Hi Tweakers,
Ik gebruik deze als centrale backup voor media in combinatie met een Vero 4K mediaspeler die aan de TV hangt. Deze setup werkt al jaren perfect maaaar ik nader de maximum capaciteit van de schijven en wil graag eens plex/emby proberen.
Tijd voor een nieuwe setup dus:
Ik heb hier van een andere tweaker de Synology DS918+ tweedehands gekocht
Die is momenteel op de post en onderweg. Ik heb ook 2 nieuwe 8TB schijven liggen: Toshiba N300 8TB.
Bron: Synology RAID Calculator
In dit artikel wordt dan weer beschreven dat je enkel een schijf kan toevoegen aan een bestaande pool die even groot is als één van de reeds gebruikte schijven of groter:
Dit zou betekenen dat ik eerst de 4TB schijven in de nieuwe NAS steek en vervolgens de 8TB schijven. Echter, dat is dan weer niet mogelijk aangezien ik eerst nog de data moet migreren van de oude NAS (en dus de 4TB schijven) naar de nieuwe NAS.
Is hier een oplossing voor?
Indien het probleem niet duidelijk is, laat gerust weten
Bedankt!
Floris
...
Context
Momenteel bezit ik een oude NAS, de Zyxel NSA325 V2 met 2 x 4TB WD Red schijven in RAID 1.Ik gebruik deze als centrale backup voor media in combinatie met een Vero 4K mediaspeler die aan de TV hangt. Deze setup werkt al jaren perfect maaaar ik nader de maximum capaciteit van de schijven en wil graag eens plex/emby proberen.
Tijd voor een nieuwe setup dus:
Ik heb hier van een andere tweaker de Synology DS918+ tweedehands gekocht
Probleem
Mijn vraag is: kan ik de oude 4TB schijven ook gebruiken in de nieuwe NAS in combinatie met de 8TB schijven?Reeds online gevonden
Via de synology RAID calculator kom ik tot de conclusie dat het wel degelijk nuttig kan zijn om de oude schijven nog te herbruiken. Via SHR zou ik met 2x8TB en 2x4TB in de NAS 16TB bruikbare ruimte hebben en 8TB ter bescherming.Bron: Synology RAID Calculator
In dit artikel wordt dan weer beschreven dat je enkel een schijf kan toevoegen aan een bestaande pool die even groot is als één van de reeds gebruikte schijven of groter:
Bron: Add a Drive to Expand Storage CapacityFor SHR: The capacity of the drive you wish to add must meet one of the following conditions: larger than the largest drive in the storage pool or equal to any of the drives in the storage pool. For example, if your SHR volume is composed of three drives – 2 TB, 1.5 TB, and 1 TB respectively – then the capacity of the new drive must be at least 2 TB or equal to 1.5 TB or 1 TB.
Dit zou betekenen dat ik eerst de 4TB schijven in de nieuwe NAS steek en vervolgens de 8TB schijven. Echter, dat is dan weer niet mogelijk aangezien ik eerst nog de data moet migreren van de oude NAS (en dus de 4TB schijven) naar de nieuwe NAS.
Is hier een oplossing voor?
Indien het probleem niet duidelijk is, laat gerust weten
Bedankt!
Floris
...