NTP server voor switches

Pagina: 1
Acties:
  • 2.389 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svv1972
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-10-2020
Hallo,

Ik zit ook met een klein probleempje wat betreft klokken sync.

We hebben een aantal Switches in ons netwerk hangen waarvan ik de tijd correct wil hebben.
Nu loopt alles ergens in Januari 1970.

Inmiddels heb ik als tijdzone ipv Greenwich naar Amsterdam verplaatst en ik heb een op adres waarmee ik kan sync. Maar nu loop de tijd een uurtje achter.

1. Moet ik nu de switch voor de gek houden en instellen dat deze in een andere tijdzone staat?
2. Of sync ik naar een ip adres wat niet in de juiste tijdzone staat? (51.137.137.111)
Heeft er iemand een just ip adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-07 17:41

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als eerste schop je een heel oud topic omhoog, en dat is nergens voor nodig. Je had ook prima een eigen topic aan kunnen maken. Dat los ik bij deze voor je op.

Ten tweede, ik ken dat IP adres niet, maar je zou eens kunnen testen met nl.pool.ntp.org

Een mooiere oplossing is natuurlijk intern een eigen NTP server draaien, en dat de source voor al je systemen te maken.

@svv1972 Je hebt dus nu een eigen topic :)

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 16-04-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkus7
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:16
Misschien heeft iets met zomertijd te maken. Kun je daar iets voor instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svv1972
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20-10-2020
Dat heb ik ook gekeken maar kan niets instellen (of ik kan het niet vinden op de switch) waar ik dat kan aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10-07 16:24

allure

Titaan fase 2/3

Ik gebruik voor dit soort dingen altijd de NTP-server van de universiteit van Utrecht.

http://www.cs.uu.nl/technical/services/extern/ntp.html

Wat voor switches heb je?

[ Voor 9% gewijzigd door allure op 16-04-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-07 22:45
Andere tijd server instellen gaat niets oplossen, ntp kent alleen UTC. De vertaling naar lokale tijd (al dan niet met zomertijd) moet op de switch gebeuren. Dat is altijd een zwak punt, daarom gebruik ik voor dat soort devices simpelweg UTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Equator schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:45:
Een mooiere oplossing is natuurlijk intern een eigen NTP server draaien, en dat de source voor al je systemen te maken.
Dat zou ik ook aanraden, en dan syncen aan de NTP Pool. Kan heel simpel met OpenWRT of een Linux machine, waarschijnlijk ook wel met andere besturingssystemen.

De servers in de pool worden namelijk door vrijwilligers (waaronder ikzelf) ter beschikking gesteld. Weliswaar kost het draaien van zo'n server (in ieder geval in Europa) niet veel traffic, maar ook dat loopt in de papieren als iedere switch bij wijze van spreken elke 5 minuten de tijd ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-07 17:41

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Anoniem: 567735 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:14:
[...]

Dat zou ik ook aanraden, en dan syncen aan de NTP Pool. Kan heel simpel met OpenWRT of een Linux machine, waarschijnlijk ook wel met andere besturingssystemen.

De servers in de pool worden namelijk door vrijwilligers (waaronder ikzelf) ter beschikking gesteld. Weliswaar kost het draaien van zo'n server (in ieder geval in Europa) niet veel traffic, maar ook dat loopt in de papieren als iedere switch bij wijze van spreken elke 5 minuten de tijd ophaalt.
Als je zelf een NTP server host in je infra, dan zou ik ergens een gratis stratum 1 zoeken om mee te synchroniseren.

En ja, dat kan vrij goedkoop met een Linux gebaseerde machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 11:26
Heb je een AD-server? Want dan zou ik daarbij NTP aanzetten.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPvDam
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-07 20:37
(jarig!)
Probeer eens ntp.time.nl voor de exacte tijd. Ik kan op mijn Cisco en Dell switches perfect de tijd instellen en laten aanpassen aan de zomer en wintertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:18
ik gebruik 193.67.79.202 (poort 123) op mijn HP switches ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@MPvDam bedankt voor de aanvulling, maar ik vermoed dat de TS na ruim één jaar niet echt meer zal reageren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.