagina: 1